نناد لالوویچ: دنیا به کشتی ایران احترام می گذارد

دکتر گودرزی: ایران در فدراسیون جهانی کشتی باید اثر گذارتر باشد

صبح امروز (جمعه) و در محل وزارت ورزش و جوانان نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) با دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد.
کد خبر: ۶۷۴۰۳۷
دکتر گودرزی: ایران در فدراسیون جهانی کشتی باید اثر گذارتر باشد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، "دکترمحمود گودرزی" روز جمعه پس از دیدار با "نناد لالوویچ" رییس فدراسیون بین المللی در جمع خبرنگاران گفت : این نشست پیرامون برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی کشتی و کنفرانس علم و کشتی در ایران برگزار شد .

وی مذاکرات صورت گرفته را بسیار اثر بخش دانست و افزود : امیدواریم این روابط صمیمانه میان ایران و مسوولان فدراسیون تداوم پیدا کند .

وی با اشار به جایگاه ایران در سطح جهان و موفق خواندن عملکرد کشتی گیران کشورمان در رویدادهای مهم بین المللی اظهار داشت: کشتی گیران ایران از برترین های دنیا هستند و توانسته اند سکوهایی بسیاری را به نام ایران ثبت کنند .
وزیر ورزش وجوانان گفت : البته به لحاظ کسب کرسی های جهانی و بین المللی، عملکرد موفق و تعیین کننده نداشته ایم که این مورد باید به طور جدی بررسی شود تا به لحاظ جایگاه هم تاثیر گذار باشیم .

وزیر ورزش وجوانان در ادامه با بیان اینکه لالویچ نظر بسیار مثبتی به نفراتی که از طرف ایران به فدراسیون جهانی خواهند پیوست دارد، اظهار داشت : او نسبت به کسب کرسی های بین المللی که در آینده توسط ایران کسب خواهد شد بسیارخوش بین است و اعلام کرده در این راستا مساعدت هایی هم خواهد داشت .
وی با مطلوب ارزیابی کردن روابط ایران ، فدراسیون کشتی و فدراسیون بین المللی کشتی اظهار داشت : لالویچ نظر بسیار مثبتی نسبت به کشتی ایران دارد و ما هم از فدراسیون جهانی در راستای تثبت جایگاهش و ورزش کشتی در جهان خواهیم کرد به این ترتیب با تکیه بر این روابط تاثیر گذار باید همگی در حفظ جایگاه ، شان و ابقاء این رشته در المپیک تلاش کنیم .
وی در خصوص نشان هایی که میان طرفین مذاکره کننده رد وبدل شد، اظهار داشت : معمولا رسم است دو مسوول هدایایی را به یکدیگر اهداء کنندو در واقع آنچه که ما به نناد لالویچ اهدا کردیم بیانگر حمایت ایران از تصمیمات مسوولان فدراسیون جهانی است .
وزیر ورزش و جوانان همچنین خواستار افزایش همکاری های کشورهای قدرتمند کشتی جهان با فیلا برای رشدو توسعه این رشته ورزشی در جهان شد.
دکتر گودرزی با بیان اینکه جایگاه ایران در کشتی جهان ارتقاء خواهد یافت ، نقش اثر گذار ایران درمجامع جهانی به ویژه در هیات رییسه فدراسیون بین المللی کشتی را مورد تاکید قرار داد .

وی در پایان این نشست ضمن قدردانی از تلاش های لالویچ در حقظ و ارتقاء جایگاه کشتی افزود : امیدواریم این ارتباط چند جانبه به رشد کشتی در دنیا و ایجاد جایگاه تشکیلاتی ایران در فدراسیون جهانی کمک کند .

" نناد لالوویچ " پس از دیدار با وزیر ورزش وجوانان درجمع خبرنگاران ضمن قدردانی از میربانی ایران برای مسابقات جام جهانی کشتی و برگزاری کنگره بین المللی علم و کشتی اظهار داشت : ایران قدمت زیادی در کشتی دارد و جامعه جهانی کشتی ، ایران را به عنوان یک کشور صاحب نام در رشته کشتی قبول دارند و به آن احترام می گذارند .
وی در ادامه در خصوص ارتقاء جایگاه ایران در هیات رییسه فیلا افزود : روند اضافه شدن افراد به هیات رییسه فیلا مراحلی دارد که باید مطابق قانون طی شود البته برنامه ای داریم که افرادی جوان و جدید به آن اضافه شوند که مرحله اول آن در "تاشکند" و مرحله بعدی در "ریو "خواهد بود .
رییس فدراسیون بین المللی کشتی در خصوص روند کسب کرسی های بین المللی چنین توضیح داد : افراد باید به صورت کاندیدا از طرف فدراسیون جهانی به فیلا معرفی شوند و بعد از آن رای گیری بین 118 کشور عضو فدراسیون جهانی و بین 20 عضو هیات رییسه انجام خواهد شد، اینگونه نیست که فرد خاصی انتخاب شود بلکه این موضوع در طی زمان و بایک پروسه خاص انجام می شود .
وی همچنین در خصوص برنامه های فیلا برای توسعه کشتی با قوانین جدید اظهار داشت : ما برای توسعه این ورزش در جهان به استراتژی جدیدی نیار داریم مثلا هم اکنون در بخش داخلی فیلا تغییرات بسیارخوبی انجام شده است .
لالویچ ادامه داد : پیش از این فیلا به صورت شخص و براساس نظرات افراد اداره می شد و تلاش هایی هم برای بهبود جایگاه ها انجام شده بود و فکر می کنم تغییراتی که انجام دادیم و قوانین جدیدی که وضع کرده‌ایم نتیجه بخش هم بوده ضمن اینکه همه تلاش ما این است که کشتی را به خاطر جذابیتش توسعه دهیم ، در این صورت درآمد ها نیز افزایش خواهد یافت .
وی همچنین به برنامه های فدراسیون جهانی درجهت ارتقاء دانش علمی مربیان کشتی اشاره کرد و در ادامه از افتتاح مراکز آموزشی در سنگال و مراکش خبر داد و افزود : مذاکراتی را هم برای ایجاد مرکز آموزشی در قطر و آکادمی کشتی در قزاقستان انجام داده ایم، هفته آینده نیز قراردادمان را برای توسعه کشتی در چین به پایان خواهیم رساند .
رییس فدراسیون بین المللی کشتی تعامل بیشتر میان اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌های ملی با فدراسیون جهانی را مورد تاکید قرار داد و گفت : متاسفانه ما از تمام امکانات مان استفاده نمی‌کنیم البته اداره کنندگان المپیک ارتباط خوبی با کشتی دارند و همه اینها استراتژی‌هایی است که برای توسعه کشتی در نظر گرفتیم.
وی توضیح داد : به عنوان مثال تاسیس آکادمی کشتی در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا به توسعه آن کمک می‌کند، همچنین کمیسیون کشتی سنتی را تغییر شکل دادیم از نظر فرهنگی و تاریخی کشتی ما را به المپیک رساند و می‌خواهیم آن را دوباره احیا کنیم.
"لالویچ" در خصوص تابعیت کشتی‌گیران و موافقت وی با این موضوع گفت : این یک فرایند جدید است که در ورزش دنیا شروع شده پیش از این فیلا قانونی را در خصوص تابعیت کشتی گیران اعمال می کرد به این ترتیب که اگر کشتی گیری تغییر تابعیت می داد برای دو سال نمی توانست کشتی بگیرد. اما با توجه به شرایط کنونی ورزش در دنیا ، عقیده دارم کشتی‌گیران می‌تواند تغییر تابعیت دهند اما این موضوع باید کنترل شده باشد .

وی افزود : در حال حاضر قانونی داریم که کشورها می‌توانند فقط یک نفر را در آزاد و یک نفر در فرنگی خریداری کنند این موضوع شاید بتواند به کشور مقابل بتواند کمک کند کشتی‌اش را در کشورش توسعه دهد. در حال حاضر محدودیت‌های جزیی داریم مثلا در سپتامبر می‌توانیم تغییرات تابعیت را آسان‌تر کنیم. مذاکراتی هم با کمیته حقوقی داشته‌ایم که اگر کشور مبدا آماده باشد تابعیت را راحت‌تر می‌کند این تغییرات باید مطابق با قانون و مطمئن باشد ما منتظر اعلام نظر نهایی کمیته حقوقی هستیم و نمی‌خواهیم کشورها ضرر کند

رییس فدراسیون بین المللی کشتی گفت: از این موقعیتی که ایجاد شده از فدراسیون ایران و ورزات ورزش به خاطر این جلسه تشکر می‌کنم .

رسول خادم دیدار امروز لالویچ با وزیرورزش و جوانان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت :تعامل خوبی بین فدراسیون کشتی ایران، فیلا و وزارت ورزش وجود دارد.

وی با تاکید براینکه نگاه کشتی جهان باید نسبت به جایگاه ایران تغییر کند، افزود : از فدراسیون جهانی دراین خصوص انتظار داریم.

رییس فدراسیون کشتی در ادامه با بیان اینکه در کسب کرسی های فدراسیون جهانی نباید فقط به حضور در هیات رئیسه بسنده کنیم ، گفت : پیش از این نیز در فدراسیون جهانی صاحب کرسی بودیم .

این مقام مسوول در فدراسیون کشتی ادامه داد : ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف مانند کمیته های علمی، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و بعد فنی نماینده داشته باشیم.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد کشتی ایران نقش موثری در تصمیم‌گیری‌ها خواهد داشت. با این نگاه متفاوت اثرگذاری کشتی را می‌توانیم در دنیا داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها