خارج شدن باشگاه استقلال از بلاتکلیفی، نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در آسیا، آفتابی شدن سرمربی تیم ملی والیبال، تکذیب کردن اظهارات وزیر ورزش توسط خودش و اعلام اسامی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی از جمله مهمترین اتفاقات رخ داده در هفت روز گذشته ورزش ایران است.
کد خبر: ۶۷۳۷۸۴
هدیه به استقلالی‌ها و ناامیدی هواداران کریمی

به گزارش مهر، در هفته‌ای که فوتبال با کمتر حاشیه و اتفاق خبرسازی روبرو بود و به جز معرفی اعضای هیات مدیره استقلال، اعلام استعفای فتح الله زاده از مدیریت باشگاه استقلال و خداحافظی وی، اعلام فهرست 30 نفره کارلوس کی‌روش به فیفا، انتخاب جلالی به عنوان سرمربی تیم سایپا، نهایی شدن حضور گل محمدی در ذوب‌آهن و ...... (نتیجه فولاد خوزستان) با اتفاق مهم دیگری روبرو نبود، سایر رشته‌ها هم با آنچنان اتفاق مهمی که پرحاشیه شود و خبرساز روبرو نبودند.

در این میان اما می‌توان به بازگشت تدریجی المپین‌های معترض به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، پایان لیگ بسکتبال با قهرمانی پتروشیمی که به نوعی منجر به پایان همکاری مهرام با مصطفی هاشمی هم شد، ناکامی جودوکاران اعزامی به باکو در کسب مدال، قهرمانی و نایب قهرمانی فرنگی‌کاران و آزادکاران در آسیا، چهار مدال تیراندازان معلول در جهان، استعفای سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان و ... به عنوان خبرهای مهم این هفته اشاره کرد.

البته در این میان نباید از اهمیت قهرمان نشدن تیم ملی فوتسال در آسیا و صحبت‌های وزیر ورزش در مورد کارلوس کی روش که خودش آنها را تکذیب کرد، غافل شد. مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

المپین‌ها به اردوی کشتی پیوستند
فرنگی‌کارانی که در اعتراض به غیبت محمد بنا در جام جهانی تهران، اردوی تیم ملی را ترک کرده بودند از ابتدای دو هفته پیش به تدریج به تمرینات بازگشتند. در همین راستا حمید سوریان و امید نوروزی هم پنجشنبه گذشته به ترکیب دیگر اردونشینان تیم ملی کشتی فرنگی ملحق شدند و بدین ترتیب ترکیب این تیم برای حضور در مسابقات پیش رو کامل‎تر شد. قاسم رضایی تنها غایب تیم ملی کشتی فرنگی بود که او هم چند روز به این ترکیب ملحق شد. مسابقات جام جهانی طی روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه در تهرا برگزار می‌شود.

متین به نیمه نهایی باشگاه‌های جهان نرسید
تیم والیبال متین ورامین بامداد جمعه گذشته در سومین مسابقه خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نتیجه را به بلگوری روسیه با نتیجه 3 بر یک واگذر کرد. متین ورامین پیش از این مقابل نماینده برزیل با نتیجه 3 بر صفر بازنده و برابر نماینده پورتوریکو با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسیده بود. بدین ترتیب این تیم با تنها سه امتیاز از صعود به نیمه نهایی مسابقات بازماند.

حدادی در لیگ الماس هفتم شد
مرحله نخست رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس جمعه شب گذشته در دوحه قطر برگزار شد که و در ماده پرتاب دیسک احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک با پرتاب 61.6 متر عنوانی بهتر از هفتمی را در بین 9 پرتابگر حاضر کسب نکرد. در حاشیه این مسابقات رقابتهای بخش آسیایی هم برگزار شد که در ماده 100 متر حسن تفتیان با ثبت زمان 10.45 ثانیه اول شد. در ماده 400 متر آسیایی هم مهدی زمانی از ایران شرکت کرد که با زمان 47.24 ثانیه چهارم شد.

پتروشیمی قهرمان لیگ بسکتبال شد
دیدار پنجم مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور جمعه گذشته میان دو تیم پتروشیمی و مهرام در سالن خالی از تماشاگر بندرامام برگزار شد که طی آن تیم میزبان موفق شد حریف خود را در وقت‌های اضافه شکست دهد. بدین ترتیب و با توجه به شیوه برگزاری دیدارهای فینال به صورت 4 از 7 و پیروزی پتروشیمی در چهار دیدار از پنج دیدار برگزار شده، این تیم برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

"کواچ" بالاخره آفتابی شد
"اسلوبودان کواچ" که از مدت‌ها پیش به عنوان جایگزین خولیو ولاسکو در راس تیم ملی والیبال معرفی شده بود، بامداد شنبه گذشته و به دنبال از پایان رقابت‌های سری A ایتالیا و بسته شدن پرونده تیم باشگاهی اش یعنی پروجا در این مسابقات، وارد تهران شد تا هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد. لیگ جهانی 2014 اولین رویداد رسمی که تیم ملی والیبال با هدایت کواچ در ان حضور خواهد داشت.

گل محمدی رسما اصفهانی شد
یحیی گل‌محمدی سرمربی فصل پیش تیم فوتبال نفت تهران که پیشینه هدایت تیم‌های پرسپولیس، صبای قم و نساجی مازندران را دارد، به عنوان سرمربی مربی فصل آینده تیم ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد. این خبر در حالی شنبه گذشته به طور رسمی اعلام شد که پیش از آن هم زمزمه‌های حضور این مربی در جمع اصفهانی به گوش رسیده بود.

فتح الله‌زاده نخواست مدیرعامل آبی‌ها بماند
مدیرعامل فصل گذشته باشگاه استقلال شنبه گذشته به دنبال برگزاری دو نشست با حامیان مالی فصل آینده این باشگاه به درخواست آنها برای پذیرش مدیرعاملی در لیگ چهاردهم پاسخ منفی داد. این تصمیم علی فتح الله‌زاده به دنبال مطرح شدن خبرهایی در مورد احتمال کنار گذاشتن او از مدیریت باشگاه آبی تهران اتخاذ شد. وزارت ورزش و جوانان تا پیش از این برای انتخاب مدیرعامل فصل آینده به جمع‌بندی نرسیده بود.

جذب مربی صربستانی برای تیم بسکتبال جوانان
فدراسیون بسکتبال که از مدت‌ها پیش به دنبال جذب مربی برای تیم جوانان بود، در نهایت با یک مربی صربستانی به توافق رسید. "ملوس بچییچ" صربستانی مربی بود که شنبه گذشته، یعنی یک روز پس از ورودش به ایران با مسئولان فدراسیون مذاکرات نهایی خود را انجام داد و از روز دوشنبه هم با حضور در تمرینات تیم جوانان کارش را به طور رسمی آغاز کرد.

فوتسال ایران قهرمان نشد!
دیدار نهایی سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا شنبه گذشته در سالن "فو تو" شهر هوشی‌مینه ویتنام و میان دو تیم ایران و ژاپن برگزار شد. در وقت قانونی این دیدار دو تیم به تساوی 2 بر 2 دست یافتند اما در ضربات پنالتی در مقابل سه ضربه متوالی که ژاپن تبدیل به گل کرد، ضربات پنالتی طاهری، بهادی و حسن‌زاده را دروازه‌بان ژاپن مهار کرد. بدین ترتیب تیم ایران نتیجه دیدار فینال را در مجموع 3 بر 2 واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

دو ایرانی بهترین گلزنان فوتسال آسیا شدند
شنبه گذشته و در پایان مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا، از سوی مسئولان برگزار کننده این رقابت‌ها علی اصغر حسن‌زاده و حسین طیبی به عنوان بهترین گلزنان معرفی شدند. طیبی در این مسابقات با 15 گل در صدر گلزنان قرار گرفت. ضمن اینکه حسن‌زاده که در فوتسال 2011 جام باشگاه‌های آسیا آقای گل شده بود، دو بار هت تریک کرد تا ایران در 6 مسابقه 52 گل به ثمر برساند. حسن‌زاده در مجموع هشت گل برای ایران زد و بعد از طیبی، بهترین گلزن این دوره مسابقات شد.

وزیر صحبت‌های خودش را تکذیب کرد
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان شنبه گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از سرمربیان فوتبال گفت که لباس‌های تیم ملی مشکلی ندارند بلکه این مشکل مربوط به سرمربی تیم ملی است. امیدوارم با صحبت‌هایی که صورت می‌گیرد تجدید نظر حاصل شود. لباس‌های خوبی در اختیار تیم ملی قرار دارد و امیدواریم این مسئله که مطرح شده را فدراسیون با صحبت‌هایی که با سرمربی انجام می‌دهد برطرف کند. گودرزی اما یک روز بعد موضع خود را تغییر داد و گفت که من گفته بودم مشکل تیم ملی لباس‌هایش نیست اما از صحبت‌های من درباره سرمربی تیم ملی سو برداشت شد. من نگفته بودم که مشکل تیم ملی سرمربی آن است.

تغییر تصمیم سرگروه تیم ملی تکواندو
سرگروه تیم ملی تکواندو که پیش از این اعلام کرده بود بعد از بازی‌های آسیایی از دنیای قهرمانی خداحافظی خواهد کرد در اندیشه تغییر تصمیم و حضور در سومین المپیک دوران ورزشی خود است. یوسف کرمی یکشنبه گذشته در این رابطه گفت: هیچگاه از تیم ملی خداحافظی نکرده بودم اما برای هر رویداد برنامه جدیدی دارم. یکی از برنامه‌هایم حضور در المپیک برزیل است.

پایان کار جودوکاران اعزامی به باکو بدون مدال
پرونده پنج جودوکار اعزامی به مسابقات بین‌المللی باکو در حالی یکشنبه و در روز پایانی این رقابت‌ها بسته شد که هیچ یک از آنها موفق به کسب مدال نشدند. در این میان سعید ملایی بهترین نتیجه را در تیم اعزامی ایران کسب کرد. این جودوکار در وزن 73 - کیلوگرم به عنوان هفتم دست یافت. بهزاد محرومی در وزن 66 - کیلوگرم، امید تیزتک در وزن 73- کیلوگرم، جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم و جعفر پهلوانی در وزن 100+ کیلوگرم دیگر جودوکاران ایران در مسابقات سه روزه باکو بودند که بدون کسب هیچ عنوان و جایگاهی حذف شدند.

استعفای مدیر روابط عمومی پرسپولیس
حسین قدوسی که چند سال به عنوان مدیر روابط عمومی در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار بود، یکشنبه گذشته از سمت خود استعفا کرد.وی استعفای خود را به صورت غیرمستقیم به مدیرعامل باشگاه اعلام کرد.

قهرمانی و نایب قهرمانی فرنگی‌کاران و آزادکاران در آسیا
یکشنبه گذشته و در پایان رقابت‌‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا که در تایلند جریان داشت و در رشته کشتی فرنگی، تیم ایران با کسب 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز و مجموع 87 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های قزاقستان و ازبکستان دوم و سوم شدند. در کشتی آزاد نیز تیم ایران با کسب 3 مدال نقره و 5 برنز و مجموع 71 امتیاز به مقام دوم رسید و تیم‌های هند و ژاپن اول و سوم شدند.

یک طلا و سه نقره نتیجه تلاش جهانی تیراندازان معلول
کاروان تیراندازی ایران دوشنبه گذشته با کسب یک نشان طلا و سه نشان نقره به کار خود در رقابت‌های جهانی تیراندازی معلولان در لهستان پایان داد. در مراسم اختتامیه این مسابقات، ساره جوانمردی، ملی‌پوش طلایی این مسابقات، از سوی IPC و کمیته برگزاری مسابقات به عنوان بهترین تیرانداز تپانچه معرفی شد و جامی به وی اهدا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فوتبال ایران و کره‌جنوبی
"چونگ مونگ یو"، رئیس فدراسیون کره‌جنوبی دوشنبه گذشته به ایران سفر کرد. وی ساعاتی پس از حضور در ایران طی نشستی با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال تفاهم‌نامه همکاری میان دو فدراسیون را امضا کرد.

جلالی سرمربی سایپا شد
سه شنبه و با نظر اعضای هیات مدیره باشگاه سایپا، مسئولیت هدایت تیم فوتبال این باشگاه در چهاردهمین دوره لیگ برتر به مجید جلالی سپرده شد. قرارداد منعقد شده میان جلالی با باشگاه سایپا تا سه سال بر پایه توافق طرفین قابلیت تداوم خواهد داشت.

پایان کار مصطفی هاشمی در مهرام
مصطفی هاشمی که فروردین ماه سال گذشته پس از یک سال دوری از مهرام دوباره هدایت این تیم را بر عهده گرفت، همزمان با پایان مسابقات بسکتبال لیگ برتر قراردادش با مهرام به پایان رسید. در همین راستا مسئولان مهرام سه شنبه طی بیانیه‌ای ضمن تشکر از زحمات این مربی اعلام کردند که به زودی در مورد کادر فنی مهرام تصمیمات جدید را اتخاذ می‎کنند.

اعلام فهرست کی‌روش به فیفا بدون غافلگیری
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه اسامی نهایی 30 بازیکن این تیم برای حضور در مسابقات جام جهانی برزیل را به فیفا اعلام کرد. بر این اساس سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی، هاشم بیگ‌زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، احمدآل نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی، قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده، سوشا مکانی، بختیار رحمانی، کریم انصاریفرد، پژمان منتظری، رضا قوچان نژاد، جواد نکونام، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، مهرداد بیت آشور، مسعود شجاعی، دانیال داوری، علیرضا حقیقی و سردار آزمون بازیکنان معرفی شده به فیفا هستند.

کارلوس کی روش در شرایطی این فهرست را اعلام کرده است که قبل از این 28 بازیکن را به اردو دعوت کرده بود و برخی منتظر سورپرایز وی برای دعوت از دو بازیکن جدید بودند اما در نهایت هیچ غافلگیری صورت نگرفت و همان مردان قبلی در لیست قرار گرفتند.

برگزاری سمپوزیوم علم و کشتی در ایران
دومین سمپوزیوم بین‌المللی علم و کشتی با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان و مسئولان کمیته علمی فیلا از صبح سه شنبه کار خود را در تهران آغاز کرد. رئیس کمیسیون علمی فیلا از آمریکا، پروفسور تنومن از آلمان، پروفسور تی بور بارنا از مجارستان و پروفسور کایروف از بلغارستان از مهمانان ویژه این سمپوزیوم دو روزه هستند.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان استعفا کرد
بعد از اینکه تیم کشتی آزاد نوجوانان نتوانست نتایج چندان خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کند، مراد محمدی پس از بازگشت این تیم به کشور، از سمت خود کناره‌گیری کرد. در خبری که چهارشنبه در این رابطه منتشر شد، اینگونه اعلام شد که محمدی با ارسال نامه‌ای به شورای فنی کشتی آزاد اعلام کرده با این شرایط ادامه همکاری کمی سخت شده و وی دیگر نمی‌تواند به عنوان سرمربی در تیم نوجوانان حضور داشته باشد.

اعضای هیات مدیره استقلال معرفی شدند
سه هفته پس از معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از سوی وزارت ورزش و جوانان، چهارشنبه این وزارتخانه اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال را هم معرفی کرد. بهرام افشارزاده، مقداد نجف نژاد، سعیدرضا سیف افجه ای، پندار توفیقی، منصور پورحیدری، مسعود معینی، رضا صادق پور، صاحب پناهی و جان نثاری اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال هستند.

فولاد خوزستان حذف شد
در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب تیم فولاد خوزستان در دیداری خانگی به مصاف السد قطر رفت. فولاد که با تساوی در دیدار رفت امیدش به بازی برگشت بود باید در این بازی به پیروزی می رسید اما با تساوی 2 بر 2 از دور مسابقات کنار رفت و به کارش در لیگ قهرمانان آسیا پایان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها