کد خبر: ۶۷۲۵۳۴
شمس: لجبازی‌های افتخاری و کفاشیان این رسوایی را به بار آورد

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید لجبازی‌های برخی در فدراسیون فوتبال ایران، سبب ناکامی تیم ملی فوتسال شده است.

حسین شمس در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز تاسف از نایب قهرمانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: تا پیش از دیدار مقابل ژاپن، ملی‌پوشان ایران محک جدی نخورده بودند، البته در این میان آنها را غرور گرفته بود، اما شاهد بودیم که در دیدار مقابل ژاپن تیم ایران هیچ تدبیری برای پیروزی نداشت.

او اضافه کرد: کاملا مشخص بود ژاپنی‌ها برای ضربات پنالتی برنامه مشخصی دارند و متاسفانه در این میان بهترین پنالتی‌گیر ایران یعنی مصطفی نظری جایی در تیم ملی فوتسال نداشت و تیم ما در ضربات پنالتی مغلوب ژاپن شد و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه تیم ایران اعتمادبه‌نفس خود را در دقایقی از بازی از دست داده بود، خاطرنشان کرد: عدم اعتمادبه نفس و رنگ‌پریدگی خسوس به بازیکنان تیم هم منتقل شده بود و دیدیم که محمد طاهری با وجود آنکه به بهترین نحو پنالتی‌ها را می‌زند، اما نتوانست در این دیدار حساس پنالتی خود را گل کند.

شمس اضافه کرد: متاسفانه با بزرگ کردن کسی که بزرگ نبود، لطمه زیادی را به فوتسال ایران وارد کردیم و آنقدر او را نگه داشتیم تا این رسوایی به بار بیاید. من بعید می‌دانم که خسوس را تا پیش از سال 2016 از سمت سرمربیگری تیم فوتسال بردارند. لجبازی‌های آقایان افتخاری و کفاشیان برای نگه داشتن این سرمربی هزینه زیادی را برای فوتسال ایران در برداشته است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران افزود: باید دست به دست هم بدهیم و به دنبال تشکیل یک فدراسیون مستقل برای فوتسال ایران باشیم. من از دکتر گودرزی تقاضا می‌کنم یک بار برای همیشه تصمیم جدی و سرنوشت‌ساز بگیرند و فدراسیونی مستقل برای فوتسال تشکیل دهند.

او در پاسخ به این سوال که بهترین گزینه برای جانشینی خسوس کیست، گفت: به نظرم در میان مربیان داخلی، می‌توانیم یک گزینه مناسب برای جایگزینی خسوس انتخاب کنیم. فوتسال ایران در جهان صاحب سبک است و رشته‌ای نیست که در آن نیاز به مربی خارجی داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سوال که آیا وحید شمسایی می‌تواند گزینه مناسبی برای جانشینی خسوس باشد، گفت: شمسایی بازیکن بسیار بزرگی است ولی اعتقاد دارم اگر او در حال حاضر جایگزین خسوس شود، دچار مشکلی می‌شود که برای علی دایی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 پیش آمد. شمسایی هنوز هم می‌تواند برای تیم ملی بازی کند و اگر در حال حاضر او را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم به او خیانت کرده‌ایم.

او درپایان خاطرنشان کرد: ما چشم امید به وزارت ورزش و جوانان داریم تا بتوانیم به صورت مستقل یک فدراسیون فوتسال داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همیشه ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
با سلام
نظر اقای شمس را كه تئوریسین و متخصص فوتسال ایران(به لحاظ سبك خاص فوتسال ایران)و جهان هستند منطقی و صحیح می دانم زیرا ماهیتا وبه لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری فوتسال و فوتبال دو ورزش متفاوت می باشند فلذا به لحاظ تشكیلاتی و سازمانی و بودجه بندی نیز می بایستی جداگانه اداره شوند تا فوتسال از سایه فوتبال خارج شده و پتانسیل خود را اشكار سازد .
به عقیده اینجانب فوتسال ایران بعد از برزیل دومین قدرت بلامنازع دنیا می تواند باشد اگر كار را به كاردان سپرد و امثال اقای شمس در راس هرم فوتسال قرار گرفته واقای وحید شمسایی تا اطلاع ثانوی بعنوان كاپیتان و مشاور سرمربی در تیم ملی حضوردائمی داشته باشد. با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها