کد خبر: ۶۷۲۳۰۶
ابهامات فراوان در انتخاب حامی مالی پرسپولیس

وزارت ورزشی که قصد دارد شفاف سازی را در عرصه ورزش و خصوصا فوتبال فراگیر کند خود معدن ابهامات شده است!
وزارت ورزش اعلام کرد قرارداد 30 میلیارد تومانی با حامی مالی پرسپولیس به امضا رسیده این در حالی است که شرکت «بهنام پیشرو کیش» به عنوان اسپانسر پرسپولیس در تاریخ 13 اردیبهشت یعنی سه روز بعد از امضا شدن قرارداد به ثبت رسیده است.

خصوصی سازی دو تیم مطرح پایتخت سال های سال است که مطرح بوده اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاد تا این که در دولت یازدهم این موضوع به شکل جدی تری دنبال شد و ظاهرا روال امور درست پیش می رود اما ابهاماتی در مورد اجاره پرسپولیس وجود دارد مسائلی که برخی از آن ها رسانه ای شده و برخی اعلام نشده؛ البته در هر صورت وزارت ورزش در این خصوص شفاف سازی انجام نداده است . وزارت ورزشی که قصد دارد شفاف سازی را در عرصه ورزش و خصوصا فوتبال فراگیر کند خود معدن ابهامات شده است!

معامله عمده ای بدون مزایده !

امیر رضا خادم در خصوص این که گروه‌های پیشنهادی برای اسپانسری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چگونه وارد مذاکره با وزارت ورزش و جوانان شده‌اند، گفت : افرادی که در رسانه‌ها از بحث اسپانسری این دو باشگاه مطلع شده و یا افرادی که در مصاحبه‌های خود ابراز علاقمندی خود را اعلام کرده بودند، مانند سال‌های گذشته وارد مسیر مذاکره شدند.

معاون پارلمانی وزارت ورزش در مورد این که به مزایده نگذاشتن اسپانسری استقلال و پرسپولیس تخلف محسوب نمی‌شود، گفت: آیا در طول 20 سال گذشته اسپانسر استقلال و پرسپولیس به این شکل انتخاب نمی‌شد؟ بحث فروش استقلال و پرسپولیس مطرح نبود که بخواهیم این دو باشگاه را به مزایده بگذاریم. اسپانسری یک‌ساله و موقت دو باشگاه به صورت سال‌های گذشته انجام شد. در گذشته کدام‌یک از 16 تیم حاضر در لیگ برتر، اسپانسری باشگاه خود را به مزایده گذاشته بودند؟

ابهاماتی که در این مورد وجود دارد این است که اگر راه اشتباهی در این سال ها توسط باشگاه ها در پیش گرفته شده دوستان در وزارت ورزش که باید سردمدار قانونمندی باشند باید همان راه را ادامه دهند ؟ اگر بحث موفقیت و جذب سرمایه حداکثری برای سرخابی ها مطرح است آیا مزایده نمی تواند افراد بیشتری را وارد گود رقابت کند؟ طبق فصل اول آیین نامه معاملات دولتی معامله ای که مبلغ آن بیش از پانزده میلیون ریال (اصلاحیه به دویست و نود و سه میلیون و چهارصد هزار ریال) باشد معامله عمده است. در ادامه این آیین نامه اشاره شده که این معامله باید از طرق مناقصه یا مزایده برگزار شود که در مورد سرخابی های پایتخت شامل مزایده می شود و بایستی آگهی شود!چرا این قانون رعایت نشده و آیا فقط برای فروش باید از آیین نامه معاملات دولتی استفاده کرد؟ بحث اسپانسری معامله محسوب نمی شود؟ از کجا معلوم که اسپانسر بهتری برای پرسپولیس وجود نداشته ولی بعلت عدم اطلاع و آگهی مزایده پا پیش نگذاشته باشد ؟!

برند پرسپولیس کجاست ؟

مهمترین دلیل حضور اسپانسر در تیم های بزرگ استفاده از برند و کسب منفعت است اما در مورد پرسپولیس این مورد ابهام دارد. در حالی که سه سالی هست عوامل باشگاه پرسولیس اعم از معاون حقوقی و مدیر عامل این باشگاه معتقدند برند پرسپولیس ثبت شده ولی در واقعیت خبری از این مساله نیست. دوستان دایی با شرکت کریستال پیش آمده بودند تا پرسپولیس را خریداری کنند اما با مخالفت وزارتخانه کار به اسپانسری کشید و عدم وجود برگ ثبت برند پرسپولیس مانع از ادامه مذاکرات شد صحبت هایی که تا شب عید هم ادامه داشت و امیررضا خادم در مصاحبه هایش تاریخ این گفت و گو ها را نیز ذکر کرده بود! در حالی که برگ تایید شده ای در مورد برند پرسپولیس در کار نیست اسپانسر جدید چگونه می تواند درآمد زایی کند؟ با این تفاسیر اعلامیه معاونت اقتصادی باشگاه پرسپولیس و شرکت «بهنام پیشرو کیش» چندان جنبه عملی پیدا نمی کند!

تاریخ ثبت شرکت حامی مالی

شرکت «بهنام پیشرو کیش» از سوی مسئولین وزارت ورزش و جوانان به عنوان حامی مالی پرسپولیس معرفی شد ! در تاریخ 10 اردیبهشت 92 وزارت ورزش اعلام کرد قرارداد 30 میلیارد تومانی با حامی مالی پرسپولیس به امضا رسیده این در حالی است که شرکت «بهنام پیشرو کیش» به عنوان اسپانسر پرسپولیس در تاریخ 13 اردیبهشت یعنی سه روز بعد از امضا شدن قرارداد طی شماره ثبت 11311 و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده است آدرس این شرکت دقیقا آدرس شرکت حامی امید کیش است! بد نیست با اعضای شرکت حامی امید کیش آشنا شوید: علی فاضل به عنوان مدیرعامل، اکبر غمخوار به نمایندگی از بنیاد تعاون و حرفه آموزی صنایع زندانیان کشور، تقی گل رخسار به نمایندگی از شرکت بین المللی سرمایه گذاری اقتصاد جهان صنعت، رضا شیوا، رحیم مطهر نژاد و خیرا... خادم!

اکبر غمخوار مدیرعامل سابق پرسپولیس و رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل پیشین برج میلاد و شرکت بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی تهران است. اگر به اسامی هیات مدیره شرکت بین المللی سرمایه گذاری اقتصاد جهان صنعت نیز نگاهی گذار داشته باشید به نام های تقی گلرخسار به عنوان رئیس هیات مدیره و احسان خادم به عنوان مدیرعامل برخواهید خورد. به شرکت «بهنام پیشرو کیش» برگردیم جایی که محمد پوستی و تقی گلرخسار فعالیت دارند. حضور مونسان ، سلیمی ، کاظم پور و حمید استیلی را به پوستی نسبت می دهند. شرکایی که در پیش از این در فعالیت های اقتصادی با همدیگر همکاری داشته اند ظاهرا به اختلاف برخورده اند از منابع غیرموثق شنیده شده که30 میلیارد تومان ناقابل باعث شده رابطه این دوشکراب شود !

ابهامات

وزارت ورزش و جوانان که برای شفاف سازی قدم پیش گذاشته باید در مورد انتخاب حامی مالی سرخابی های پایتخت ابهامات را برطرف کند . واقعیت این است که توضیحات امیر خادم قانع کننده نیست . چرا باید شرکت حامی سه روز بعد از خبر امضای قرارداد با این وزارتخانه ثبت شود ؟ وضعیت برند پرسپولیس چگونه است و چرا مزایده ای انجام نشده است ؟ با توجه به این که از تاریخ ثبت شرکت حامی پرسپولیس 4 روز بیشتر نمی گذرد آگهی تاسیس آن شرکت در روزنامه رسمی کشور ثبت نشده و بالطبع زمینه فعالیت شرکت «بهنام پیشرو کیش» هنوز مشخص نیست و این که چگونه می خواهد از این راه درآمدزایی کرده و هزینه ها را پوشش دهد جای سوال دارد پاسخ صریح به این سوالات می تواند در بحث انتخاب شرکت حامی مالی استقلال بسیار موثر باشد.
(خانواده بزرگ ورزش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها