تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف ویتنام، میزبان این مسابقات رفت و در پایان با نتیجه 15 بر 4 حریف خود را در هم کوبید.
کد خبر: ۶۷۱۴۳۴
فوتسال ویتنام را در خانه گلباران کرد

تیم ملی ایران این بازی را با ترکیب علیرضا صمیمی، فرهاد توکلی ، علیرضا وفایی، علی اصغر حسن زاده وحسین طیبی آغاز کرد. گل های ایران در این مسابقه را حسین طیبی (3 مرتبه )،حسن زاده( 3 مرتبه)،توکلی(2 مرتبه) و علیرضا وفایی(4مرتبه)،فخیم(2 مرتبه)جعفری به ثمر رساندند حریف را در خانه خود گلباران کردند.

نیمه اول

شاگردان خسوس کاندلاس در این دیدار که با استقبال خوب تماشاگران ویتنامی همراه بود در دقایق ابتدایی نیمه اول فشار زیادی را بر روی دروازه میزبان مسابقات آوردند و حسین طیبی که پیش از این مسابقه با 8 گل زده در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار دارد در دقیقه 2 موفق شد دروازه حریف را برای اولین بار باز کند اما در ادامه حریف نیز که در مقابل دیدگان تماشاگران بیشمار خود بازی می‌کرد نیز از پا ننشست و در چندین نوبت بر روی دروازه ایران خطرساز نشان دادند که با عکس العمل خوب صمیمی و مدافعان ایران راه به جایی نبرد یک بار نیز شوت بازیکن حریف با عبور از میان پاهای گلر ایران به تیر دروازه برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

اما برخلاف جریان بازی و در دقیقه 10 شوت سرکش توکلی با عکس العمل گلر حریف مقابل طیبی قرار گرفت و این بازیکن دومین گل خود وایران را وارد دروازه کرد.یک دقیقه بعد نیز توکلی در یک ضد حمله توپ را از میان پاهای دروازه بان ویتنام عبور داد و ایران به سومین گل خود دست یافت.

حمله های ویتنام بر روی دروازه ایران بالاخره نتیجه داد و شوت محکم بازیکن این تیم با دفع ناقص صمیمی همراه شد و در یک برگشت توپ مهاجم حریف توپ را وارد دروازه ایران کرد.اما خوشحالی تماشاگران ویتنامی ثانیه هایی بیشتر طول نکشید و توکلی با پاس احمدی توپ را به آرامی وارد دروازه میزبان کرد تا نتیجه 4 بر یک به سود ایران شود.پنجمین گل ایران نیز در دقیقه 15 توسط حرکت زیبای وفایی بدست آمد.

ویتنام در این مسابقه نسبت به حریفان قبلی ایران در مرحله گروهی بازی به مراتب بهتری را به نمایش گذاشت و مربیان این تیم بارها با فریادهای خود بازیکنانشان را برای حمله به سمت دروازه ایران تشویق میکردند .تماشاگران میزبان نیز که سکوهای سالن را مملو از جمعیت کرده بودند با ایجاد سر و صداهای کر کننده سعی در وارد آوردن فشار روانی بر روی بازیکنان ایران داشتند اما ملی پوشان ایران با دوندگی و تمرکز بالا بازی زیبای خود را به نمایش گذاشتند وتوانستند نیمه اول را با 5 گل در مقابل تک گل حریف به پایان برسانند.

نیمه دوم

همزمان با شروع نیمه دوم بازیکنان ویتنام برای جبران نتیجه به میدان آمدند و در حالیکه بازیکنان ایران در یکی دو صحنه با سر در گمی توپ را به حریف دادند دروازه ایران در دقیقه 2 این نیمه با شوت سرکش مهاجم حریف از میانه میدان برای بار دوم وارد دروازه ایران شد.در ادامه حسین طیبی یک بار و حسن زاده نیز 3بار تور دروازه حریف را به لرزه در آوردند و ایران 9 بر 2 پیش افتاد که نباید از تکنیک بالای حسن زاده در به ثمر رساندن این گل ها به سادگی گذشت.گل سوم حسن زاده در این نیمه در حالی به ثمر رسید که دروازه بان ویتنام جلو کشیده بود و این بازیکن با یک ضربه فنی از خط دفاعی ایران دروازه ویتنام را گشود.

در دقیقه 8 این نیمه بازیکن شماره 7 ویتنام موفق شد دروازه ایران را برای سومین بار باز کند و این در حالی بود که بازیکنان ایران به نوعی حریف خود را دست کم گرفته بودند.گل سوم حریف باعث شد شاگردان خسوس کاندلاس فشار بیشتری را بر روی دروازه حریف وارد کنند و وفایی در دقیقه 10 و جعفری در دقیقه 11 و12 با گلزنی خود ایران را 12 بر 3 جلو بیندازند.

گل چهارم ویتنام در این مسابقه را بازیکن شماره 13 در دقیقه 15 نیمه دوم با عبو از میان پاهای صمیمی به ثمر رسید.در ادامه وفایی یک بارو فخیم نیز دو مرتبه با حرکات زیبا و تکنیکی خود به ثمر رساندند تا ایران با نتیجه 15 بر 4 جلو بیفتد.

شاگردان خسوس کاندلاس با انجام یک بازی حساب شده و با یک برد پر گل مقابل میزبان نشان دادند به راستی آسیا برای فوتسال ایران بسیار کوچک است و باید به فکر فتح قله های جهانی بودچیزی که دور از دسترس بازیکنان خوش تکنیک ایران نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها