خبری از کاکا و رونالدینیو نیست

اعلام فهرست برزیل برای جام جهانی

کد خبر: ۶۷۱۰۰۹
آلوز: بدی را نباید با بدی پاسخ داد

مدافع برزیلی بارسلونا مبارزه با نژادپرستی را موضوعی بسیار مهم دانست. او می‌گوید پاسخ دادن بدی با بدی نمی‌تواند راهکار مناسبی باشد.
دنی آلوز، مدافع برزیلی بارسلونا جدیدترین قربانی نژادپرستی است. هفته‌ گذشته در جریان دیدار بارسلونا با ویارئال یکی از هواداران ویارئال با پرتاب موزی به دنی آلوس توهین نژادپرستانه کرد.

آلوز معتقد است که باید مجازات‌های سنگینی برای رفتارهای نژادپرستانه هواداران در نظر گرفته شود. او گفت: معتقدم که باید مجازات‌های سنگینی برای رفتارهای نژادپرستانه در نظر گرفته شود. با این حال معتقدم که نباید بدی را با بدی پاسخ داد.

شخصی که به آلوز توهین نژادپرستانه کرد شناسایی شده است. اسم این فرد "داوید کامبایو" است و 26 سال سن دارد. او در تیم‌های پایه ویارئال مشغول به فعالیت است. باشگاه ویارئال این فرد 26 ساله را از فعالیت خود در این باشگاه ممنوع کرد تا عبرتی برای دیگران باشد.

آلوز معتقد است که مجازات سنگین هم مشکل نژادپرستی را به طور کامل حل نخواهد کرد. او گفت: باید یاد بگیریم که به دیگران احترام بگذاریم. معتقدم که اخراج کامبایو نمی‌تواند اقدام خوب و موثری باشد، چرا که او ازدواج کرده و پدر است. بیکار کردن او اصلا خوب نیست؛ چرا که فرزندان او به غذا و حمایت پدرشان نیاز دارند.

مدافع برزیلی بارسلونا در پایان سخنان خود گفت: وقتی بحران در جهان به وجود می‌آید همه نگاه‌ها معطوف آن می‌شود اما پس از مدتی این بحران به فراموشی سپرده می‌شود و دیگر کسی درباره آن حرف نمی‌زند. امیدوارم که این درباره نژادپرستی رخ ندهد؛ چرا که موضوعی بی‌اندازه مهم است.

سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در گفت‌وگویی با روزنامه اکیپ عنوان کرد: باید از تیم‌هایی که تماشاگران آنها توهین نژادپرستانه می‌کنند، امتیاز کسر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها