مشحون: پیش معاون وزیر آبروی مان رفت

سرشکستگی بسکتبال در فینال های لیگ برتر

در سومین فینال بسکتبال یک سر شکست و به دلیل جنجال به وجود آمده رئیس فدراسیون اعلام کرد جلوی معاون وزیر ورزش و جوانان آبرویش رفت.
کد خبر: ۶۷۰۸۹۸
سرشکستگی بسکتبال در فینال های لیگ برتر

به گزارش جام جم ورزشی ، دیدار سوم فینال لیگ برتر بسکتبال به قدری پرحاشیه بود که محمود مشحون رئیس فدراسیون از خجالت زده شدن خود مقابل مسئولان وزارت ورزش به خاطر اتفاقات این بازی صحبت کرد.

هرچند فدراسیون تماشاگران را دلیل اصلی این اتفاقات می داند اما ضعف تدارکات انتظامی این دیدار نیز از عوامل اصلی مشکلات ایجاد شده بود. تعداد نیروهای حراست این دیدار با مسابقات فصل عادی لیگ که گاهی 50 تماشاگر هم نداشت برابری می کرد و به تماشاگران ماهشهری و تهرانی بسیار نزدیک به هم و بدون کنترل ویژه جای داده شده بود.

مهرامی ها جبران کردند

هر چند با توجه به پخش مستقیم بازی از شبکه سوم سیما و سوابق تماشاگران تهرانی انتظار می رفت که استقبال از دیدار سوم کمتر و بازی چهارم فینال با تعداد زیاد هواداران همراه باشد اما در دیدار سوم نیز بیشتر جایگاههای سالن آزادی با هواداران مهرام پر شده بود و یک بخش از سالن نیز به ماهشهری ها اختصاص داشت.

تماشاگران مهرامی چهار طبل بزرگ به سالن آورده و لیدر این تیم نیز با میکروفن به هدایت تماشاگران می پرداخت!

صدای طبلهای تماشاگران و میکروفن ها بسیار بلند بود اما خمجانی سخنگوی سازمان لیگ تاکید کرد که استفاده از طبل در بازی قانونی است و مشکلی ندارد.

در دیدارهای اول فینال به میزبانی ماهشهر نیز بلندگوهایی در نزدیک نیمکت مهرام قرار داده شده بود.

"مزه پرانی" ممنوع!

خمجانی در ابتدای مسابقه با گرفتن میکروفن از مهرامی ها به تماشاگران دو طرف تذکر داد که تنها به تشویق تیم خود بپردازند و "مزه پرانی" نکنند.

دو طبل بزرگ تماشاگران درست به بالای جایگاه خبرنگاران منتقل شده و به جای تیم حریف، برای خبرنگاران آزاردهنده بودند.

تماشاگران ماهشهری که تعداد کمتری نسبت به تهرانی ها داشتند هم با طبل، سنج و بوقهای خود به سالن آمده و سروصدای خود را داشتند. این تماشاگران درست در بالای سر تماشاگران مهرامی نشانده شدند در حالی که در بخش خلوتتری از سالن نیز جایگاه خالی وجود داشت.

خانواده بازیکنان برای این بازی بهتر از قبل سازماندهی شده و به جای جایگاه خبرنگاران به بخشی از جایگاه تماشاگران هدایت شدند.

تماشاگران مهرام نیز مانند ماهشهری ها شعارهایی را در مورد برخی بازیکنان پتروشیمی می دادند. در پایان بازی نیز هواداران پتروشیمی شعار "مهرام فدراسیون" را سر دادند.

حامد حدادی در کوارتر دوم با مشکل کفش روبرو شد! حدادی بعد از پاره شدن بند کفشش برای دقایقی مجبور به نشستن روی نیمکت شد.

بعد از خطایی که روی صمد نیکخواه در زمین پتروشیمی انجام شد مهدی کامرانی در شلوغی زیر حلقه روی زمین افتاد و مشخص نشد که چه برخوردی با وی صورت گرفته است. داوران اقدامی در این مورد انجام ندادند و کامرانی نیز بعد از چند دقیقه از روی زمین بلند شد.

جنگ بطری

قبل از شروع کوارتر آخر میان تماشاگران ماهشهری و تهرانی درگیری پیش آمد و دو طرف شروع به پرتاب بطری به سمت یکدیگر کردند. ماموران انتظامی در این دقیقه بسیار کم جمعیت بودند و در کنترل جمعیت ضعیف عمل کردند. سر یک تماشاگر نیز در این میان شکست. مشخص نشد دلیل شروع دعوا چه بود اما پرتاب اشیا باعث آسیب دیدگی دو تماشاگر شد و در ادامه نیز دو طرف شروع به پرتاب بطری کردند.

بعد از این اتفاق بازی برای 40 دقیقه متوقف شد.

مهرامی ها اعتقاد داشتند تماشاگران ماهشهری مقصر بوده و باید اخراج شوند. ماهشهری ها نیز تاکید داشتند ابتدا تماشاگران مهرامی بطری به سمت بالا پرتاب کردند.

مشحون: قطع برق ماهشهر را هم پی گیری می کنیم

محمود مشحون رئیس فدراسیون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اطمینان اعلام کرد که ایراد از تماشاگران ماهشهری بوده که شروع کننده ماجرا بودند. وی همچنین از پی گیری قطعی برق سالن در دیدار دوم ماهشهر خبر داد که احتمال عمدی بودن آن با توجه به سابقه قبلی در بازیهای فینال سال قبل وجود دارد.

کمیته انضباطی صبح امروز 16 اردیبهشت اتفاقات این دیدار را پی گیری می کند. احتمال محرومیت تماشاگران ماهشهری وجود دارد.

سجادی معاون وزارت ورزش هم در سالن آزادی حضور داشت و تمام این اتفاقات مقابل چشمان وی پیش آمد.مشحون هم به خبرنگاران گفت: آبروی مان پیش معاون وزیر رفت.

آمار مسابقه

در مجموع 69 خطا تا پایان بازی ثبت شد. سهم مهرامی ها 37 و سهم ماهشهری ها 32 خطا بود. اصلانی، داورپناه، ساهاکیان و صمد نیکخواه در تیم مهرام و کامرانی، کاظمی و سینانویچ در تیم پتروشیمی 5 خطایی شدند.

حامد حدادی با 29 امتیاز، 21 ریباند و 7 بلاک شات بهترین بازیکن این دیدار بود و آماری خیره کننده داشت. حدادی به تنهایی 17 ریباند در دفاع داشت. تاثیرگذاری وی در این دیدار نیز 55 بود!

گیبسون با 29 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکن آماری پتروشیمی بود.

صمد نیکخواه دومین بازیکن برتر مهرام با 23 امتیاز و 3 ریباند بود. اوشین ساهاکیان نیز 7 امتیاز و 6 ریباند داشت.

حامد آفاق با 19 امتیاز و هفت ریباند دومین بازیکن برتر پتروشیمی بود. مهدی کامرانی نیز 12 امتیاز و 5 ریباند داشت.

52 ریباند مهرام مقابل 34 ریباند پتروشیمی

تیم مهرام در مجموع 52 ریباند شامل 39 ریباند دفاعی در بازی سوم فینال داشت و پتروشیمی در مقابل 34 ریباند با 22 ریباند دفاعی ثبت کرد.

8 پرتاب سه امتیازی پتروشیمی از 33 پرتاب این تیم گل شد و در مقابل مهرام 3 پرتاب موفق از 11 اقدام داشت.

مهرامی ها تنها 21 پنالتی از 41 پرتاب خود را گل کردند و 20 امتیاز را به این شکل از دست دادند. بازیکنان پتروشیمی نیز 24 پرتاب از 37 پنالتی خود را گل کردند.

تیم مهرام در مجموع 22 ترن اور(‌توپ از دست رفته) در مقابل 12 ترن اور پتروشیمی داشت.

مهرامی ها 46 امتیاز در منطقه 3 ثانیه به دست آوردند در حالی که سهم پتروشیمی 20 امتیاز در این منطقه بود.

گفتنی است دیدار چهارم فینال ساعت 17 امروز در سالن آزادی برگزار می شود. با نتیجه دیروز کشیده شدن تکلیف قهرمان به بازی پنجم قطعی است. در صورت برد دوم مهرام نیز، فینال به طور حتم تا بازی ششم پیش می رود.

شبکه ورزش بازی چهارم فینال را به طور مستقیم پخش می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها