رسانه های انگلیسی انتخاب کردند

تیم افتضاح لیگ برتر/تصاویر

در برنامه نود دیشب چه گذشت+ عکس

رای مردم به صعود تیم ملی از جام جهانی

برنامه این هفته نود از ساعت 22:38 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 2:45 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
کد خبر: ۶۶۸۲۷۷
رای مردم به صعود تیم ملی از جام جهانی
به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از باشگاه خبرنگاران برنامه این هفته نود از ساعت 22:38 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

مسابقه پیامکی این هفته برنامه نود به انتظار و توقع مردم از تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل اختصاص یافته بود که طی آن مردم به گزینه صعود تیم ملی از دور مقدماتی جام جهانی رای دادند.

در ابتدای برنامه گزارشی کامل از ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، محل برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال پخش شد که طی آن بازیکنان تیم ملی از شرایط خود در این اردو سخن گفتند. در این گزارش از لحظه ورود تیم ملی به فرودگاه ژوهانسبورگ گزارشی تهیه شده بود و به تصویر کشیده شد.

گزارش نود تا نود پخش شد که طی آن عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در لیگ های خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

یحیی گل محمدی سرمربی تیم نفت تهران میهمان برنامه نود بود. وی در خصوص صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی اظهار داشت: ما چنین انتظاری در این خصوص نداریم.

کروش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از ژوهانسبورگ با ارتباط زنده تصویری به برنامه نود آمد و در مورد شرایط اردوی تیم ملی گفت: در اینجا با شکستی روبرو شدیم که نتایج آن را در جام جهانی مشاهده خواهید کرد.

وی افزود: شما بدون هتل میتوانید یک اردو را برگزار کنید ولی بدون بازیکن خیر! تمام این برنامه ها از یک سال پیش هماهنگ شده بود و این اردو یکی از گزینه ها بود که تصمیم بر این شد در این اردو حضور یابیم و در این اردو اهدافی را دنبال می کردیم که با این شرایط و در اختیار نداشتن بازیکنان با شکستی مواجه شدیم.

ما در بین بازیها به تیمها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا فرصت دادیم، ولی انهاهم از آن فرصت استفاده کردند و هم از زمان پس از بازی های لیگ و بازیکنان را برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی در اختیار ما قرار نداریم.

اعضای هیئت رییسه و مسئولان فدراسیون فوتبال این تصمصم را گرفتند و کمیته جام جهانی و وزارت ورزش و جوانان با این مسئله موافقت کردند و عدم حضور بازیکنان در این اردو بی احترامی به فدراسیون فوتبال و مسئولان تصمیم گیرنده بود. من به عنوان سرمربی تیم ملی تلاش میکنم بهترین نتیجه را بگیرم.

با این شرایط و تمریناتی که داریم حتی یک درصد هم برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر این فرصت را داشته باشیم که در شرایطی یکسان تمرین کنیم میتوانیم مسابقات خوبی را در برزیل به نمایش بگذاریم ولی من هیچ قولی نمی دهم و تنها چیزی که می گویم این است که برای موفقیت تیم ملی تلاش میکنم.

اگر فرصت کاملی برای تمرین داشته باشیم می توانیم به قهرمانی آسیا دست یابیم. وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من همیشه دید مثبتی داشته ام و برای موفقیت تیم ملی تلاش میکنم ولی دوست ندارم برخی ما را بازی بدهند و به فوتبال دوستان دروغ بگویند.

در طول بیش از سه سال من هیچگاه با افرادی که رفتار بدی با تیم ملی داشتند نکرده ام.

وی در مورد بازیکنان ایرانی تیم های خارجی نیز گفت: کاری که در این اردو انجام دادیم برقرار کردن ارتباطات بود و با توجه به ارتباطاتم شرایطی دارم که می توانم بهترین انتخاب راداشته باشم. وی در مورد هاسه گاوا نیز گفت: وی در لیست من حضور ندارد. شانس حضور بازیکنان ایرانی تیم های خارجی در تیم ملی ایران وجود دارد ولی نمیتوانم نامی از آنها ببرم.

کروش در ادامه گفت: به خاطر نیودن بازیکنان کلیدی تصمیم گرفتم این اردو را کوتاه کنم، اردو ها و بازی های دیگری را در پیش داریم. مسئله مهم این است که ما چه می خواهیم و سعی کردم با توجه به انتظارات هواداران و مردم ایران تمرینات خوبی ارائه دهم و من و بازیکنان تلاش میکنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و باید ببینیم در جام جهانی چه اتفاقی می افتد. من در مورد هیچ باشگاه خاصی صحبت نمی کنم و در مورد افرادی صحبت میکنم که پشت پرده هستند و تصمیم داشتند این اردو را هراب کنند و به رییس فدراسیون و مسئولان وزارت ورزش و جوانان بی احترامی کردند.

وی افزود: ما در اینجا به یک دست گرمکن نیاز داریم چرا که سه هفته تمرین کردن با یک دست گرمکن مناسب نیست. کی روش در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به زحمان و حمایت های نبی و کفاشیان از تیم ملی فوتبال گفت: اگر حمایت های این دو نفر نبود تیم ملی به هیچ موفقیتی دست پیدا نمی کرد.

شزایط خوبی نداریم، کاپیتان ما اینجا نیست، بازیکنان دیر رسیدند، یکدست گرمکن داریم که طی سه هفته یکبار هم شسته نمی شود و این در شأن تیم ملی فوتبال نیست و باید غرور ملی پوشان کشورمان را حفظ کنیم.

گوشه هایی از تعریف و تمجید برنامه های خارجی از اشکان دژاگه بازیکن ایرانی تیم فولام پخش شد.

مصاحبه ای از بیت آشور پخش شد که وی در این مصاحبه در مورد شرایط خود صحبت کرد و در خصوص حضورش در تیم ملی ایران گفت: اگر این اتفاق برایم بیوفتد به طور قطع از آن استقبال میکنم.

گل محمدی در مورد شرایط تیمش گفت: تیم نفت تیم جوانی بود و مسئولان تیم به ما کمک کردند و کسب عنوان سومی با بضاعت موجود جایگاه خوبی بود و تنها تیمی بودیم که در هفته پایانی سرنوشت مان دست خودمان بود. برای فصل بعد صحبت هایی با منصور قنبرزاده کرده ام و قرار شده است وی پس از صحبت با مسئولان باشگاه در این باره پاسخ دهد و من نیز منتظر پاسخ قنبرزاده هستم.

وی افزود: بازیکنان جوان خیلی خوبی داشتیم که جزو پدیده های لیگ بودند. در کنار آنها نیز بازیکنان با تجربه ای داشتیم و در نهایت ترکیب خوبی داشتیم.

وی در مورد انتشار میزان قرارداد بازیکنان گفت: من با این قضیه مخالفم و دوست ندارم مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان در سایت ها و خبرگزاری ها منتشر شود.

گل محمدی در مورد تیمش گفت: ما خیلی دوست داشتیم فوتبال بازی کنیم و بازی های جوانمردانه ای به نمایش بگذاریم و اگر به خود فوتبال فکر کنیم خیلی پیشرفت می کنیم ولی اگر به دنبال حاشیه باشیم از موفقیت دور خواهیم شد.

گل محمدی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: پس از انتشار لیست قرارداد بازیکنان دید مردم نسبت به فوتبال بد شده و این مسئله برای فوتبال زنگ خطری محسوب می شود و از مسئولان میخواهم فکری در این باره کردهو از فوتبال حمایت کنند چرا که این رشته محبوبیت زیادی در کشورمان دارد و درست نیست که دیدگاه مردم نسبت به فوتبال خراب شود.

گزارش نود تا نود پخش شد که طی آن اتفاقات اخیر فوتبال ایران به تصویر کشیده شد.
مناف هاشمی معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش روی خط تلفنی برنامه نود آمد و در مورد تدارکات نیم ملی فوتبال در ژوهانسبورگ گفت: ما تمام تلاشمان را میکنیم که بهترین اردوها برای تیم ملی باشد. وزارت ورزش و جوانان 150 اردوی برون مرزی را برای فدراسیون های ورزشی در نظر گرفته است. ما 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به فوتبال کمک کردیم و نباید این مسایل در برنامه زنده مطرح شود.

وحید جعفری مدیرعامل خاورمیانه شرکت آل اشپورت روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: ما لیستی که به ما ارائه داده شده بود را بدون کم و کاست در اختیار تیم ملی فوتبال قرار دادیم. این شکایت کروش بدلیل مشکل شخصی وی با شرکت ما است و به جای حمایت از این شرکت، گاهی اوقات چنین مسائلی را عنوان می کنند که جالب نیست.

گزارشی از دیدار تیم های سیاه جامگان مشهد و پیکان، حاشیه ها و مصاحبه های مربین و مسئولان پخش شد.

علیرضا فغانی و حسن کامرانی فر داور داوران فوتبال کشورمان میهمانان برنامه نود این هفته بودند.

فغانی در خصوص گوشی که در اختیار دارد گفت: این گوشی به همراه یک دست پرچم داوری شش هزار و پانصد دلار قیمت دارد. وی گفت: پس از انتخاب ما برای حضور در جام جهانی تماسی از سوی مسئولان فدراسیون با ما گرفته نشد و حتی از یکی از دوستانم شنیدم کفاشیان در یکی از برنامه های زنده تلویزیونی در مورد حضور داوران فوتبال در جام جهانی عنوان کرده که داوری برای حضور در جام جهانی دعوت نشده و در تلاشیم مقدمات اعزام چند داور را فراهم کنیم که این قضیه جای تاسف دارد که شخص اول فدراسیون در جریان دعوت از داوران کشورش به جام جهانی نباشد!
حسن کامرانی فر نیز در خصوص حضورشان در جام جهانی عنوان داشت: این قضیه خیلی خوب است و حداقل این است که در کنار داوران بزرگ و باتجربه حضور خواهیم یافت که خیلی خوب است، هر چند که احساس می کنم جزو داورانی باشیم که در جام جهانی قضاوت می کنند.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه نود آمد و گفت: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای اردوی آفریقای جنوبی خرج کرده ایم و یک دست لباس برای ما مشکلی ایجاد نمیکند و نمیدانم چرا کی روش چنین مباحثی را عنوان کرده است!

وی در مورد داوری نیز خاطر نشان کرد: صحبتی که در آن برنامه تلویزیونی عنوان کردم در مورد داوران ثابت جام جهانی بود و در خصوص داوران ذخیره صحبتی نکردم. وی در خصوص خرید هدست های داوری گفت: ما یک سری مشکلاتی داشتیم و تلاش می کنیم برای فصی آینده این هدست ها را فراهم کنیم.

وی در مورد داوران فوتبال گفت: ما تمام داوران را بیمه کردیم و همه آنها بیمه هستند.

علیرضا رحیمی مدیرعامل جدید پرسپولیس روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: هیئت مدیره یک باشگاه باید سیاسی و اقتصادی باشند تا نگرانی های مالی باشگاه برطرف شود. وی در مورد بدهی های پرسپولیس گفت: این بدهی ها را از طریق بانک پرداخت می کنیم.

وی در مورد علی دایی گفت: دیشب با وی جلسه ای داشتم و وی در پرسپولیس ماندگار خواهد شد.

گزارش کاملی از جلسه انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پخش شد که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه در این گزارش صخبت هایی کردند.

گزارشی از عبدالکریم از افغانستان پخش شد که به لیونل مسی افغانستان معروف است، این لقب بدلیل شباهت وی به مسی به او داده شده! وی خیاطی داشته و در مدرسه ای نیز تدریس می کند که شاگردان وی ، او را استاد مسی خطاب می کردند.

عبدالکریم آرزو دارد از نزدیک مسی را دیده و با وی عکس یادگاری بگیرد.

دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و حاشیه ها و صحبت های مربیان و بازیکنان تیم ها پخش شد.

برنامه این هفته نود ساعت 2:45 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

گزارش از: سید محمد رضا آقایی میر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها