جام گوش دراز را چه کسی به خانه می‌برد؟

یک جام و 4 مدعی

کد خبر: ۶۶۳۵۹۸
سرمربی آرژانتین: برزیل همیشه بهترین بوده است


آلخاندرو سابیاسرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین حریف ایران در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در قسمت دوم مصاحبه مفصل خود با سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به ارزیابی تیم میزبان و همچنین تأثیر آب و هوای این کشور بر بازی ها پرداخت.


به گزارش فیفا، وی با اشاره به تجربه قبلی خود از حضور در جام جهانی 1998 به عنوان کمک مربی، در مورد رقابت های 2014 گفت: دو دوره کاملا متفاوت هستند. فشار بر روی تیم ها همیشه وجود داشته است ولی این فشار روی سرمربی بیشترازکمک مربی است.تمام کاری که من در آن دوره انجام می دادم کمک به سرمربی بود اما اکنون این من هستم که بایدتصمیمات نهایی را بگیرم.

سابیاافزود: می خواهم از اینکه بازیکنان انرژی خود را در زمان های مشخصی از مسابقات ذخیره می کنند، مطمئن شوم. در جام جهانی 98 مشکلاتی داشتیم. یک روز بعد از پیروزی هلند مقابل یوگسلاوی در وقت های تلف شده، ما انگلیس را در ضربات پنالتی شکست دادیم. از این اتفاق خیلی خوشحال شدیم چون انگلیس رقیب دیرینه ما است. سه روز بعد نیز در گرمای بالای 30 درجه با هلند بازی کردیم و من سعی کردم تا جایی که ممکن است بازیکنان را آرام کنم و اجازه دهم انرژی آنها به سرعت برگردد.

سابیا که دو سال پیش در مصاحبه دیگری با فیفا از تیم های اسپانیا، آلمان و همچنین برزیل به عنوان بهترین تیم های دنیا نام برده بود،خاطرنشان کرد: اکنون برزیل را هم سطح اسپانیاوآلمان می دانم.از بازی خوب آنها در جام کنفدراسیون ها اصلا تعجب نکردم. پنج دوره قهرمانی آنها در جام جهانی حتما دلیلی دارد. با نگاهی به تاریخ در می یابید که آنها همیشه بهترین بوده اند. این تیم از نظر فیزیکی قدرتمند است و تکنیک فوق العاده ای دارد. آنها همواره یکی از مدعیان قهرمانی بوده اند و این بار به دلیل امتیاز میزبانی حتی شانس بیشتری دارند.

وی ادامه داد: البته میزبانی یک شمشیر دو لبه است که می تواند شخصیت بازیکنان را محک بزند. با اینکه همیشه میزبانی خوب است اما گاهی هم می تواند به ضرر شما عمل کند. در جام کنفدراسیون ها فشار زیادی روی بازیکنان بود اما واقعا خوب از پس آن بر آمدند. لوییس فیلیپه اسکولاری نقش به سزایی در این زمینه داشت و من فکر می کنم که آنها در جام جهانی هم می توانند به همین خوبی بازی کنند.

سرمربی آرژانتین در خصوص احتمال رویایی آرژانتین با برزیل درفینال جام جهانی اظهار داشت: با توجه به قرعه کشی، چنین احتمالی وجود دارد. ولی من هیچ نظری ندارم چون در حال حاضر به چیزهای دیگری فکر می کنم. گرچه امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وی در مورد احتمال تأثیر شرایط آب و هوا بر روی شانس تیم های مطرح اروپا در جام جهانی نیز تصدیق کرد: بستگی دارد. بازی در شمال و جنوب آمریکا یکسان نیست.بازی در مکزیک یک چیز و در شیلی یا آرژانتین چیز دیگری است. برزیل در بین این دو قسمت قرار دارد و تقریبا خودش یک شبه قاره است.دمای برخی ورزشگاه ها 24 یا 25 درجه است و برخی دیگر 33 یا 34 درجه با رطوبت بالا. شاید بازیکنان این را در روز مسابقه احساس نکنند اما روز بعد تأثیرش را متوجه خواهند شد.

سرمربی آرژانتین سپس درمورد یکی ازمسائل کنونی تیم خوددررابطه باآمادگی پایین سه دروازه بان آن گفت: من هنوز سرخیو رومرو، ماریانو آندویار و آگوستین اوریون را به تیم دعوت نکرده ام. فقط گفته ام که آنها به احتمال زیاد در ترکیب تیم حضور خواهند داشت. هنوز هم وضعیت فرقی نکرده و حضورشان تقریبا قطعی است. همگی دروازه بان های خوبی هستند و فقط باید بیشتر به آنها اعتماد کرد.باید اطمینان خود را به بازیکنان اصلی نشان بدهید اما کاری نکنید که فکر کنندهمیشه بازی خواهندکرد چون دیگر رقابتی در تیم وجود نخواهد داشت.

سابیا درپاسخ به اینکه چطور به بازیکنانی که در اردو حضور دارند اما به ترکیب نهایی دعوت نخواهند شد، اطلاع می دهد، گفت: خیلی سخت است. من هم بازیکن بوده ام وگفتن این موضوع به بازیکنی که همه آرزویش بازی درجام جهانی است، آزارم می دهد. ولی این هم یکی دیگر از مسوولیت های شغل مربیگری است و قبل از اینکه آن را بپذیرم به آن فکر کرده بودم.

وی در خاتمه تأکید کرد که دلش می خواهد به عنوان یک مربی حرفه ای در فوتبال آرژانتین به یاد آورده شود و گفت: هنوز برای این حرف خیلی زود است ولی دوست دارم نهایت تلاشم را انجام بدهم و مردم را دور هم جمع کنم تا موجب دوری آنها از یکدیگر شوم.(ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها