در سال 92 شگفتی های زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی در سرتاسر جهان رخ داد.
کد خبر: ۶۵۷۴۴۹
از توپ طلایی که حق رونالدو نبود تا انفجاردر ماراتن بوستون

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ شگفتی‌های زیادی در سال 92 و در رشته‌های ورزشی در سر تا سر جهان رخ داد. از قهرمان اتومبیلرانی که در پیست اسکی آسیب دید تا عملیات تروریستی در دوی ماراتن و بسیاری از حواشی غیر ورزشی سال92 که در عرصه ورزشی بین‌المللی خودی نشان داد.

**توپ طلایی که حق رونالدو نبود
دادن چهارمین توپ طلا به لیونل مسی در سال قبل که با انتقادات شدیدی در فدراسیون جهانی فوتبال روبرو شد منتقدین که اغلب هواداران رئال بودند، معتقد بودند هر چه قدر هم که لئو خوب بوده باشد اما حالا وقت دیده شدن یک ستاره دیگر در دنیای توپ گرد است اما امسال داستان جور دیگری رقم خورد. سپ‌بلاتر در یک اظهار نظر جنجالی اعلام کرد رونالدو در زمین مانند یک لیدر است اما بیش از اینکه به فوتبالش بپردازید به فکر آرایش موهایش است. وی ضمن این حرکت ادای رونالدو را در آورد و تلویحا خواست که توپ طلا برای پنجمین بار به مسی برسد. این اظهار نظر غیر مؤدبانه کار را برای پیرمرد سوئیسی دشوار کرد و وی مجبور به عذرخواهی شد.
انتخاب سه گزینه نهایی که شامل مسی، رونالدو و ریبری می‌شد گمانه زنی‌ها را تا قبل از آغاز رقابت شدید کرده بود. فرانک ریبری در میان این گزینه‌ها متحمل‌ترین فرد برای بردن توپ طلای 2013 محسوب می‌شد. مسی نیز گزینه دوم به حساب می آید چرا که کریس رونالدو در این سال هیچ جامی را فتح نکرده بود.
شرایط مهیای بزگزاری مراسم بود ولی فیفا آن را تا بعد از مرحله حذفی جام جهانی به تعویض انداخت. شرایط برای جبران مافات بلاتر فراهم شد هرچند همه نام ریبری را می گفتند، اما کسی که درواقع بخت نخست توپ طلای امسال بود تاوان پرگویی‌های رئیس فدراسیون جهانی را پرداخت.

**قهرمانی که به کما رفت

هشتم آذر ماه مایکل شوماخر 45 ساله مشغول اسکی کردن بود که ناگهان با برخورد سرش به سنگ، به شدت آسیب دید و این قهرمان اتومبیل رانی به کما رفت.

مایکل شوماخر که هوادارن بسیاری داشت و دارد بنا بر عادت زمستانه خود با پسر نوجوان خود در کوه‌های آلپ و منطقه مورد علاقه‌اش در فرانسه مشغول اسکی کردن بود که با برخورد سرش به سنگ دچار کمای عمیق شد.

شایعه احتمالی مرگ وی چنان تکان دهنده بود که هوادارانش را از سراسر دنیا به بیمارستان کشاند. پزشکان مکرر اعلام کردند که هرچند زندگی وی به صورت دستگاهی است ولی مرگی در کار نیست. پزشکان اعلام کردند، وی چند سال قبل هنگام موتور سواری در برخورد سرش به سنگ با وجود داشتن کلاه ایمنی آسیب دیده بود و این بار همان ناحیه مورد آسیب قرار گرفت.

اتومبیل ران آلمانی و قهرمان 7 دوره فرمول یک، هم‌اکنون زندگی را زیر چادر اکسیژن ادامه می دهد.

**المپیکی که برای روس‌ها شیرین بود

المپیک زمستان سوچی نیز از اتفاقات سال 92 در عرصه ورزش‌های زمستانی بود.
سوچی در بهمن ماه امسال و با دست و دلبازی آقای شماره یک جهان و صرف بیش از 51 میلیارد دلار هزینه صورت گرفت. ولادیمیر پوتین تلاش کرد تا یک المپیک زمستانی خوب برای ورزش های زمستانی پدید آید. برای پوتین مهم بود که پس از 34 سال دوباره 5 حلقه المپیک در کشورش به نمایش درآیند. هر چند در مراسم افتتاحیه و گاف برگزار کنندگان یکی از این حلقه‌های المپیک نافرمانی کرده و باز نشد اما پایان کار برای روس‌ها شیرین بود و آنان توانستند با کسب 13 مدال طلا قهرمانی المپیک خانگی لقب بگیرند.

**نحسی سیزده شیاطین سرخ را گرفت

17 روز پس از کسب سیزدهمین لیگ برتر، سر الکس فرگوسن 72 ساله به 26 سال حکومت خود در میان شیاطین سرخ پایان داد و گویی نحسی سیزده یونایتد را گرفت.
مردم انگلستان که ذاتا اسطوره پرور هستند و در این راه افراطهای عجیب و غریبی دارند. فرگوسن که ربع قرن قبل در شرف اخراج از باشگاه منچستر بود در سال 2013 با خداحافظی بسیار باشکوه اما تلخ برای هواداران از این باشگاه رفت.
میراث الکس 72 ساله رکورد جاودانه‌ای نه برای یونایتد و انگلیس بلکه برای تمام تاریخ فوتبال است.

**ماراتن پر حادثه بوستون آمریکا

یکی از معتبر ترین ماراتن‌های سال در 27 فروردین سال 92 در شهر بوستون آمریکا برگزار شد اما در زمانی که هنوز شرکت کنندگان به نیمه مسیری نرسیده بودند یک انفجار مهیب فضا را دگرگون کرد. انفجار در مسیر دوندگان بیش از 40 کشته و زخمی بر جای گذاشت. این گونه انفجار ها که به دلیل ناهنجاری های اجتماعی و جنایتکاران در آمریکا طبیعی است صحنه‌های دلخراشی برجا گذاشت و دلخراش‌ترین صحنه این حادثه عکسی بود که دونده‌ای را با 2 پای قطع شده بر روی ویلچر و در حال امداد رسانی نشان می داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۰
۰
چطوری متوجه شدید كه كریس لیاقتش رو نداشت؟ بردن پرتغال به جام جهانی تو بازی با سوئد رو ندیدید؟ به خواننده تلقین نكنید دوست خوبم..
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
۰
۰
آقا چرا اعتبار جام جم رو انقدر پایین میاری؟؟
تو طرف رونالدو رو نداری به ما هیچ ربطی نداره جناب عالی هم برو از حسادت بپك
قرار نیست تحلیل شخصیتو بنویسی تو یه سایت پر مخاطب
بیشتر تحلیل گر ها هم طرفدار مسی هستند و بارسلونا
اتفاقا به همه روشنه كه كریس تو اوج مظلومیت توپ رو برد چون چند سال حقش خورده شد

نیازمندی ها