لقبی که برزیلی ها به مروارید سیاه دادند

پله، خائن قرن!

برگزاری جام جهانی و هزینه های بسیار گزاف و کمر شکن آن برای دولت برزیل، اعتراض و راه پیمایی مردم فقیر برزیل را برانگیخته است.
کد خبر: ۶۵۵۷۹۸
پله، خائن قرن!

سایت جام جم ورزشی - برزیل کشوری نسبتا فقیر است و مردم این کشور هنوز مشکلات بسیار زیادی در زمینه های مختلف زندگی اجتماعی خود دارند. با این شرایط برگزاری جام جهانی 2014 که هزینه های زیادی را به مردم این کشور تحمیل می کند اعتراض های بسیار زیادی را به دنبال داشته است. روز گذشتهگروهی از مردم معترض برای شعار دادن علیه پله اسطوره بی بدیل فوتبال این کشور جمع شدند.

آنها بنری را در دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود ˈپله، خائن قرنˈ و فریاد می زدند: هیچ جامی وجود نخواهد داشت.

این موضوع برای یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان گرچه بسیار شوکه کننده است اما ریشه در خشم عمومی از هزینه هایی هنگفتی دارد که کشور فقیر برزیل صرف برگزاری جام جهانی کرده است. کشوری که هنوز از نظر مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل عمومی و امنیت با کمبودهای فراوانی روبرو است.

پله در اوج اعتراض های مردمی در ژوئن گذشته ضمن درخواست از مردم برزیل برای جلوگیری از خدشه دار کردن چهره این کشور، گفته بود: به عنوان یک برزیلی متأسفم چون ما دو یا سه فرصت بزرگ برای نشان دادن کشورمان و جذب سرمایه و گردشگر داریم؛ جام کنفدراسیون ها، جام جهانی و بازی های المپیک.

گفته می شود برزیل برای برگزاری جام جهانی حدود 8 میلیارد پوند خرج کرده است و برای میزبانی المپیک ریو دو ژانیرو در سال 2016 نیز باید حدود 11 میلیارد پوند دیگر هزینه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها