شناگر مستعد به اردوی تیم ملی بازگشت

حل مشکل رهام پیروانی با کدخدا منشی

خبر حضور مربی آلمانی برای واترپلوی ایران، چندی پیش از سوی فدراسیون شنا اعلام شد. تاکنون، ایران از مربیان اروپای شرقی استفاده می کرد.
کد خبر: ۶۴۸۵۲۰
شنا فرصت آزمون و خطا ندارد

به گزارش جام جم ورزشی ، واترپلوی ایران همیشه از حضور مربیان اروپای شرقی از جمله کشورهای کرواسی، اسلواکی، مجارستان، لهستان، مونته نگرو و ... بهره برده است چرا که این رشته متعلق به این کشورهاست و مربیان آنها هم سابقه طولانی در امر کوچ تیم های مختلف دنیا دارند. اما با این وجود مسوولان فدراسیون شنای کشورمان تصمیم گرفته اند از یک مربی ژرمنی استفاده کنند. مربی که البته تا امروز هم خبری از حضورش در کشور، از سوی فدراسیون اعلام نشده است.

پیش از این، پائولو مالارا هدایت ملی پوشان واترپلوی ایران را بر عهده داشت. مالارایی که از حمایت همه جانبه فدراسیون برخوردار بودو مسوولان بارها اعلام کرده بودند که واترپلوی ایران با حضور این مربی ایتالیایی به کلاس جهانی خواهد رسید و سیر حرکتی اش بسیار پیشرفت می کند. هرچند با وجود او هم، ملی پوشان واترپلو تنها توانستند به کاپ آسایی بروند و غیر از آن به نتیجه شاخصی نرسیدند.

در رابطه با مربی آلمانی هم شنای ایران کم تجربه نیست. در زمان سرپرستی برانوش نیک بین، یورک وویت سرمربی تیم ملی شنای ایران بود. البته حضور او همزمان با فصل تهدیدآمیز شنای ایران بود و در نهایت موانع مربوط به تعلیق، باعث دیپورت وویت و سایر مربیان خارجی شد.

اکنون با این شرایط، انتخاب یک مربی آلمانی از سوی مسوولان فدراسیون شنای کشور کمی عجیب به نظر می رسد. بویژه اینکه امسال بودجه ورزشی کشور نصف سال گذشته شده است و این موضوع به مدیران ورزشی کشور هشدار بزرگی می دهد. با این وضعیت تدبیر مسوولان باید بیش از پیش باشد، چرا که فرصت آزمون و خطا اندک است و باید سرمایه ها را حفظ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها