هاشمی در کمیته ملی المپیک چه می کند؟

فدراسیون ها در انتظار مجوز مربی خارجی

فدراسیونهایی که در به در به دنبال جذب تنها یک مربی خارجی هستند.
کد خبر: ۶۳۸۰۳۶
فدراسیون ها در انتظار مجوز مربی خارجی

به گزارش جام جم ورزشی، چند ماهی است که فدراسیون دوچرخه سواری وعده آمدن مربی خارجی برای بخش پیست را می دهد، بخشی که شانس مدال در بازی های آسیایی آینده را دارد، اما لازمه آن مانند دوره های قبل حضور مربی به روز خارجی است که بتواند توان تکنیکی رکابزنان ایران را که هنوز هم به دلیل نداشتن پیست استاندارد باید پیش از اعزام به مسابقات بزرگ، فرصت تمرین در پیست های استاندارد در کنار مربی روز داشته باشند را بالا ببرد.

رکابزنان سرعت ایران همواره ثابت کرده اند که در صورت داشتن امکانات رقیبان راحتی برای حریفان آسیایی خود نیستند، بر همین اساس همیشه در لیست مدال های ایران تعدادی نیز هر چند به رنگ نقره ای و برنزی از آن رکابزنان است.

این یک واقعیت است که هرگز حریفان ما منتظر فراهم شدن امکانات و تمرین کردن ما نمی مانند، اما با این وجود هنوز ورزش ما اندرخم مشکلات اساسی و پایه ای خود در رده های بالا است و شاید تا زمانی که این مشکلات بر طرف نشود نباید انتظار داشت ورزشکاران ما مدال های میادین بزرگ را درو کنند.

فدراسیون قایقرانی که سالهای قبل حداقل 9 مربی خارجی در اختیار داشت، امروز حتی یک مربی هم ندارد. این فدراسیون تقریبا نوپا، با رشته های المپیکی و پرمدال خود از امیدهای کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی بوده ،اما حال علاوه بر عدم ثبات مدیریتی که چند سالی است مانند بلا بر سر این فدراسیون نازل شده است، نبود مربی خارجی، اردوی برون مرزی و اعزام به رقابت ها نیز که از دستاوردهای همان عدم ثبات است گریبان ورزشکاران جوان این فدراسیون را گرفته است.

فدراسیون دوومیدانی با رشته های فراوان که همیشه از حضور مربیان خارجی بهرمند بوده ، امسال و تا به امروز با رایزنی های فراوان توانسته 3 مربی خارجی دعوت کند، هر چند که برای اجرای برنامه های خود و برپایی اردوها نیاز به مربیان بیشتری دارد.

بر اساس عرف پس از رقابت های بزرگ همگی از رده مدیران ورزشی  تا نمایندگان مجلس و رسانه ها منتقد عدم موفقیت ها و عقبگرد ورزشکاران هستند، اما شاید لازم باشد گاهی به عقب برگردیم و به میزان امکاناتی که در اختیار ورزشکاران گذاشته شده نیز نگاهی داشته باشیم.

کمتر از 2 ماه مانده تا پایان سال هنوز مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری  وعده آمدن مربی خارجی را می دهند و از روی میز بودن رزمه 10 مربی تا رایزنی با 2 مربی فرانسوی و آلمانی سخن می گویند.

خسرو قمری در گفت و گو با جام جم ورزشی می گوید، قطعا تا پیش از پایان سال مربی خارجی خواهد آمد، اما مربی ایرانی مورد تایید کار خود را از نیمه بهمن ماه جاری آغاز خواهد کرد.

به نظر می رسد مشکل صرفا رزمه مربیان خارجی نیست، چرا که اگر پول کافی باشد به راحتی می توان از هر مربی سطح بالایی حتی به شکل مقطعی مانند سالهای قبل دعوت کرد که به ایران بیاید.

بر همین اساس فدراسیون دوچرخه سواری خود را آماده کرده که اگر مربی خارجی هم نشد مربی ایرانی کار خود را آغاز کند.

حضور مربیان خارجی مستلزم مجوز کمیته ملی المپیک است، چرا که باید بودجه مربیان خارجی از اعتبارات کمیته تامین شود سهمی  که کمیته برای هر فدراسیون در نظر می گیرد. کیومرث هاشمی بالاخره گوی سبقت را از تمامی رقیبان خود در کمیته ربود و کرسی ریاست را به دست آورد. حال باید دید در مدت باقی مانده تا پایان سال آقای رئیس جدید چه تمهیداتی برای جذب مربیان خارجی خواهد داشت.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها