ستاره پینگ پنگ هم سرش بی کلاه مانده

2 پروتور تنها سهم نوشاد

عالمیان به پروتور مهم دبی راه پیدا نکرد. حضور ورزشکاران ایرانی در پروتورهای تبلیغاتی از دلایل شرکت نکردن آنها در مسابقه های بااهمیت است.
کد خبر: ۶۳۷۱۴۸
2 پروتور تنها سهم نوشاد
به گزارش جام جم ورزشی ، فدراسیون جهانی تنیس روی میز هر ساله با جمع بندی امتیاز پروتورها و جایگاه بازیکنان تنیس روی میز در سراسر دنیا ، اقدام به برگزاری مسابقاتی با نام گراند فاینال یا فینال پروتورها با حضور ورزشکاران پر امتیاز می کند. هفته گذشته گراند فاینال سال 2013 به میزبانی کشور امارات و در  دبی برگزار و 16 بازیکن پر امتیاز در پروتورهای مختلف موفق به حضور در این مسابقات شده و به همراه یک بازیکن میزبان رقابت های جالبی را  انجام دادند.
نکته مهم در این بین حضور سه بازیکن کانادایی ، برزیلی و فرانسوی در کشور امارات بوده که به ترتیب با رنکینگ های 65 ، 86 و 103 در مسابقات دبی حاضر بودند. در حالیکه نوشاد عالمیان ستاره و نفر اول تیم ملی کشورمان با دارا بودن رنکینگ 63 موفق به کسب امتیاز لازم در سال 2013 و حضور در رویداد مهمی همچون فینال پروتورها نشده است. با نگاهی به اسامی شرکت کنندگان و جایگاه رنکینگی آن ها ، حضور سه بازیکن ژاپنی با رنکینگ های حوالی 40 و 50 هم در این مسابقات دیده می شود ، یعنی جایگاه های رنکینگی که ستاره تنیس روی میز کشورمان نوشاد عالمیان به هنگام حضور در المپیک2012 لندن در آن حضور داشته و این روزها با تنزل رنکینگ در رتبه 63 قرار گرفته است.
قوانین و مقرراتی که که باعث دعوت و حضور بازیکنان در فینال پروتورها یا همان گراند فاینال می شود، نه رنکینگ بلکه فعالیت و امتیازگیری ورزشکاران از ابتدای هر سال میلادی تا ماه پایانی آن سال است ، اما مطمئناً فعالیت ها و حضور در میادین بین المللی و قرار گرفتن در چالش رقابتی با دیگر بازیکنان حاضر در فهرست جهانی رنکینگ ، باعث ارتقای ورزشکاران می شود .
موضوع مهمی که می توان در رابطه با نوشاد عالمیان و دیگر بازیکنان ایرانی به صراحت اعلام داشت ، حضور غیر استاندارد و غیر حرفه ای این بازیکنان در پروتورهای مختلف بوده که حتی بعضا دیدگاه های تبلیغاتی و شاید گردشگری ، چربش خاص خود را بر موارد فنی و امتیازگیری بر جای گذاشته است .
آمار ذیل به استناد سایت فدراسیون جهانی استخراج و مربوط به 16 ورزشکار دعوت شده به گراند فاینال دبی ، رنکینگ و تعدد حضورشان در پروتورهای سال 2013 است :
 
اسامی نفرات رنکینگ جهانی تعداد پروتورها
 
مالونگ / چین 1 (پنج پروتور)
شو شین / چین 2 (شش پروتور)
ژانگ ژیکه / چین 3 (شش پروتور)
وانگ هائو / چین 4 (شش پروتور)
فان زندونگ / چین 5 (پنج پروتور)
اووچاروف / آلمان 6 (پنج پروتور)
چان چون یوآن/تایپه 9 (هفت پروتور)
نیوا کوکی / ژاپن 18 (پنج پروتور)
گائو نینگ / سنگاپور 20 (هفت پروتور)
کیم میون سیوک / کره 29 (شش پروتور)
تاکو تاکاکیوا / ژاپن 36 (هشت پروتور)
چان کازاهیرو / ژاپن 42 (هشت پروتور)
ماساتو شیونو / ژاپن 47 (پنج پروتور)
وانگ / کانادا 65 (پنج پروتور)
ماتسوموتو/ برزیل 86 (هفت پروتور)
سالیفو / فرانسه 103 (هشت پروتور)
-----------------------------------------------------
نوشاد عالمیان/ ایران 63 (دو پروتور)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها