رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با جام‌جم:

کوهنوردی ویترینی برای عرضه ندارد

امید به برون رفت از مشکلات

وعده‌ای نو از سوی رئیس جدید کوهنوردی

رئیس جدید فدراسیون کوهنوردی با وعده بازتر شدن درهای فدراسیون روی جامعه کوهنوردی، کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۶۲۵۵۹۳
وعده‌ای نو از سوی رئیس جدید کوهنوردی

 وعده ای که اجرایی شدنش می تواند فاصله عمیق و کهنه این جامعه را با فدراسیون کم کند.

جام جم ورزشی ، انتخابات فدراسیون کوهنوردی پس از 2 سال بی تکلیفی برگزار شد، تا این ورزش با زیر مجموعه های کوهنوردی، سنگ نوردی، یخ نوردی و غارنوردی و با گستره عظیم اجتماعی،  به امید برون رفت از حاشیه و رکود، با نگاهی به آینده حرکت خود را از سر بگیرد.

جامعه کوهنوردی ایران با خیل علاقمندان حرفه ای و غیر حرفه ای خود از دیر باز در آروزی صعود به ارتفاعات بلند جهان در قالب گروهها و باشگاههای مستقل فعال بوده است، فدراسیون کوهنوردی به عنوان مرجع و بانی دولتی این ورزش توانست در دو دهه گذشته با استفاده از امکانات دولتی راه را برای فعالیت در هیمالیانوردی باز و هموار کند، هر چند که انتقادات زیادی نیز از همین جامعه، به نحوه فعالیت فدراسیون دراین حوزه بود، اما نباید فراموش کرد که افتخارات کسب شده خود آغاز و انگیزه ای شد برای کوهنوردی مسقل که دست به اقدامات نو و جسورانه بزند.

حال که راهی نو، هر چند سخت آغاز شده است، کوهنوران کشور این انتظار را از فدراسیون دارند که حداقل از امکانات و توانمندی های خود در حوزه های مختلف در راستای حمایت از حرکت های مستقل گام بردارد، نه این که این حرکت ها را به نوعی در مقابل خود ببیند.

بر همین اساس، نمایندگان جامعه کوهنوردی ایران روز گذشته از بین 11 نامزد ثبت نام کرده که همگی از خانواده کوهنوری بودند، رضا زارعی را با 29 رای انتخاب کردند، به این امید که آینده ای روشن در بستر متفاوت از گذشته برای این ورزش فراهم شود.

در چند سال گذشته با وجود عدم حمایت فدراسیون از ورزشکاران رشته های مدال آور این ورزش در بخش های سنگنوردی و به تازگی یخ نوردی

شاهد کسب موفقیت های بی نظیر بوده ام، شاید بتوان گفت که کسب مدال طلای جهان و دو سهمیه المپیک زمستانی سوچی این پیام را برای مسئولان فدراسیون  و حتی ورزش کشور دارد که دیگر از این رشته باید انتظار افتخار آفرینی در میادین بزرگ را داشته باشند، چرا که ورزشکاران این رشته ها مدعی رقابت در عرصه های المپیک و جهانی هستند و خود را برای سکو نشینی آماده می کنند، اما مگر می شود به تنهایی و با هزینه شخصی به مصاف رقیبان جهانی در میادین بزرگ المپیک یا مسابقات جهانی رفت؟

جامعه بزرگ کوهنوردی ایران این انتظار را از رئیس جدید فدراسیون دارند که دست یاری به سوی آنها دراز کند تا دیگر کسی از در فدراسیون، به عنوان خانه خود، رانده نشود.

رضا زارعی رئیس جدید فدراسیون کوهنوردی با وعده بازتر شدن درهای فدراسیون روی جامعه کوهنوردی، کار خود را آغاز کرد، وعده ای که اجرایی شدنش می تواند فاصله عمیق و کهنه این جامعه را با فدراسیون پر کند.

به امید که با اجرایی شدن این قول شاهد سرعت در پیشرفت این ورزش در حوزه های مدال آور و هیمالیا نوردی باشیم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها