کد خبر: ۵۹۴۴۳۱
خسرو حیدری : نخواستم رفیق نیمه راه باشم

پس از یک بازی ناامیدکننده برابر سپاهان اصفهان در هفته‌های پس از آن همواره جزو بهترین بازیکنان استقلال محسوب شده و در اوج مثمرثمر بودن برای تیم باشگاهی‌اش، در دیدار با بوریرام تایلند گل برتری استقلالی‌ها را هم به ثمر رساند تا بیش از پیش به قلب هواداران این تیم و از همه مهم‌تر بزرگ‌ترین پشتیبانش که امیر قلعه‌نویی باشد، راه یابد.خسرو حیدری و نحوه تمدید قراردادش با استقلال در ابتدای فصل سیزدهم لیگ برتر قطعا از ذهن اهالی فوتبال پاک نخواهد شد.

اوضاع استقلال رفته‌رفته خوب می‌شود؟

البته که این سیر آرام است. ما در تیم اصلی‌مان بیش از شش، هفت ملی‌پوش داریم که همگی طی ماه‌های پیش از شروع لیگ برتر درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی بودند و نتوانستند به طور کامل در تمرینات بدنسازی ابتدای فصل شرکت کنند و از این رو حالا و در خلال برگزاری بازی‌ها ما کم‌کم به فرم مطلوب‌مان برمی‌گردیم.

در مورد بازی با سپاهان و تنها شکست‌تان تا پیش از هفته هفتم چه نظری داری؟

متاسفانه ما در آن بازی با بدشانسی محض روبه‌رو شدیم و با این‌که چند هفته از آن مصاف گذشته، اما قطعا به یاد دارید که استقلال در آن بازی بیش از 9 موقعیت خطرناک روی دروازه سپاهان خلق کرد و بشدت این تیم را تحت فشار گذاشت اما از بخت خوب سپاهان و بد ما، آن توپ‌ها هیچ کدام‌ به گل تبدیل نشد. شما ببینید آن بازی چقدر عجیب بود که آرش افشین در این هفته‌ها فقط یک گل زده و آن هم برابر ما بوده است.

یک اتفاق دیگر آن بازی اشتباه خودت بود. چرا توپ را لو دادی؟

پس از بازی بارها آن صحنه را مرور کردم و در نهایت هم متوجه نشدم در آن لحظه چرا توپ از زیر پایم در رفت، اما هر چه بود آن اتفاق، آن بازی را برایم به یکی از ناراحت‌کننده‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر تبدیل کرد.

فکر می‌کنی تا چه حد توپ مسابقه در این امر دخیل بود که زیر پایت گیر کرد و یار سپاهان آن را از تو ربود؟

کیفیت توپ که افتضاح است و من قبلا هم به این نقیصه در لیگ اشاره کرده بودم. شک نکنید توپ هم در آن صحنه بی‌تاثیر نبود که درست زیر پایم قرار نگرفت. گرچه نمی‌خواهم آن اشتباهم را صد در صد گردن توپ بیندازم، اما قبول دارم توپ هم در آن اشتباه بی‌تاثیر نبود.

می‌گویند وقتی حیدری در یک بازی از این اشتباهات انجام می‌دهد تا پایان مسابقه نمی‌تواند به شرایط روحی قبلی‌اش برگردد. درست است؟

همواره به نظر همه کارشناسان فوتبال احترام گذاشته‌ام و در این مورد هم برای نظرشان احترام قائلم. اما خودم چنین روحیه‌ای ندارم و برعکس فکر می‌کنم وقتی در بازی خرابکاری کنم خیلی زیادتر از قبل تلاش می‌کنم تا آن را جبران کنم، بنابراین این حرف را قبول ندارم.

پس از آن بازی امیر قلعه‌نویی به تو ایراد نگرفت، آن هم در بازی مهمی مانند سپاهان که اصلی‌ترین رقیب‌تان برای کسب قهرمانی است؟

برای این‌که ایشان مرا می‌شناسد و برای اولین بار نبود که بازی مرا می‌دید. من در طول بازی هر کاری را که کادر فنی از من خواسته باشد انجام می‌دهم و برخی اوقات تا جناح مقابل هم می‌روم و در کار تیمی شرکت می‌کنم. اما در آن بازی اتفاقی نادر رخ داد و آقای قلعه‌نویی هم با شناختی که از من داشت مرا سرزنش نکرد. گرچه من خودم را برای آن آماده کرده بودم.

اگر خودت جای او بودی، خسرو حیدری را سرزنش می‌کردی؟

احتمالا این کار را می‌کردم. گرچه من اصلا از این روحیات ندارم و بیشتر سعی می‌کنم با دیگران مدارا کنم.

اما آن بازی در واقع علاوه بر آن سه امتیاز یک امتیاز دیگر را هم از استقلال کسر کرد و سپاهان با آن برد، چهار امتیاز از استقلال گرفت. با این تنبیه کمیته انضباطی به دلیل شعار هوادارانتان علیه داور تا چه حد موافقی؟

به هیچ وجه موافق نیستم. ما در آن بازی باید دو پنالتی به سودمان گرفته می‌شد که نشد و سپس با وجود این همه ایراد در کار قضاوت داوران، می‌بینیم که دستمزد آنها افزایش هم پیدا می‌کند. من مخالف زیاد پول گرفتن داوران نیستم، آنها هم در این فوتبال زحمت می‌کشند و باید آنچه را حق‌شان است دریافت کنند اما در عوض و با بروز اشتباه از سوی آنها، کمیته داوران یا هر مرجع دیگری با دیدن این اشتباهات فاحش باید آنها را جریمه هم بکنند.

مگر نمی‌دانی جریمه هم می‌شوند؟

خیر، لااقل جریمه شدن داورانی که مرتکب اشتباه می‌شوند اعلام شود تا تیم‌هایی که بابت قضاوت آنها متضرر شده‌اند متوجه این امر بشوند؛ گرچه دیگر آن امتیازها برنمی‌گردد. همان اشتباهات بود که باعث شد هواداران ما در آن بازی از کوره دررفته و شعاری بدهند که در نهایت باز هم باعث متضرر شدن استقلال شد. شک نکنید این یک امتیاز در لیگی که تیم‌ها میلی‌متری با هم حرکت می‌کنند در پایان، کار دست استقلال خواهد داد. سوال اینجاست که چرا این قانون از هفته دوم اجرا شد و در بازی اول ما در تبریز کسی آن همه بی‌احترامی به امیر قلعه‌نویی را ندید؟ امیدوارم مسئولان کمیته انضباطی بابت این کسر امتیاز از استقلال عذاب وجدان نگیرند. البته من باز هم تاکید دارم که رفتار تماشاگرانمان را تائید نمی‌کنم، اما در همان بازی هواداران استقلال در حالی که خیلی‌ها پیش‌بینی کرده بودند قرار است علیه مجتبی جباری شعار سر بدهند، هرگز این کار را نکرده و تازه او را تشویق هم کردند. آن وقت این اتفاق تشویق ندارد.

فکر می‌کنی مشکلات جباری با سپاهانی‌ها تمام می‌شود؟

امیدوارم جباری هرجا که هست خوب و سرحال تمریناتش را انجام دهد و با قدرت کار کند. او بدون اغراق در تیم ملی ایران از ارکان اصلی تیم کرش است و اگر او سرحال نباشد تیم ملی از داشتن یک هافبک بازیساز عالی محروم می‌شود.

فکر می‌کنی به استقلال برگردد؟

امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که او بار دیگر به استقلال برگردد، چون جای خالی‌اش در تیم احساس می‌شود. ضمن این‌که به نظر می‌رسد مجتبی پس از این همه سال بازی در استقلال، کار در یک تیم دیگر برایش راحت و دلچسب نیست. امیدوارم کدورت‌ها به شکلی مطلوب برطرف شود و او برگردد.

خودت هم در آستانه جدایی بودی. چه شد در استقلال ماندی؟

بله، یک پیشنهاد خیلی خوب از قطر داشتم که از دیگر پیشنهادهایم به مراتب بهتر بود. وقتی با مسئولان استقلال حرف زدم از من خواستند بمانم اما با رقم قراردادی کمتر. ابتدا تصمیم داشتم بروم اما در نهایت با صحبت‌هایی که با آقای فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی انجام دادم تصمیمم را گرفتم و با استقلال تمدید کردم.

حالا پشیمان نیستی؟

خیر، من یا تصمیم نمی‌گیرم یا وقتی قصد انجام کاری را داشته باشم تا آخرش هستم و هرگز به اتفاقاتی که شاید برایم رخ می‌داد یا نمی‌داد، فکر نمی‌کنم.

اما اوضاع مالی باشگاه استقلال چندان روبه‌راه نیست. نگران دستمزدت نیستی؟

به هر حال مسئولان باشگاه قول مساعد همکاری داده‌اند و من هم پس از این چند سال بازی برای استقلال می‌دانم شاید پرداخت‌ها دیر و زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد. ضمن این‌که ما راهی را آغاز کرده بودیم که ابتدا به راهیابی استقلال به لیگ قهرمانان منجر شده بود و سپس تیم را به مرحله یک چهارم رساندیم و وقتی داشتم برای ماندن یا رفتن فکر می‌کردم به خودم گفتم، بمانم و رفیق نیمه‌راه نباشم.

وقتی قراردادت تمدید شد، فتح‌الله‌زاده این کارش را وام‌گرفته از بر و بچه‌های نیروی امنیت ملی هنگام‌دستگیری ریگی عنوان کرد که او را از هواپیما بیرون آوردند. تو هم سوار هواپیما بودی؟

خیر، اما بلیت پروازم اوکی شده بود و تا ساعتی بعد باید از ایران خارج می‌شدم که حاج آقا فتح‌الله‌زاده از من خواست سوار هواپیما نشوم و به دفترش بروم.

در عوض آن گل حیاتی را به بوریرام زدی؟

فکر نمی‌کردم توپم به گل تبدیل شود و به قصد سانتر آن را فرستادم، اما توپم خیلی کات برنداشت و مستقیم به داخل دروازه رفت. البته از این بابت خوشحال شدم چون معمولا وقتی ارسال‌هایم بد از آب در می‌آید ناراحت می‌شوم، اما این سانتر باعث خوشحالی من و هواداران شد که از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

در کل پس از بازی با سپاهان و آن اشتباه منجر به باخت‌تان یکباره شاهد حیدری دیگری در لیگ شدیم. خودت این احساس را نداری؟

البته می‌دانم چه کار می‌کنم. من بعد از آن بازی و اشتباهم، تصمیم گرفتم برای جبران آن بازی دو برابر قبل برای استقلال تلاش کنم. در تمرینات هم بیش از پیش کار می‌کنم تا آن اتفاق جبران شود. البته امیدوارم توانسته باشم دل هوادارانمان را شاد کنم.

در بازی با راه‌آهن هم یک ارسال زیبا برای قاضی داشتی که تبدیل به گل اول شد. کم‌کم با عابدینی هماهنگ می‌شوی؟

این روزها در استقلال، مرا به یاد هفته‌های اولی می‌اندازد که از سپاهان به استقلال برگشتم و با حمودی کنار هم قرار گرفتیم. در آن مدت هم ما با هم هماهنگ نبودیم و کم کم در ادامه مسابقات به هماهنگی لازم دست یافتیم و چشم بسته یکدیگر را در جناح راست پیدا می‌کردیم. آن روزها باز هم تکرار می‌شود و حالا هم من و فردین با هم بیش از اوایل فصل آشنا شده ایم و حتم دارم با ادامه رقابت‌ها و بازی ما کنار هم، زوج خوبی را تشکیل خواهیم داد.

لغو اردوی تیم ملی در پرتغال را چطور ارزیابی می‌کنی؟

به هر حال این تصمیم از سوی مسئولان فدراسیون و کمیته تیم‌های ملی گرفته شده و باید به آن تمکین کرد.

تیم ملی متضرر نمی‌شود؟

مطمئن باشید اگر چنین بود کادر فنی تیم ملی و شخص کارلوس کرش آن را نمی‌پذیرفت. امیدوارم در این فاصله شرایطی فراهم شود تا ما با استراحت و تمرین کافی به تایلند برویم.

بازی برگشت برابر بوریرام را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

قطعا بازی سختی در پیش داریم. متاسفانه ما در بازی رفت آن طور که باید و شاید از امتیاز میزبانی‌مان استفاده نکردیم و حیف شد بیش از یک گل به این تیم نزدیم.

پس قبول داری استقلال خوب نبود؟

بله، بوریرام با شناخت کافی از ما به تهران آمده بود و علاوه بر آن، روز هم روز ما نبود و خوشحالم آن گل را هم زدیم تا لااقل در تایلند یک گل از حریف پیش باشیم.

فکر می‌کنی در شرجی بوریرام بتوانی یک تساوی صفر- صفر بگیرید؟

ما به قصد کسب پیروزی به تایلند خواهیم رفت. خوشبختانه تا آن زمان آندو (تیموریان) و جمشیدیان هم به تیم اضافه خواهند شد و با یک نگاه سطحی مشخص است تیم ما تیمی جوان نیست و اکثر نفراتمان را بازیکنان پخته تشکیل می‌دهند، بنابراین بچه‌ها می‌دانند اگر بخواهیم به قصد مساوی گرفتن راهی تایلند بشویم، قطعا کار دست خودمان خواهیم داد.

اوضاع پرسپولیس را در آستانه داربی چطور می‌بینی؟

این تیم برعکس ما که بیشتر نفراتمان را بازیکنان باتجربه تشکیل می‌دهند از نفرات جوان و باانگیزه بیشتری بهره می‌برد که فکر می‌کنم با گذشت چند هفته و کسب تجربه بازی برای پرسپولیس، جزو تیم‌های مدعی کسب جام باشند. البته شهرآورد شرایطی متمایز با دیگر بازی‌ها دارد و این مساله را همه می‌دانند. با این همه من برای تیم پرسپولیس احترام خاصی قائل هستم و مطمئنم روند حرکتی این تیم بهتر از این خواهد شد. علی دایی کارش را بلد است و طی این سال‌ها هم بارها این مساله را ثابت کرده است.

این پرسپولیس جوان و باتجربه کارمان را سخت می‌کند

خسرو حیدری از آن دسته بازیکنانی است که قلعه‌نویی در شهرآورد به او تکیه دارد. حیدری درباره آمادگی استقلال برای بازی جمعه می‌گوید: البته که آماده‌ایم. تعویق بازی ما با استقلال اهواز این فرصت را ایجاد کرد که بچه‌ها بتوانند با استراحت بیشتری به استقبال شهرآورد بروند. متأسفانه طی سال‌های حضورم در استقلال با این بدشانسی مواجه شده و چند تا از شهرآورد‌های حساس و مهم را از دست داده‌ام و امیدوارم که این بار بتوانم مثل شهرآورد برگشت فصل پیش به استقلال کمک کنم.

حیدری شهرآوردی را که استقلال 3ـ2 در آن باخت از دست داده بود. او درباره آن بازی معتقد است: در آن بازی من و ساموئل سه کارته بودیم و من شهرآورد رفت را هم به‌‌دلیل مشکلی که برای چشمم رخ داده بود از دست دادم. در کل خیلی از شهرآورد‌ها را از بیرون تماشا کرده‌ام. اما اکنون وضع تیم ما فرق کرده است. باز هم همه هدف استقلال کسب برد است و از لحظه‌ای که بازی مان برابر استقلال صنعتی تمام شد به این مهم فکر می‌کنیم. نتیجه بازی با پرسپولیس برای هواداران مان خیلی اهمیت دارد و ما هم می‌دانیم که این بازی علاوه بر سه امتیاز نقش مهمی هم در همراه کردن طرفداران مان با خودمان دارد و این نکته مهمی است که ما باید با حمایت آنها تا پایان فصل پیش برویم.

حیدری درباره این‌که چرا شهرآورد‌های قلعه‌نویی بیشتر مساوی می‌شود، می‌گوید: شک نکنید امیرخان همه تیم را برای برد به میدان می‌فرستد، اما شاید از شانس بد اوست که استقلال بیشتر با او مساوی گرفته است. از این نظر فکر می‌کنم بخت بیشتر با مظلومی یار بوده است.

من از تفکر شخصی امیرخان مطلع نیستم، اما آنچه می‌دانم این است که او دائم تیم را برای گل زدن و جلو‌رفتن تهییج می‌کند...

ملی‌پوش استقلال، بازی فردا را این‌گونه پیش‌بینی می‌کند: فکر می‌کنم این پرسپولیس که تلفیقی از جوانی و تجربه است، کار ما را در این شهرآورد سخت کند و با یک اختلاف گل برنده شویم؛ یعنی امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.چون قرار است بعد از این بازی عازم تایلند شویم و بازی برگشت مان را برابر بوریرامی‌ها برگزار کنیم؛ بنابراین نتیجه این بازی می‌تواند روی روحیه بازیکنان ما تأثیر بسزایی داشته باشد.

محمدرضا مدنی ‌/ ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها