کد خبر: ۵۸۶۰۴۴
تفاوت کرش و ولاسکو در اولین نگاه وزیر

مسعود سلطانی‌فر در آستانه به‌عهده گرفتن یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌های دولت یازدهم است. وزارت ورزش و جوانان که با مقوله‌های مهم جامعه سر و کار دارد، توجه بیشتر دولتمردان و دیگر نهادها و ارگان‌ها را طلب می‌کند، چون ورزش فرابخشی است.

سلطانی‌فر با تحصیلات علوم سیاسی، تجربه مدیریت در ورزش را در سمت قائم‌مقام سازمان تربیت بدنی در سال‌های 74 و 75 دارد. با این حال حشر و نشر با مردانی از جنس ورزش و با مدیران سابق سازمان تربیت بدنی از سلطانی‌فر چهره‌ای آگاه به مسائل جاری ورزش ساخته است. وزیر پیشنهادی دولت روحانی در اولین اظهاراتش ورزش را تنها در حد ورزش ندید، بلکه با این رویکرد که امروز ورزش بر بسیاری از مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار بوده، گام در عرصه‌های سخت و در عین‌حال پیچیده ورزش گذاشته است. او با نام بردن از جمعی ازمدیران سابق ورزش ایران، در واقع اعتقاد خود را به خرد جمعی و مشارکت در تصمیم‌گیری نشان داد.

سلطانی‌فر وقتی در یک نگاه عملکرد کرش با ولاسکو را بررسی کرد براحتی می‌توان به قدرت تجزیه و تحلیل او از اوضاع کنونی ورزش پی برد همین‌طور توجه به جزئیات که در نگاه فرابخشی او به ورزش وجود دارد. نگاه سلطانی‌فر به عملکرد کارلوس کرش در تیم ملی فوتبال ایران مثبت است، اما در عین‌حال او به مواردی اشاره می‌کند که تاکنون مدیران ورزش از آن غافل بوده‌اند. وقتی سلطانی‌فر می‌گوید کرش باید روی تدریس، کادرسازی و افزایش سطح دانش مربیان ایرانی هم کار کند، دقیقا روی نکات مهمی انگشت می‌گذارد که نیاز ورزش ماست.

سلطانی‌فر در اولین اظهارنظرهای خود بعد از اعلام اسامی وزرا به مجلس؛ ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال را به دلایل کار آموزشی تمجید کرد، بنابراین می‌توان از صحبت‌های او پی برد هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان در صورت رای اعتماد مجلس به سلطانی‌فر آموزش است. علاوه بر این موارد در نخستین اظهارات کاندیدای وزارت ورزش و جوانان از کسانی نام برده شد که هر کدام در دوران مدیریت بر ورزش، فرآیند توسعه ورزش را نادیده نگرفتند و با کارهای علمی ـ آموزشی، به دنبال توسعه پایدار بودند. سلطانی‌فر این موارد را با کمک گرفتن از چهره‌هایی مانند هاشمی‌طبا و فائقی که در صحبت‌هایش به نام‌های آنها اشاره کرده است، می‌تواند از حد شعار خارج کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها