پس از بازگشت به لیگ برتر ایران

ادینیو: فوتبالم را در مس تمام می‌کنم

ادینیو می‌گوید کیفیت بازی خود را پس از دو سال حضور در لیگ امارات از دست نداده و امیدوار است فصل خوبی را با مس سپری کند.
کد خبر: ۵۷۹۲۷۸
ادینیو: فوتبالم را در مس تمام می‌کنم


 مهاجم تیم فوتبال مس کرمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازگشت خود به لیگ ایران و مس، وضعیت آمادگی خود و ارزیابی‌اش از فصل آینده صحبت کرد.

دو فصل پیش در حالی که محبوبیت زیادی میان هواداران مس داشتی به فوتبال امارات رفتی و به تیم الشارجه پیوستی.

می خواستم یک تجربه جدید را به دست بیاورم. هر بازیکنی دوست دارد که لیگ‌های مختلف را تجربه کند و من هم می‌خواستم ببینم بازی کردن در لیگ امارات چطور است. وقتی قراردادم با مس تمام شد، چند بار با مدیران باشگاه صحبت کردم تا قراردادم را تمدید کنم. اما شرایط شارجه بهتر بود و باشگاه مس هم نتوانست پیشنهاد مالی‌ام را قبول کند. نمی گویم که بازی در امارات از نظر فوتبالی بد بود،‌ اما زیاد هم جذاب نبود.

دلیل جدایی‌ات از مس فقط مشکلات مالی بود؟

هم مسائل مالی و هم مسائل دیگر. البته پیشنهاد شارجه هم خیلی خوب بود و نتوانستم آن را رد کنم. نمی خواستم این فرصت را از دست دهم، با این حال در یکی، دو سال گذشته باشگاه ایرانی همیشه به دنبال من بودند.

در این مدت لیگ ایران را پیگیری می‌کردی؟

همیشه بازی‌های فوتبال ایران را پیگیری می‌کردم و همان طور که گفتم تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال ، سپاهان و نفت تهران به دنبال من بودند. البته با این تصور به امارات رفتم که دوباره به لیگ ایران بازگردم.

امسال هم انگار از همین تیم‌ها پیشنهاد داشتی، چه شد دوباره مس را انتخاب کردی؟

مس بخشی از زندگی فوتبالی‌ من است. جایی است که من در آن به خیلی چیزها رسیدم. فقط پول نبود، بلکه مسائل زیادی را یاد گرفتم. همیشه یک بازیکن دوست دارد در جایی بازی کند که محبوب باشد و البته تاثیرگذار. خوشبختانه همیشه برای مس تاثیرگذار بودم. در این مدت هم جویای وضعیت این تیم بودم. زمانی که بازیکنان یا مدیران این تیم به امارات می‌آمدند با آنها درباره مس صحبت می‌کردم. از علاقه‌ام به مردم کرمان هر چه که بگویم کم است. آنها در شبکه‌های اجتماعی بارها از من خواهش کرده‌اند که به مس بازگردم. به غیر از پول عوامل زیادی در تصمیم آدم تاثیرگذار است. می خواستم به مس برگردم و باید بگویم اگر در اینجا همه چیز به خوبی پیش برود، دوست دارم فوتبالم را در مس تمام کنم.

چقدر مطمئنی که همان کیفیت دو سال پیش را در بازی‌هایت تکرار کنی؟

فوتبال از یادم نرفته است و همان عملکرد گذشته را دارم. آمادگی جسمانی مهم است که آن هم با تمرین کردن به دست می‌آید. سال‌ها تجربه حضور در لیگ ایران را دارم و فوتبالتان را کامل می‌شناسم. می‌دانم که باید در این لیگ چه کار کنم و می‌دانم که چقدر توقع از من زیاد است. به همین خاطر مطمئن باشید که از این بابت مشکلی پیش نمی‌آید. همان ادینیوی دو سال پیشم.

هنوز هم می توانی با ضربه‌های آزاد زیبایت باعث موفقیت مس شوی؟

این مهارت‌ها در وجود یک بازیکن است و جزو توانایی‌های ذاتی هر کسی به حساب می‌آید. شاید بکام 10 سال دیگر هم بتواند زیباترین ضربات آزاد را بزند. به هر حال من آمده‌ام که به مس کمک کنم.

مثل این که در یکی از تمرین‌هایی که اخیرا برای مس انجام داده‌ای، هواداران این تیم به عملکرد مدیریت و کادر فنی باشگاه در فصل نقل و انتقالات اعتراض کرده‌اند و تو آنها را آرام کرده‌ای؟

من دو، سه جلسه با مس تمرین کرده‌ام و الان برای گرفتن طلبم از الشارجه در دوبی هستم. قبل از دو سال شناخت چندانی از مس ندارم. اما فکر نمی‌کنم تغییرات آن چنانی در این تیم رخ داده باشد. ما می‌توانیم امسال هم موفق باشیم. این را می‌دانم که تماشاگران کرمان همیشه به تیمشان حساس بودند و این موضوع فقط مربوط به امسال نیست. شاید ناراحتی آنها به خاطر حساسیتی است که نسبت به تیمشان دارند. فکر می‌کنم امسال تیم بدی نداشته باشیم. با تقوی هم صحبت کرده‌ام و همه چیز فراهم است تا فصل خوبی را با مس سپری کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها