گزارش ویژه فیفا از تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود 15 پله‌ای

داستان یک صعود در سایت فدراسیون جهانی فوتبال

ماه ژوئن که مصادف با صعود به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل بود تا سال‎های سال در خاطر ایرانی‌ها خواهد ماند.
کد خبر: ۵۷۸۵۶۷
داستان یک صعود در سایت فدراسیون جهانی فوتبال

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال - فیفا - در گزارش ویژه ای پیرامون تیم ملی ایران نوشت: صرفنظر از جواز حضور در جام جهانی برزیل، تیم ملی ایران به خاطر نتایجی که در مقدماتی جام جهانی در ماه گذشته کسب کرد 15 پله در جدول رده بندی فیفا ارتقا پیدا کرد تا آنجا که این تیم را در رده 52 جهان قرار داد.

روند درخشان پیروزی‌های ایران در ماه ژوئن از دوحه آغاز شد جایی که ایرانی‎ها با تک گل رضا قوچان نژاد مقابل قطر به برتری رسیدند. این تیم سپس در تهران با نتیجه 4 بر صفر تیم لبنان را در هم کوبید. قوچان نژاد، محمدرضا خلعتبری و کاپیتان جواد نکونام گل‎های ایران را به ثمر رساندند. اما بی تردید بزرگترین نتیجه تیم ایران در ماه ژوئن به پیروزی مقابل کره جنوبی در اولسان باز می‌گردد.

قوچان نژاد در این بازی دوباره گلزنی کرد که این پنجمین و مهم‎ترین گل این بازیکن برای فوتبال ایران بود؛ گلی که سبب شد ایران با 16 امتیاز بالاتر از کره جنوبی در صدر گروه A  قرار بگیرد و راهی جام جهانی 2014 برزیل شود.

فوتبال ایران در سال 2012 در جایگاه 59 رده بندی فیفا قرار داشت و در سال قبل از آن‌هم در جایگاه 67 بود. این پیروزی‎ها سبب شد که فوتبال ایران به بالاترین رده بندی سال دست پیدا کند.

فوتبال ایران رقابتهای مقدماتی جام جهانی برزیل را خوب آغاز نکرد و از سه مسابقه فقط 4 امتیاز کسب کرد: پیروزی مقابل ازبکستان، یک تساوی مقابل قطر و شکست برابر لبنان. ایران پس از اینکه در دیدار چهارم کره جنوبی را شکست داد و به ازبکستان باخت به موقع تغییر جهت داد و با سه پیروزی پیاپی توانست برای چهارمین بار به رقابتهای جام جهانی صعود کند.

سوت پایان بازی مقابل کره جنوبی مصادف شد با شادی بی حد و حسر ایرانی‌ها در تهران و دیگر شهرها.

کروش که از عملکرد بازیکنانش به خوشحالی فراوانی رسیده بود، در این خصوص گفت: مهم‌ترین چیز جایی است که شما رقابتها را به پایان می رسانید و نه جایی که آن را آغاز می‌کنید. ما موفق به انجام کاری شدیم که هر تیمی توان انجام آن را ندارد. جا دارد که از همه بازیکنانم به خاطر تلاش‌هایی که در رقابتهای مقدماتی انجام دادند تشکر کنم و همین طور فدراسیون فوتبال ایران.

این جشن و سرور با ورود قهرمانان به تهران ادامه یافت و اعضای تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی از سوی محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان و شماری از مقامات فدراسیون فوتبال ایران از جمله علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و چندین هزار هوادار مورد استقبال قرار گرفت.

کروش که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید گفت: می‌خواهم از تمام کسانی که در این ماجرا به ما کمک کردند تشکر کنم. ما اکنون می‌خواهیم آماده جام جهانی شویم.

مربی پرتغالی 60 ساله برای دو هفته است که به برزیل سفر کرده تا بتواند امکانات تمرینی و تسهیلاتی برای سال آینده فوتبال ایران در این رقابتها فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها