بازیهای آسیایی داخل سالن اینچوان کره جنوبی

اولین مدال طلا به نام موی تای

چهارمین روز بازی‌های آسیایی داخل سالن با کسب یک مدال طلا و یک نشان نقره برای کاروان ورزش کشورمان همراه شد.
کد خبر: ۵۷۶۰۵۳
اولین مدال طلا به نام موی تای


 این بازی‌ها در شرایطی دیروز در این چئون کره جنوبی پیگیری شد که وحید شهبازی نماینده وزن 63کیلوی تیم ملی موی تای ایران با غلبه بر حریفی از لائوس نخستین مدال طلا را به کاروان ورزش کشورمان به ارمغان آورد. شهبازی که پیش از این حریفانی از هنگ کنگ و عراق را شکست داده بود در پیکار نهایی هم با نتیجه 4 بر یک به برتری دست یافت.
دیروز همچنین مسعود مینایی موی تای کار وزن 67 کیلو در پیکار نهایی این وزن مغلوب حریف تایلندی شد و به مدال نقره بسنده کرد. او پیش از راهیابی به فینال حریفانی از میانمار و فیلیپین را شکست داده بود.
به این ترتیب با احتساب مدال برنز عیسی علمدار در وزن 71 کیلوی  موی تای شمار مدال های ایران در این بازی ها به عدد  چهار رسید چرا که امیر سرخوش هم در رشته اسنوکر شش توپ در فینال مقابل ژیاوو گودوونگ از چین با نتیجه 5 بر 4  شکست خورد و نقره گرفت.
می دانستم قهرمان می شوم
اما شهبازی که پس از کسب مدال طلا 500 یورو از مسئولان ایران پاداش گرفت، در جمع خبرنگاران این گونه اظهار نظر کرد: پیش از این سه برنز در مسابقه های جهانی داشتم که این اولین مدال طلایم است و از این بابت خوشحالم چرا که این اولین طلای ایران است.
وی افزود: سطح مسابقه ها بالا بود و همه تیم‌ها بهترین بازیکنان‌شان را اعزام کرده بودند، اما من از همان ابتدا خودم را روی سکوی قهرمانی می‌دیدم چون توان کسب این مدال را داشتم.
  این در حالی بود که احمد انجدانی سرمربی تیم ملی موی‌تای پس از  این موفقیت شاگردانش به سایت کمیته ملی المپیک گفت: ما روی هر دو فینالیست خود برای کسب مدال طلا حساب باز کرده بودیم، اما سطح کیفی مسابقه ها بالاست و  همین نتیجه هم قابل قبول است.
همچنین بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک عملکرد تیم ملی موی تای را در این بازی ها ستود و گفت: آنها عملکرد خوبی داشتند و کسب مدال طلا را تبریک می‌گویم. ما  تا جایی که توانستیم حمایت کرده‌ایم اما باید از ورزش‌های انفرادی برای حضور در بازی‌های آینده حمایت کنیم.
دیروز همچنین تیم ملی کبدی مردان در نیمه نهایی 41 بر 28 مغلوب هند شد، با وجود این به دلیل برتری مقابل کره جنوبی در این مرحله امروز بار دیگر در فینال بازی‌ها دوباره به مصاف این تیم می رود. تیم زنان هم دیروز  55 بر 29 بر کره جنوبی غلبه کرد تا امروز در فینال به مصاف هند برود.
این در حالی بود که دور چهارم رقابت‌های شطرنج برگزار شد و طی آن احسان قائم مقامی مقابل حریف ژاپنی به برتری رسید و پوریا درنی مقابل شطرنجباز کره‌جنوبی به تساوی دست یافت. در بخش زنان نیز میترا حجازی پور مقابل ژائو از چین شکست خورد و سارا سادات مقابل حریف ازبکستانی به تساوی رسید. همچنین در فینال ماده 4 در 100 متر تیمی شنا  بیداریان، جلالی، چاووشی فر و میرزایی در این تیم قرار دارند که با ثبت زمان 3 دقیقه و 23 ثانیه و 55 ثانیه در بین هشت تیم حاضر در فینال هفتم شد. همین شناگران در ماده 4 در 50 متر   با ثبت زمان یک دقیقه و 31 ثانیه و 29 صدم ثانیه در بین هشت تیم حاضر در جایگاه ششم قرار گرفتند.
علاوه بر این تیم ملی بوئینگ هم با کسب در گروه اول مقدماتی در بین 19 تیم با 553 امتیاز در رده هفدهم قرار گرفت و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.
ایران در رده نهم جدول مدال ها
کاروان ایران در پایان رقابت‌های دیروز با یک طلا، دو نقره و یک برنز در رده نهم جدول توزیع مدال ها ایستاد. این در حالی بود که کره جنوبی با 13 طلا، 12 نقره و 12 برنز و در مجموع با 36 مدال اول، چین با 13 طلا 8 نقره و 8 برنز و در مجموع با 29 مدال در جدول رده‌بندی در مکان دوم و تایلند با 6 طلا و 2 نقره و 5 برنز و در مجموع با 13 مدال در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.
برنامه بازی های امروز:
شنا- صد متر آزاد:( محمد بیداریان و آرشام میرزایی)، صدمتر مختلط:( احمدرضا جلالی) ، 4 در 100 متر مختلط تیمی(چاوشی، شجاعی‌فرد، جلالی، بیداریان )،شطرنج: دور ششم و هفتم برگزار می‌شود، فینال کبدی: بانوان ایران – هند ، مردان ایران _ هند ،فوتسال: نیمه نهایی بانوان ایران- اندونزی ،،فوتسال یک چهارم نهایی مردان: ایران_ چین، اسنوکر: حسین وفایی- نماینده قرقیزستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها