آملیا بازوبند را به ستاره برزیلی داد

کاکا نیامده کاپیتان میلان شد

کد خبر: ۵۷۵۵۲۵
خود را شکست خورده ای بزرگ می دانم

کاکا همراه رئال فصل نا امید‌کننده‌ای را پشت سر گذاشت. این هافبک سی و یک ساله با وجود این فصل ناامید‌کننده می‌خواهد در رئال بماند، البته در روزهای اخیر اخبار زیادی درباره بازگشت او به فوتبال برزیل به گوش رسید؛ اخباری که کاکا آنها را تکذیب می‌کند و می‌گوید می‌خواهد همچنان به حضور خود در فوتبال اروپا ادامه بدهد. بهترین بازیکن فوتبال اروپا و جهان در سال 2007 پیش از هر چیزی نگران تیم ملی فوتبال برزیل است. او دغدغه‌های زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی برزیل دارد. هافبک ملی‌پوش برزیلی‌ها بتازگی با ساکرنت گفت‌و‌گو کرده است.

‌برای بازگشت به فوتبال برزیل لحظه شماری می‌کنید؟

نه، این آرزوی من نیست. انتخاب اول من رئال مادرید است. به بودن در اینجا عادت کرده‌ام و نمی‌توانم براحتی از این تیم جدا بشوم. فصل خوبی نداشتیم، اما خاطرات من در اینجا آنقدر خوب است که به تیم دیگری فکر نکنم. اگر از رئال جدا شوم فقط یک دلیل می‌تواند داشته باشد، آن هم این است که رئالی‌ها من را نخواهند.

‌پس بازگشت به برزیل فعلا جایی در افکار شما ندارد؟

اولویت من بازگشت به برزیل نیست. برای بازگشت به کشورم خیلی زود است. می‌خواهم همچنان به کارم در اروپا ادامه بدهم، اما به هر حال حضور دوباره در لیگ برزیل بالاخره اتفاق می‌افتد.

‌اکنون در رئال دیدگاهی درباره جدایی شما از این باشگاه وجود دارد؟

نمی‌دانم، اما این را می‌بینم که در رئال به من احترام گذاشته می‌شود و کسی از من ناراضی نیست. نمی‌دانم آینده‌ام چگونه خواهد بود. این بستگی به تصمیم باشگاه دارد، اما تصمیم آنها هر چه باشد من می‌خواهم بمانم. این آرزوی قلبی من است. اکنون بیشتر از هر چیزی سرنوشتم برای فصل آینده اهمیت دارد.

‌تمایل دارید چقدر برای رئال بازی کنید، تا پایان مدت قراردادتان یا تا پایان دوران فوتبال؟

در این که می‌خواهم در رئال بمانم شکی نیست، اما این‌که تا چه زمانی، نمی‌دانم. تمایل دارم دو سال دیگر اینجا بمانم. دو سال برای این‌که به بازیکن کامل‌تری تبدیل بشوم کافی است. می‌خواهم فرصت‌های بیشتری در رئال داشته باشم.

‌رئال فصل بسیار بدی داشت. این فصل بد چقدر تمایل شما را برای ماندن و جبران چیزی که در فصل گذشته اتفاق افتاد تحریک می‌کند؟

فصل بسیار بدی بود. احساس ناکامی بزرگی داشتم. می‌توانیم این فصل بد را جبران کنیم. فصل بسیار خوبی در انتظار من در رئال است، البته به این شرط که بمانم. یک چالش جدی پیش روی من و رئال است که این چالش را با همه دشواری‌ها و مشکلاتش با کمال میل می‌پذیریم، چون می‌خواهیم نشان دهیم رئال فصل 2013‌ ـ‌ 2012 رئال واقعی نبود. رئال واقعی هر جامی را براحتی از دست نمی‌دهد. برای فصل آینده می‌توانم کمک زیادی به رئال بکنم که اتفاق‌های بد فصل گذشته را جبران کند.

‌نظرتان را درباره خودتان بیان کنید. در فصل 2013‌ ـ‌ 2012 خوب نبودید. این برای شما پذیرفتنی است؟

در فصل اخیر چیزی نبودم که انتظار داشتم و به همین دلیل تمایلم برای ماندن بیشتر شده تا فرصتی برای نشان دادن توانایی و قدرتم داشته باشم و به همه بگویم من با یک بازیکن معمولی خیلی فرق دارم. اگر در کار خود ناکام باشی احساس خیلی ناخوشایندی به تو دست می‌دهد و من متاسفانه این احساس را اکنون دارم. پس از پایان فصل یک شکست‌خورده بزرگ بودم، اکنون به اندازه آن زمان ناراحت نیستم، اما هنوز هم چیزی روی قلبم سنگینی می‌کند.

‌درباره این‌که هم‌تیمی‌هایتان چه احساسی درباره شما دارند چیزی می‌دانید؟

هم تیمی‌هایم به من بسیار کمک می‌کنند. ما همیشه با هم هستیم و هماهنگی زیادی میان ما وجود دارد. رونالدو همیشه به من می‌گوید بازیکن بسیار مهمی در تیم هستم. او و دیگران کمک زیادی به من می‌کنند و من هم سعی می‌کنم چنین نقشی را برای آنها داشته باشم. زمانی بسیار تحت فشار بودم، ولی هم‌تیمی‌هایم به من کمک زیادی کردند تا دوباره به یک بازیکن مهم و اثرگذار در رئال تبدیل بشوم. بیشتر از هر زمانی روی هم‌تیمی‌ها و دوستانم در رئال شناخت دارم و می‌توانم آنها را حتی بیشتر هم دوست داشته باشم.

‌مورینیو از رئال رفت و حالا از جانشین او صحبت می‌کنند.این جانشین شاید آنچلوتی باشد. درباره او چه نظری دارید؟

از رفتن مورینیو ناراحت بودم، اما با شنیدن این‌که آنچلوتی به جای مورینیو احتمالا سرمربی رئال می‌شود بسیار خوشحال شدم. من از سال 2003 تا 2009 با او در میلان کار کردم و حالا خیلی خوشحالم که دوباره قرار است او مربی من شود. او کسی است که من بهترین سال‌های فوتبال حرفه‌ای‌ام را زیر نظر او گذراندم.

‌کار‌کردن با مورینیو چگونه بود؟

روزهای متفاوتی با این مربی داشتم. او با همه فرق دارد و گاهی اوقات سرنوشت یک بازیکن را به بهترین شکل تغییر می‌دهد. دو فصل پیش باشگاه نظر خوبی روی من نداشت و من تصمیم خودم را برای جدایی از این تیم گرفته بودم، اما مورینیو با تمام قدرت از من دفاع کرد و اجازه نداد رئال را ترک کنم. او و آنچلوتی در فوتبال من بسیار اثرگذار بودند و فکر نمی‌کنم نظیر آنها پیدا شود. رفتن مورینیو به چلسی برای بازیکنان رئال بسیار غم‌انگیز بود، اما الان برای او خیلی خوشحالم چون همه فشارها را پشت سر گذاشته و روزهای بسیار امیدوار‌کننده‌ای در چلسی در انتظار اوست.

‌اسکولاری (سرمربی تیم ملی برزیل) گفت هنوز نمی‌داند از بین شما و رونالدینیو کدام‌یک را در ترکیب ثابت تیم ملی استفاده کند. این خود باید یک چالش جدی برای شما باشد.

اسکولاری با این حرف بیشتر یک رقابت جدی به وجود آورد. من و رونالدینیو هیچ مشکلی برای این‌که در کنار یکدیگر بازی کنیم نداریم، اما اسکولاری نظرش این است که فقط یک نفر از ما در ترکیب ثابت باشد. نمی‌دانم، شاید اسکولاری بعد نظرش عوض شود.

‌از این‌که جایگاه خود را در تیم ملی فوتبال برزیل از دست بدهید، واهمه دارید؟

بله، هیچ اتفاقی بدتر از این نیست، آن هم در حالی که جام‌جهانی پیش‌روی ماست. کنار ماندن هر کدام از ما دو نفر از ترکیب تیم ملی برزیل برای هیچ‌کس خوشایند نیست. من هم اگر در ترکیب ثابت قرار بگیرم و رونالدینیو را در کنارم نبینم ناراحت می‌شوم، اما به هر حال باید با هم رقابت کنیم تا نظر اسکولاری را جلب کنیم.

‌در این مورد با خود رونالدینیو صحبتی داشتید؟

ما مرتب با هم در تماس هستیم، اما درباره تصمیم اسکولاری چیزی نمی‌گوییم. صحبت‌کردن در این‌باره فایده‌ای ندارد و باید منتظر تصمیم نهایی اسکولاری بمانیم. شاید تصمیم اسکولاری هم تغییر کرد.

‌مشخص نبودن تیم فصل آینده‌تان بیشتر شما را نگران می‌کند یا تصمیم اسکولاری درباره حضور شما در ترکیب تیم ملی فوتبال برزیل؟

من می‌خواهم در رئال بمانم و فکر نمی‌کنم باشگاه هم تمایلی برای جدایی من داشته باشد، البته من این‌طور فکر می‌کنم. چیزی که بیشتر نگرانم می‌کند تیم ملی برزیل است. می‌خواهم در تیم ملی فرصت بیشتری برای بازی‌کردن داشته باشم در غیر این صورت نمی‌توانم کاکای واقعی را به همه نشان بدهم.

ساکرنت / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
sina
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
۰
۰
امیدوارم كاكا در رئال بماندتا هم در این تیم و هم درتیم ملی برزیل موفق باشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها