ناراحتی آشتیانی از تغییرات پرسپولیس

سیاسیون از جان فوتبال بیچاره ما چه می‌خواهند؟

این تغییرات، در واقع 'راهی' است که سیاسیون باز کرده‌اند تا باز هم در فوتبال نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۵۷۴۱۶۷
سیاسیون از جان فوتبال بیچاره ما چه می‌خواهند؟

ابراهیم آشتیانی ، عضو کمیته‌ فنی باشگاه پرسپولیس از تغییرات مدیریتی این باشگاه به شدت ناراحت است و در واکنش به برکناری محمد رویانیان از مدیریت باشگاه پرسپولیس و تغییر دوباره ترکیب هیات‌مدیره این باشگاه گفت: تمام اتفاقاتی که می‌افتد به ضرر پرسپولیس است. وقتی آقایان به هواداران میلیونی پرسپولیس افتخار می‌کنند، کسی نمی‌پرسد که این همه هوادار از کجا آمده است؟ آنها از آلمان نیامده‌اند بلکه ما نسل اولی‌های پرسپولیس و آنهایی که بعد از ما آمدند، این هواداران را جمع کرده‌اند. حالا باید پرسید، سهم ما از پرسپولیس چیست؟

وی ادامه داد: نسل اول سازندگان پرسپولیس برای ماندن این تیم از جان مایه گذاشتند. همان وقت‌ها تیم دارایی پرطرفدار بود و حتی هوادارانش از استقلال بیشتر بود، اما بازیکنانش پراکنده شدند و این تیم از بین رفت. ما نگذاشتیم که پرسپولیس نابود شود و هوادارانش را نگه داشتیم. اکنون پول وارد فوتبال شده و دیگر کسی تعصب ندارد. هر جا پول بیشتر بدهند، می‌روند ولی ما 10 سال مجانی برای پرسپولیس بازی کردیم و الان که سن‌مان بالا رفته، آسیب‌هایمان خودشان را نشان می‌دهند.


آشتیانی در ادامه با حالت عصبانی به تغییر مدیران پرسپولیس در چند سال اخیر اشاره کرد: سوال من این است که جای قدیمی‌های پرسپولیس در این باشگاه کجاست؟ مدام مدیران عوض می‌شوند، غمخوار، خطیب، کاشانی و رویانیان به پرسپولیس آمدند و شاید زحماتی هم کشیده اند ولی من با اصل موضوع مخالفم. مگر در پرسپولیس آدم مدیر کم داریم؟ بسیاری از پرسپولیسی‌ها توانایی و ظرفیت مدیرعامل شدن را دارند. نمونه‌اش محمد دادگان که فدراسیون فوتبال را به خوبی اداره کرد.

وی افزود: در همه جای دنیا از قدیمی‌های فوتبال استفاده می‌کنند. در آلمان بکن‌باوئر، در فرانسه پلاتینی و در هلند کرایف نقش‌آفرین هستند ولی در ایران سیاسیون کار می‌کنند؛ چرا که اصرار داریم لقمه را دور سر خود بچرخانیم؟ چرا در مدیریت پرسپولیس از پرسپولیسی‌ها استفاده نمی‌شود؟

کاپیتان سال‌های دور پرسپولیس ادامه داد: رویانیان برای پرسپولیس زحمت کشیده هر چند نتایج خوبی نگرفته است. قرار است تیم را به بخش خصوصی بدهند و سهمی هم به پیشکسوتان اختصاص می‌دهند تا در هیات‌مدیره حاضر باشند. من مخالف تغییرات پی‌درپی مدیریتی هستم. کجای دنیا این طور عمل می‌شود؟ ما نسل اولی‌ها جز نامهربانی و بی‌اعتنایی چه گرفته‌ایم؟ در برکناری رویانیان حتی از ما نظر نخواستند.

وی ادامه داد: سیاسیون از جان فوتبال بدبخت و بیچاره ما چه می‌خواهند؟ آنها که الحمدالله هفت – هشت پست دارند! فوتبال ما بعد از این همه سال زیرساخت و پایه ندارد. تیم‌های پایه ما مدام می‌بازند و حذف می‌شوند.

آشتیانی همچنین به تغییرات احتمالی در وزارت ورزش و جوانان در دولت جدید اشاره کرد و گفت: دو ماه بعد باز هم مدیریت‌ها عوض می‌شوند. حالا آمده‌اند و خوردبین را به هیات مدیره آوردند که بگویند به پیشکسوتان فرصت دادند ولی آنها نتوانستند، کار کنند! چرا این کار را چهار سال قبل نکردند؟ چرا از امثال دادگان و کلانی استفاده نکردند؟ حرف من درباره محمود خوردبین نیست که معتقدم این کار هم راهی است که سیاسیون باز کرده‌اند که باز خودشان در راس کار باشند. این کارها فایده‌ای برای پرسپولیس ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها