چه کسی برنده توپ طلا می شود؟

حمله نیمار، اینیستا و پیرلو به توپ طلا

اولین فینالیست جام کنفدراسیون ها امشب مشخص می شود

برزیل - اروگوئه، فوتبال داغ آمریکای جنوبی

جام کنفدراسیون‌ها به یکی از حساس‌ترین مراحل خود رسیده است، جایی که از میان برزیل و اروگوئه یک تیم به فینال می‌رود و تیم بازنده راهی دیدار رده‌بندی خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۴۱۴۰
برزیل - اروگوئه، فوتبال داغ آمریکای جنوبی

روی کاغذ تیم برزیل برنده است. آنها امشب در حضور 57 هزار برزیلی حاضر در ورزشگاه مینیه رو می‌خواهند قبل از حضور در فینال جام جهانی 2014، یک فینال مهم دیگر را تجربه کنند؛ فینال جام کنفدراسیون‌ها.

آخرین باری که این دو تیم در این ورزشگاه به مصاف هم رفتند به بازی دوستانه سال 1965 برمی‌گردد که برزیلی‌ها آن بازی را با سه گل بردند. آیا این پیروزی، بعد از 48 سال در ورزشگاه مینیه رو برای طلایی پوشان تکرار خواهد شد؟

طلایی پوشان دور گروهی را با اقتدار پشت سر گذاشتند. پیروزی 3 بر صفر مقابل ژاپن، 2 بر صفر مقابل مکزیک و در آخر 4 بر 2 بر نایب قهرمان اروپا، یعنی ایتالیا، نشان داد برزیلی‌ها برای آنکه ثابت کنند جایگاه واقعی شان در رنکینگ فیفا رتبه نازل 22 نیست از انگیزه‌ بالایی برخوردارند. در مقابل اروگوئه‌ای‌ها هم با اسکار تابارز در گروهی که اسپانیا صدرنشین شد تیم یک دست و هماهنگی نشان دادند. اروگوئه هرچند مقابل اسپانیا تن به شکست داد، اما تنها تیمی بود که در دور گروهی موفق شد دروازه قهرمان جهان را باز کند. آبی‌ها در مقابل نیجریه و تاهیتی هم 10 گل زدند تا با دو پیروزی خوب به استقبال میزبان بازی‌ها بروند.

برزیل و اروگوئه تاکنون 70 بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که بی‌شک حساس‌ترین آنها فینال جام جهانی 1950 بود، دیداری که در حضور نزدیک به 200 هزار تماشاگر برزیلی در ماراکانا به سود اروگوئه به پایان رسید. این دو تیم پنج بار هم در سال‌های 1919، 1983، 1989، 1995 و 1999 در فینال کوپا آمریکا مقابل هم صف آرایی کرده اند که سهم برزیل سه پیروزی و سهم اروگوئه دو پیروزی بوده است. هرچند برزیلی‌ها در مجموع 32 بار و اروگوئه‌ای‌ها در مجموع 19 بار بازیهای رودررو را برده‌اند، اما این آمارها می‌گوید در بازی‌های حساس، اروگوئه‌ای‌ها چیزی از برزیل کم نداشته‌اند که این خود یک هشدار بزرگ برای شاگردان فیلیپه اسکولاری در بازی امشب به حساب می‌آید. در آستانه بازی امشب که ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود، خبر خوب در اردوی برزیلی‌ها این است که لوئیز فیلیپه اسکولاری برای بازی با اروگوئه تمام بازیکنانش را در اختیار دارد، حتی داوید لوییز و پائولینیو که در بازی قبلی دچار مصدومیت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها