درخواست کروش از فدراسیون فوتبال؛

120 روز اردو برای حضور در جام جهانی

گفت‌وگوی سرمربی تیم ملی با روزنامه پرتغالی Maisfutebol

کروش: برای ما خوشحالی مردم در اولویت بود

کارلوس کروش صعود ایران به جام‌جهانی را "اتفاقی بزرگ" برای خودش و فوتبال ایران دانست و ابراز امیدواری کرد به همراه تیم ملی فوتبال ایران نتایج خوبی در جام جهانی کسب کند.
کد خبر: ۵۷۴۱۱۹
کروش: برای ما خوشحالی مردم در اولویت بود


کارلوس کروش موفق شد تیم ملی ایران را به جام‌جهانی هدایت کند. او در بازی آخر موفق شد کره‌جنوبی را در اولسان شکست دهد تا به عنوان تیم نخست راهی جام‌جهانی شود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در ورود به لیسبون در گفت‌وگو با روزنامه‌ پرتغالی Maisfutebol اظهار کرد: از صعود به جام‌جهانی خوشحالم. صعود با ایران به جام‌جهانی خیلی سخت بود اما خدا را شکر که توانستیم با تمام سختی‌ها به جام‌جهانی صعود کنیم. مهم صعود به جام جهانی بود نه این که چطور مسابقات را شروع کردیم. از خوشحالی میلیون‌ها ایرانی در پوست خود نمی‌گنجم. برای ما خوشحالی مردم در اولویت بود. وقتی که به پایان مسابقات رسیدیم و صعود ایران به جام‌جهانی قطعی شد، نفس راحتی کشیدم. از آنچه برای تیم ملی ایران رخ داد، بسیار خوشحالم.

کروش در پاسخ به این سوال که آیا اکنون او در ایران به یک قهرمان تبدیل شده است، گفت: وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، همه اتفاقات مثبت برای شما رخ می‌دهد. فوتبال متعلق به مردم است و وقتی که مردم خوشحالند، ما نیز خوشحال می شویم. مهم برای ما این است که مردم از عملکرد تیم ما راضی هستند. پس از صعود ایران به جام جهانی خیلی از مردم ایران به خیابان‌ها ریختند و به خوشحالی پرداختند. حتی رییس‌جمهور منتخب نیز در بازگشت تیم ملی ایران از کره جنوبی برای آنها پیام تبریک فرستاد.

کروش درباره بازتاب‌های صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل گفت: پس از صعود به جام‌جهانی مردم در همه شهرها به خیابان‌ها ریختند و هزاران تن تا صبح به جشن و پایکوبی پرداختند. روز بعد در فرودگاه همه چیز فوق‌العاده‌ بود. سپس به ورزشگاه آزادی رفتیم و در آنجا نیز مراسم باشکوهی را شاهد بودیم و در آنجا تمام مسئولان به استقبال ما آمدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه گفت: علاوه بر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور فعلی، حسن روحانی رییس جمهور منتخب نیز به استقبال تیم آمدند و صعود ایران به جام جهانی را به او تبریک گفتند.

کروش درباره نقش مربیان پرتغالی در سراسر جهان افزود: مربیان پرتغالی اکنون در تمام نقاط جهان شرایط خوبی ندارند. اما این بار توانستم به عنوان یک مربی پرتغالی یک تیم را به جام جهانی ببرم. این موفقیت برای ما و مربیان پرتغالی بسیار مهم است و اولین کسانی که سود این موفقیت به آنها می‌رسد مربیان پرتغالی است و باعث می‌شود، فرصت‌های بیشتری برای آنها در آینده قرار گیرد و نشان می‌دهد که مربیان پرتغالی می‌توانند در تیم‌های باشگاهی و ملی در کشورهای مختلف جهان کار کنند و به موفقیت برسند. ما پرتغالی‌ها همیشه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم در تیم‌هایمان به موفقیت برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها