نمازی ، در آستانه بازگشت به آمریکا؛

واشنگتن پست:‌ رویای نمازی به حقیقت رسید

یک روزنامه آمریکایی نوشت: با راهیابی ایران به جام جهانی رویای امید نمازی،‌ به حقیقت رسید اما وی پس از اتمام همکاری به ایالات متحده بازخواهد گشت.
کد خبر: ۵۷۳۸۶۹
واشنگتن پست:‌ رویای نمازی به حقیقت رسید


روزنامه واشنگتن پست در گزارشی که در ارتباط با راهیابی تیم ایران به مسابقات سال آینده برزیل نوشت: ایران ظرف مدت 4 روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، به جام جهانی راه یافت و شادی هر دو رویداد را تجربه کرد. در تاریخ 14 ژوئن ایرانی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی را برگزیدند  و چند روز بعد، در فاصله 4 هزار مایلی، تیم ملی فوتبال ایران با غلبه بر کره جنوبی و راهیابی به عنوان تیم اول آسیا در اولسان، مایه مباهات شد. وقتی بازیکنان پس از این پیروزی با یک هواپیمای چارتر به وطن بازگشتند، حدود 40 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی در جشن صعود حضور یافتند و با به حرکت درآوردن پرچم ایران، این موفقیت را جشن گرفتند. در این بین کادر فنی تیم نیز این موفقیت را جشن گرفت که در این بین دستیار ایرانی – آمریکایی همچون امید نمازی نیز حضور داشت.

این نشریه از قول نمازی عنوان کرد: مردم جشن ها را به فاصله چند شب ادامه دادند. راهیابی به جام جهانی موفقیتی عظیم است که پس از انتخابات، هم اکنون امیدواری‌ها افزایش یافته است. حالا همه حس بهتری دارند و به خصوص از جنبه اقتصادی گمان می کنند وضعیت بهتر شود. به همین دلیل در کل ایران مردم حس بهتری نسبت به گذشته دارند.

این روزنامه سپس ادامه داد: نمازی، 47 ساله متولد اوتا است. پدرش دانشجو دانشگاه یانگ بیرنگام بوده است. پس از پشت سر گذاشتن دوران جوانی، امید همراه با خانواده‌اش به آلکساندریا مهاجرت می‌کنند. در حالیکه پدرش در دانشگاه مریلند دوره دکترا  گذراند و امید نیز وارد دانشگاه ویرجینیا می‌شود. وی همچنین فعالیت اش را در فوتبال با حضور در تیم واشنگتن دیپلماتس آغاز کرد و پس از آن برای مریلند بایس و بالتیمور اسپریت بازی کرد. نمازی در سال 2010 به ایران بازگشت و به عنوان دستیار یک فصل با تیم استیل آذین کار کرد. او می‌خواست به آمریکا باز گردد که بحث انتخاب و استخدام کارلوس کی‌روش برای تیم ملی ایران پیش آمد که به او به خاطر همکاری با تیم ملی پیشنهاد شد. البته نمازی قبلا در ایالت متحده با کی‌روش همکاری کرده بود.

در ادامه این گزارش همچنین از چگونگی مسیری که تیم ایران با هدایت کی روش و نمازی در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل پشت سر گذاشت، خبر داده شده است. همچنین عنوان شده اکنون که تیم ملی به جام جهانی راه یافته،‌ ماموریت بعدی نمازی این است به همراه سرمربی پرتغالی تیم را به جام ملت های آسیا در سال 2015 برسانند.

واشنگتن پست در ادامه عنوان می کند نمازی اکنون سرگرم سفر به آمریکا و دیدن دو فرزندش که به همراه همسر سابقش در فیلادلفیا زندگی می‌کنند،‌ است. وی قرار است پس از دیدار والدینش و نیز بودن با آنها برای مدتی،‌ در  تاریخ 4 جولای(13 تیر ) به تهران بازگردد. قراردادش پس از راهیابی به جام جهانی پایان یافتت  و او اکنون سرگرم مذاکره با فدراسیون جهت تمدید تا جام جهانی است.

این نشریه از قول نمازی افزود: زندگی من اینجا در آمریکا است. خانواده‌ام اینجا زندگی می‌کنند و برای آینده می‌خواهم به اینجا برای ادامه فعالیت بازگردم.(فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها