حمله آقای حاشیه به رسانه ها

بینی تان را از زندگی من بیرون بکشید!

یک فصل بازی کردن در اینجا با اتفاق‌های زیادی همراه بود. گاهی لحظات بسیار خوبی را تجربه کردم اما گاهی آنقدر اوضاع سخت و دشوار شد که اعتراف می‌کنم ناامید شده بودم.
کد خبر: ۵۷۳۸۴۸
اصلا فکر کنید من دیوانه ام!

ماریو بالوتلی آگوست سال 1990 از یک پدر و مادر غنایی در پالرموی ایتالیا به دنیا آمد، اما از سه سالگی تحت حمایت یک خانواده ایتالیایی به نام بالوتلی قرار گرفت تا بعدها حتی نام خانوادگی خود را به بالوتلی تغییر دهد. این پسر غنایی‌الاصل پس از این‌که در فوتبال پیشرفت کرد و به شهرت رسید هرگز حاضر نشد نزد خانواده اصلی خود برگردد، چراکه اعتقاد داشت خانواده اصلی‌اش او را فقط به دلیل پول و شهرتش می‌خواهند. بالوتلی اکنون به‌عنوان پرحاشیه‌ترین فوتبالیست دنیا شناخته می‌شود. هر هفته خبر جدیدی از او و حاشیه‌های جدیدش به گوش می‌رسد تا با این شرایط مطبوعات به او لقب سوپر ماریو بدهند. سوپر ماریو در هفته‌های گذشته با اخراجش در دیدار ایتالیا و چک و همچنین اتهام مواد فروشی در سال 2002، باردیگر جنجال‌ساز شد. او در گفت‌وگوی اخیرش با ورلد ساکر از زندگی فوتبالی‌اش می‌گوید.

مدتی پیش از این گفته بودید دوست دارید در تیمی بازی کنید که توانایی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد، میلان را تیمی نمی‌بینید که شایسته قهرمانی در اروپاست؟

یک فصل بازی کردن در اینجا با اتفاق‌های زیادی همراه بود. گاهی لحظات بسیار خوبی را تجربه کردم اما گاهی آنقدر اوضاع سخت و دشوار شد که اعتراف می‌کنم ناامید شده بودم. میلان تیمی بزرگ است، درست است ما در این فصل از سری A سوم شدیم، اما میلان حتی زمانی که در سری A هم خوب نتیجه نمی‌گیرد، بازهم یک شانس قهرمانی است. قهرمانی با میلان در اروپا خیلی سخت است، اما با وجود همه این سختی‌ها میلان را تیمی می‌بینم که می‌تواند قهرمان اروپا باشد. منظور من از آن حرف‌ها این نبود که میلان توانایی قهرمانی در لیگ اروپا را ندارد. من به تیمی که در آن بازی می‌کنم احترام می‌گذارم.

پس از پایان سری A ایتالیا، از بازگشت شما به منچسترسیتی اخباری در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد، این اتفاق قرار است بیفتد؟

خیلی تعجب‌آور است که خبر مهمی درباره خودت منتشر شود، اما از آن کوچک‌ترین اطلاعی نداشته باشی. من نمی‌دانم چطور این خبرها مطرح شد. هرگز به جدایی از میلان فکر نمی‌کنم. البته منچسترسیتی هم تیم سابق من است و در آنجا خاطره‌های زیادی دارم، اما بازگشت به این تیم به ذهن من نیامد. من دیدگاه مثبتی درباره لیگ انگلستان ندارم.

این دیدگاه را تغییر نمی‌دهید؟

در انگلستان هرگز رفتار خوبی با من نشد. البته الان دیگر چه اهمیتی دارد؟ من دیگر در لیگ برتر بازی می‌کنم و اکنون بازیکن میلان هستم؛ چیزی که بیشتر از هر چیزی برای من اهمیت دارد.

چه نگاهی به سری A ایتالیا دارید، در این فکر هستید قبل از تمام شدن قراردادت دوباره به یک لیگ دیگر بروید یا این‌که تصمیم دیگری دارید؟

سری A یک دنیا هیجان است. این لیگ با لیگ برتر انگلیس قابل مقایسه نیست. هر دو لیگ نکات برجسته خودشان را دارند، اما در لیگ ایتالیا من هیجان و جذابیت بیشتری دیدم. در کنار این لذت‌ها اتفاق‌های بدی برای من افتاد که از یادآوری آنها رنج می‌برم. با همه اینها من ایتالیا را که حالا وطن اصلی من محسوب می‌شود دوست دارم و آن را به هیچ جای دیگری ترجیح نمی‌دهم. از همه مهم‌تر میلان است که بهترین روزهایم را در آن سپری کردم. با تمام این چیزهایی که گفتم باید فهمیده باشید من قصد ندارم از میلان جدا شوم، اینجا خیلی خوشحالم. نزدیک خانواده و دوستانم هستم و حریم خصوصی‌ام امنیت بیشتری دارد. اما در انگلستان زندگی شخصی‌ام بیشتر زیر نظر قرار می‌گرفت که این اصلا برای من خوشایند نبود.

سه فصل در منچسترسیتی بازی کردید، اما اتفاقاتی که در یک فصل حضور در میلان افتاد خیلی بیشتر از اتفاق‌های آن سه فصل بود.

حاشیه‌ها برای هر بازیکن مطرحی وجود دارد، اما مهم این است که این حاشیه‌ها را خودت به وجود بیاوری یا دیگران. اگر من باعث به وجود آمدن حاشیه‌ها بودم می‌توانستم همه انتقادها را بپذیرم، اما گاهی اوقات این من نیستم که به میل خود وارد حاشیه‌ها می‌شوم، دیگران این کار را می‌کنند.

اما زندگی شما به‌عنوان یک بازیکن هرگز حالت عادی نداشته است. برخی از اتفاقاتی که در زندگی خود داشتید موضوع مورد بحث بسیاری از مطبوعات است. از این وضع خسته نشده‌اید؟

از زمانی که در انگلیس بودم و بعد از آن دوباره به ایتالیا برگشتم، همیشه حرف‌های زیادی درباره زندگی من زده می‌شد که خیلی از آنها مزخرف بود. بخش خیلی کمی از این مطالب درست بود. در مواجهه با این مطالب سراسر دروغ، من هم می‌توانم با چند دروغ دیگر خودم را از اتهامات زیادی مبرا کنم، اما این کار را انجام نمی‌دهم چون می‌خواهم در برابر همه کسانی که درباره من حرف می‌زنند صداقت داشته باشم. گاهی اوقات از این دروغ‌ها و از همه آدم‌هایی که اطرافم هستند خسته می‌شوم و آرزو می‌کنم برای همیشه تنها باشم و هیچ‌ کس با من حرف نزند، اما فوتبال هرگز این اجازه را به من نمی‌دهد.

از این نمی‌ترسید که مطبوعات، فوتبال شما را تحت تاثیر خود قرار بدهد؟

تا امروز چند بار این کار را کرده‌اند، اما من اکنون تجربه بیشتری دارم. در گذشته اتفاق‌های بدی در زندگی خصوصی من رخ داده بود و حالا که مشهور هستم طبیعی است وقتی آن موارد بد فاش شوند، مستقیم سر از مطبوعات دربیاورند. من یاد گرفته‌ام در برابر این کار مطبوعات سکوت کنم. برایم هم اهمیتی ندارد دیگران چه فکری می‌کنند، اصلا فکر کنید من دیوانه هستم!

یعنی اصلا سعی نکرده‌اید این طرز تفکر مردم را تغییر دهید و آن چیزی را که واقعا هستید نشان دهید؟

آنها که منصف باشند بالوتلی واقعی را می‌بینند. حتی اگر بهترین انسان روی زمین باشید بالاخره بعضی‌ها پیدا می‌شوند که شما را دوست ندارند. نزدیکانم بخوبی من را می‌شناسند، اما مردم عادی براساس چیزی که در روزنامه‌ها می‌خوانند درباره من قضاوت می‌کنند.

گفته بودید توانایی این را دارید که بهترین بازیکن جهان شوید، این ادعا را می‌توانید در عمل نشان دهید؟

بله، جام جهانی 2014 را در پیش داریم و آنجا به بهترین شکل می‌توانم خودم را نشان بدهم. من اکنون هم یکی از بهترین بازیکنان جهان هستم.

ولی پراندلی (سرمربی تیم ملی ایتالیا) هشدار داده که ممکن است جایگاه خود را در تیم ملی از دست بدهید.

این نگرانم نمی‌کند و واقعیت این است که بعد از اخراجم در دیدار ایتالیا و چک، پراندلی اصلا نمی‌خواست با من حرف بزند، اما ما بعد حرف‌هایمان را زدیم و مشکلی وجود ندارد. با حضور در جام جهانی به آرامش بیشتری می‌رسم.

آرامش را فقط در فوتبال و جام جهانی می‌بینید؟

خیر، این آرامش در زندگی خودم بیشتر دیده می‌شود. من سعی می‌کنم زندگی نرمالی داشته باشم و همانند گذشته تحت تاثیر شهرتم قرار نگیرم.

هنوز هم از دیدن خانواده اصلی خودتان خودداری می‌کنید؟

خیر، دلیلی برای این کار وجود ندارد. البته من همیشه به این تاکید کرده‌ام که به خانواده ایتالیایی‌ام که از همان کودکی من را مورد حمایت خود قرار دادند، بیشتر احترام می‌گذارم. من هرگز آنها را فراموش نمی‌کنم و آنها را خانواده اصلی خودم می‌دانم.

ورلدساکر / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها