کد خبر: ۵۷۳۵۹۸
دستاوردهای تیم ملی بسکتبال در استانبول

تیم ملی بسکتبال از اردوی ترکیه بازگشت و در تدارک سفر به چین تایپه و بازی‌های ویلیام جونز در این کشور است تا بتواند با آمادگی کامل وارد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شود. ملی‌پوشان بسکتبال که خود را برای شرکت در رقابت‌های آسیایی مانیل ‌ـ‌ فیلیپین آماده می‌کنند یک مرحله از اردوی خود را با حضور ۱۵ بازیکن در استانبول دایر کرده بودند. در این اردو علاوه بر ادامه تمرینات هماهنگی، ملی‌پوشان بسکتبال زیر نظر مهمد بچیروویچ، سرمربی اسلوونیایی خود در پنج دیدار تدارکاتی به میدان رفتند. تیم ایران در دیدار برابر تیم‌های الجزایر و تونس به برتری رسید و بازی را به تیم‌های مصر، ب ترکیه و ب ایتالیا واگذار کرد.

اگرچه برگزاری بازی‌های تدارکاتی به پیشرفت تیمی کمک می‌کند و نباید زیاد درباره نتایج بازی‌ها صحبت کرد، اما کار بچیروویچ در بازی‌هایی که در ترکیه برگزار شده است باید نقد و بررسی شود. این کار را مهران شاهین‌طبع به عنوان مربی جدید تیم ملی می‌تواند انجام دهد چون او تنها کسی است که در کادر فنی تیم ملی بر مسائل اشراف دارد و با ارزیابی کار ملی‌پوشان باید عملکرد بچیروویچ را بررسی کند.

سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال باز بسان رقابت‌های لیگ داخلی در بازی‌های تدارکاتی استانبول حاشیه‌ساز بود و یک بار نیز از بازی اخراج شد. علاوه بر آن وی در یکی از بازی‌های تدارکاتی به بازیکنانی مانند حدادی، کامرانی و نیکخواه بهرامی بازی نداد در صورتی که اگر تیم ملی برای تدارک بیشتر به استانبول عزیمت کرده بود ‌باید با تمام قوای خود برابر رقبا به میدان می‌رفت.

برگزاری چنین اردوهایی و بازی با تیم‌های قدرتمندی همچون ایتالیا و ترکیه زمینه آمادگی تیم ایران برای شرکت در رقابت‌های آسیایی را فراهم می‌کند، اما نباید فراموش کرد بسکتبال ایتالیا در بدترین دوره خود قرار دارد و تیم ملی این کشور در اروپا نزدیک به یک دهه نزول فاحش دارد چه برسد به تیم ب ایتالیا که تیم ملی بسکتبال برابر آن با یک امتیاز مغلوب شد. حتی نزدیکان به تیم ملی بسکتبال نیز اعتقاد دارند در صورتی که مسائل جانبی در دیدار با تیم مصر پیش نمی‌آمد، تیم کشورمان بسادگی از سد این تیم عبور می‌کرد، اما حاشیه‌های بازی و اخراج بچیروویچ مانع از این کار شد تا مدیر تیم‌های ملی بسکتبال هم بگوید رفتار این مربی در کنار زمین را باید کنترل کرد.

بازی‌های جام ویلیام جونز فرصت دیگری برای ملی‌پوشان بسکتبال است تا با شناخت ضعف‌ها آخرین کارهای مربوط به هماهنگی را پیش از شروع جام ملت‌ها انجام بدهند. در این رقابت‌ها تیم‌های خوبی حضور دارند و علاوه بر بررسی نقاط ضعف و قوت تیم ملی، یک بار دیگر می‌توان کارایی مهمد بچیروویچ را این بار در تقابل با آسیایی‌ها بررسی کرد.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها