تاخیر در شروع بازی‌ها قطعی نیست!

تاج: لیگ یک‌ماه قبل از جام‌جهانی تمام می‌شود

نظر کروش در این باره منطقی است و مشغول مطالعه برنامه او هستیم تا برنامه نهایی مسابقات لیگ را اعلام کنیم.
کد خبر: ۵۷۳۱۵۸
تاج: لیگ یک‌ماه قبل از جام‌جهانی تمام می‌شود

مهدی تاج درباره برنامه امسال مسابقات لیگ برتر و جام حذفی طبق رویکرد صعود مستقیم تیم ملی به جام جهانی و درخواست‌های کی‌روش از سازمان لیگ، اظهار کرد: کروش چند برنامه به ما داده بود که متشکل بود از در صورت صعود مستقیم تیم ملی به جام جهانی و رفتن به پلی‌آف که بتوانیم تا مراحله دوم آن هم پیش بریم. بنای ما این بود که برنامه‌ها را رسانه‌ای نکنیم تا تکلیف تیم ملی مشخص شود. الان که تیم ملی موفق شد به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند، یکی از آن برنامه‌ها برای ما ملاک است.

** با توجه به صعود مستقیم به جام جهانی امسال لیگ آرامی داریم

وی افزود: با توجه به صعود مستقیم تیم ملی به جام جهانی امسال لیگ و جام حذفی آرامی را خواهیم داشت و این مسابقات در شرایط بهتری برگزار می‌شود. اما آنچه که در این مقطع اهمیت زیادی دارد، تدارک تیم ملی است که با برنامه‌ریزی‌های لازم باید به گونه‌ای آماده شود که در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. الان تازه آغاز ماجراست و باید تیمی ساخته شود که آنجا قوی عمل کند. رفتن به جام جهانی اگرچه مهم است اما همه هدف نیست چون خوب بازی کردن تیم ملی در آنجا تاثیرات مثبتی را روی فوتبال ما می‌گذارد که باید در آینده از آن تاثیرات در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استفاده کرد.

** مشغول مطالعه برنامه‌ کروش هستیم

تاج تاکید کرد: باید تلاش کنیم بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی فراهم شود. در عین حال کی‌روش هم می‌داند از درون یک لیگ پویا، منظم و پربازده است که می‌تواند تیم خوبی برای حضور در جام جهانی بسازد. ما فعلا مشغول مطالعه برنامه کروش و برنامه های خودمان برای مسابقات هستیم تا با توجه به 16 تیمی شدن لیگ و لزوم برگزاری جام حذفی نهایتا برنامه‌ای اعلام کنیم که ابتدا و انتهای مسابقات لیگ و جام حذفی و همچنین زمان‌بندی هفته‌های لیگ به طور دقیق مشخص باشد.

** حداقل یک‌ماه پیش از جام جهانی لیگ و جام حذفی تمام می‌شود

نایب‌رییس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا زمان و مکان فینال جام حذفی و تمامی هفته‌های لیگ را معین می‌کنید، به  گفت: در تلاش هستیم تا همین اتفاق بیافتد. البته با توجه به برگزاری جام جهانی 2014 در سال آینده ما باید طبق قانون حداقل یک‌ماه تا شروع جام جهانی تمامی مسابقات‌مان را تمام کرده باشیم، بنابراین احتمال دارد لیگ اوایل اردیبهشت یا اواخر فروردین تمام شود. انشاالله برنامه‌ای تدوین و اعلام می‌کنیم که منسجم باشد و با پیش‌بینی تمام شرایط لازم و بویژه مقاطع زمانی کافی برای تیم ملی که بتواند خودش را آماده کند، همه تاریخ‌های مسابقات آن دقیق باشد.

** کروش درخواست داده ملی‌پوشان 10 روز بیشتر استراحت کنند

تاج از درخواست کروش برای استراحت کافی ملی‌پوشان بیش‌از فرصت قانونی باقیمانده تا شروع لیگ خبر داد و گفت: کروش در جلسه‌ای که قبلا حدود 10، 20 روز پیش با ما داشت نظرش این بود که به بازیکنان تیم ملی فرصت کافی برای استراحت بدهیم چون اینها علاوه سپری کردن یکسری مسابقات باشگاهی فشرده، در عید که همه تعطیل بودند هم از 28 اسفند در اردوی تیم ملی بسر می‌بردند، بعد از پایان لیگ هم که تقریبا اردوهای تیم ملی آغاز شد و تا پریروز (30 خرداد) هم درگیر بودند. بنابراین حتی فرصت نکردند خانواده‌هایشان را درست و حسابی ببینند و برای کسب آمادگی کافی جهت مسابقات لیگ باید استراحت کافی داشته باشند.

رییس سازمان لیگ با بیان اینکه درخواست کروش منطقی است، تصریح کرد: حرف کروش در این رابطه حرف درست و منطقی بود که ما حدود 10، 12 روز بیش از فرصت باقی‌مانده تا شروع لیگ به آنها استراحت دهیم. این بازیکنان که عمدتا از سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس بودند فشار زیادی را تحمل کردند و به لحاظ قدردانی از زحمات‌شان هم که شده نباید بیش از این آنها را تحت فشار گذاشت.

** معلوم نیست بازی‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس 10 روز به تاخیر بیافتد!

وی در پاسخ به اینکه یعنی مسابقات این سه تیم یا تیم‌هایی که ملی پوشان متعددی دارند، کمی دیرتر از سایر بازی‌ها آغاز می‌شود یا تمام رقابت‌ها 10، 12 روز به تاخیر می‌افتد نیز به ایسنا گفت: ما الان مشغول برنامه‌ریزی برای اعمال این نظر هستیم اما هنوز هیچ برنامه‌ای را برای مسابقات قطعی نکردیم. ما چنین وضعی برای ملی‌پوشان در نظر می‌گیریم اما هنوز الگوی نهایی‌ از برنامه بازی‌ها را مشخص نکردیم. باید بررسی کنیم ببینیم آثار اجرای آن چگونه می‌شود و چطور می‌تواند برای ما قابل قبول باشد. در برنامه فعلی لیگ برای تمام تیم‌ها از 22 تیر آغاز می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها