کد خبر: ۵۷۱۴۸۴
چشم انتظار حماسه اولسان

حجت اله اکبرآبادی

 در حالی که تیم ملی فوتبال تنها یک گام دیگر در راه صعود مستقیم به جام جهانی برزیل پیش روی خود می بیند ، به نظر می رسد شاگردان کارلوس کرش باید کره جنوبی را در راه این هدف بزرگ قربانی کنند . گرچه این دیدار در اولسان برگزار می شود و بطور طبیعی چشم بادامی ها با توجه به جنگ روانی براه انداخته علیه تیم ملی ایران مترصد این هستند که با جبران شکست بازی رفت ، به نوعی به ازبک ها خوش خدمتی کنند ، اما با توجه به تحریک احساسات بازیکنان کشورمان ، می توان انتظار داشت که کره ای ها بازنده این بازی شده و چه بسا حضور مستقیم در جام جهانی را از دست بدهند .

به نوعی بازی پیش روی تیم ملی در ایستگاه اولسان در روز سه شنبه 28 خرداد 92 ، خاطرات 18 سال پیش را  در 8 آذر سال 76 و استادیوم ملبورن پیش چشم مان قرار می دهد . جایی که ایران به دنبال تساوی یک – یک در تهران ، شرایط سختی را برای صعود به جام جهانی تجربه می کرد . بویژه آنکه جو ورزشگاه  کاملاعلیه ایران بود و عقب افتادن 2-0 از حریف نیز، فضایی دلسرد کننده را بر اردوی ایران مستولی کرده بود . اما همه اینها در چشم بر هم زدنی و بر روی حرکت ناشیانه تماشاگر استرالیایی در پاره کردن تور دروازه ایران نقش بر آب شد تا با از جریان افتادن چند دقیقه ای بازی، اعضای تیم ملی به آرامش فکری و روحی رسیده و در ادامه با زدن دو گل حیاتی ، دودمان "تری ونه بلز" مربی شهیر انگلیسی را با بازیکنان معروف و شناخته شده اش بر باد دهند .

امروز نیز و در شرایطی که بازی حساس با کره جنوبی را در پیش داریم و به نوعی شرایط هر دو تیم شکننده است – مگر آنکه بازی به تساوی انجامیده و ازبکستان نیز با نتیجه ای پر گل موفق به شکست قطر نشود – چشم بادامی ها از چند روز پیش جنگ لفظی را علیه تیم ایران براه انداخته اند تا در چنین شرایطی کار را بیش از پیش برای خود سخت سازند . دلایل نیز مشخص است ؛ اول اینکه کره جنوبی در حال حاضر در دوره اوج خود قرار ندارد و دوم نیز آنکه تیم ایران با دو پیروزی ارزشمند ، حسابی روی دور افتاده و نمی خواهد به سادگی حضور مستقیم در جام جهانی را از دست بدهد . نکته دیگر نیز این است که کره جنوبی به نسبت استرالیای 97 ، تیم قوی تری نیست ، اضافه بر آنکه ایران همواره در برابر تیم های قوی تر از خود ، عملکردش قابل توجه است . به هر حال حالا که کار به کری خواندن و جنگ لفظی کشیده شده، باید درس خوبی به کره ای ها بدهیم تا دیگر برای تیم ایران رجز نخوانند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها