کد خبر: ۵۷۰۹۱۵
کره جنوبی هم با سلاح همدلی خلع سلاح می شود

ایرانی‌جماعت مرد و زن روزهای سخت است، این ویژگی چیزی نیست که بتوان از کنار آن بسادگی گذشت. خصوصیت بارزی که در بزنگاه‌های تاریخی و لحظات سرنوشت ساز باعث سربلندی ایران و ایرانی شده است. ورزش نیز از این خصوصیت خالی نیست و قهرمانان و ورزشکاران ایران در لحظات سخت و در سایه همت بالا و غیرت ملی و دینی خویش حماسه‌ساز شده‌اند تا همواره با اعتمادی خاص به نتیجه کار آنان در میادین مختلف ایمان داشته باشیم.

امروز تیم ملی فوتبال مرز ناامیدی و امید را با دو پیروزی ارزشمند بر قطر و لبنان درنوردیده تا صعود مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل، بیش از پیش میسر شود. اکنون که کره جنوبی 14 امتیازی در صدر گروه یک ایستاده، ایران با 13 امتیاز در کمین و شکار این تیم نشسته است تا سرمربی کره‌ای که در عین حال خطر سوم شدن در گروه را در صورت شکست خانگی از ایران، احساس می‌کند، وارد فاز جنگ روانی با ایران شده و در این زمینه از جاده اخلاق و انصاف هم خارج شود و جملاتی را بر زبان آورد که باعث حیرت هر آدم منصفی می‌شود.

بیان این جمله از زبان مربی غضب‌کرده کره جنوبی که گفته از ایران متنفر است و دوست دارد با شکست ایران زمینه صعود ازبکستان را فراهم کند، بیش از آن‌که بیانگر میزان انصاف این مربی باشد، از تعصب کور وی نشات می‌گیرد. به طور مسلم این مساله نه تنها با روح اخلاق و بازی جوانمردانه منافات دارد، بلکه محل حیرت اینجاست که او از جاده انصاف هم خارج شده و به دروغ‌پردازی پرداخته است. این‌که وی بگوید ایرانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا نیاورده‌اند، از آن حرف‌های خنده‌داری است که قبول آن از سوی هر شخص خارجی نیز که یک بار پایش به ایران باز شده، پذیرفته نمی شود .

به هر حال و در شرایطی که به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها سخت از قدرت تیم دوباره اوج گرفته ایران به ترس افتاده‌اند، مطمئن هستیم که شاگردان کارلوس کرش در تیم ملی، پاسخ حریف را در زمین مسابقه خواهند داد. خوشبختانه امروز تیم ملی با دو برد قابل توجه مقابل قطر و لبنان در اوج قدرت تیمی و اعتماد به نفس بازیکنانش قرار دارد و به طور طبیعی تیم ما با نظرات کرش می‌تواند با کنترل بازی در خانه حریف، از فرصت‌های ایجاد شده روی دروازه حریف به بهترین شکل استفاده کند. ناگفته پیداست اگر تیم ما نظم و انسجام دفاعی را حفظ کند و شرایطی ایجاد نکند که کره‌ای‌ها از روی ضربات ایستگاهی به دروازه ما نزدیک شوند، می‌توانیم برابر کره جنوبی نیز سه گانه پیروزی در راه صعود مستقیم به جام جهانی را معنا بخشیم. نتیجه‌ای که اگر با همت و تلاش دوچندان بازیکنان کشورمان محقق شود، کره‌ای‌ها ضربه‌ای سخت خواهند خورد تا دیگر خارج از عرف و زبان فوتبال، برای ایرانیان شاخ و شانه نکشند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
۰
۰
بسیار عالی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها