آخرین اخبار نقل و انتقالات باشگاه استقلال

حفظ برهانی، جذب پژمان نوری و دور شدن آرش افشین

امیر قلعه‌نویی از کارنامه مدیرعامل باشگاه استقلال دفاع می‌کند.
کد خبر: ۵۷۰۱۵۳
قلعه نویی: استعفا نمی دهم اما بگویند برو،‌ می‌روم

در روزهایی که امیر قلعه‌نویی با خانواده به کانادا سفر کرده تا چند روزی به استراحت و گشت و ‌گذار بپردازد، استعفای علی فتح الله زاده از مدیرعاملی باشگاه استقلال باعث شد اوضاع قهرمان لیگ بحرانی‌تر از گذشته شود. بعد از علنی شدن استعفای فتح الله زاده، شایعه کنار رفتن قلعه‌نویی هم به گوش رسید. با امیر که در تورنتو بود، تماس گرفتیم تا از صحت و سقم این خبر و همچنین واکنش او به آخرین تحولات باشگاه مطلع شویم.


* مسافرت خوش می‌گذرد؟
- خدا را شکر بد نیست اما به شرطی که اینجا در ینگه دنیا به قول شما از دست خبرورزشی در امان باشیم (باخنده).


* شنیدید فتح الله زاده استعفا داده؟
- بله، شنیدم و خیلی هم ناراحت شدم و جا خوردم چون انصافاً حق مدیری مثل فتح الله زاده نیست که با او این‌گونه برخورد شود.


* گویا شما هم مدعی شدید اگر ایشان برود، در استقلال نمی‌مانید و استعفا می‌دهید؟
- کدام استعفا؟! من می‌گویم فتح الله زاده هم بماند. بحث من این است که باید به رزومه حاجی دقت بیشتری شود. ایشان مدیری کارنامه‌دار است که در این سال‌ها هم هزینه زیادی برایش شده و این‌گونه برخورد با مدیری همچون فتح الله زاده سرمایه‌سوزی است. همین استقلال امسال را مثال می‌زنم که با مدیریت خوب حاجی بدون اینکه پولی در بساط باشد، قهرمان لیگ‌برتر شد، به نیمه‌نهایی جام‌حذفی رسید و در آسیا هم لطف خدا شامل حال‌مان شد و به جمع هشت تیم‌برتر رسیدیم. انصافاً کارنامه بدی نیست و از عهده کمتر مدیری برمی‌آید که تیمش را به این موفقیت‌ها برساند و از آن مهم‌تر استقلال به تیم‌ملی هم در راه رسیدن به جام‌جهانی‌ کمک کرد.


* منظورتان استفاده از شش استقلالی در ترکیب اصلی تیم‌ملی برابر قطر است؟
- جا دارد این برد شیرین را به مردم ایران و ملی‌پوشان تبریک بگویم اما نکته جالب برایم این است که هر وقت من از پژمان منتظری در دفاع راست تیم‌ملی استفاده کردم، منتقدان دست از سرم برنداشتند اما حالا از این بازیکن هم در تیم‌ملی به عنوان دفاع راست استفاده شد و هیچ انتقادی در کار نیست.


* چرا؟
- چون من یک چشم‌آبی نیستم! بگذریم اما باید بگویم حق مجموعه استقلال نیست که بعد از گذراندن این همه سختی، با چنین برخورد و شرایطی روبه‌رو شود. من کاری ندارم که فتح الله زاده چه اشتباهاتی داشته چون من امیر قلعه‌نویی هم کم اشتباه نداشتم و قلعه‌نویی الان با 10 سال پیش و شاید 10 ماه پیش زمین تا آسمان تفاوت کرده باشد، چه برسد به فتح الله زاده که حالا تجربیاتش را کمتر کسی دارد. بله فوتبال ما دولتی است و در همین فوتبال دولتی تنها زورشان به استقلال و پرسپولیس می‌رسد و بقیه باشگاه‌ها هرچه می‌خواهند به‌دست می‌آورند از جمله پول و بودجه!


* شما می‌گویید فتح الله زاده بماند اما واقعاً فکر می‌کنید او بماند، مشکلات مالی برطرف می‌شود؟
- اتفاقاً حرف من هم همین است. ببینید در این چند سال چند بار بخش خصوصی وارد فوتبال و بلافاصله از گود خارج شد. چرا؟ چون فوتبال ما کاملاً دولتی است اما اینکه چرا فقط استقلال و پرسپولیس در این فوتبال دولتی سرشان بی‌کلاه مانده، سؤال بزرگی است که کسی جوابش را نمی‌داند! من می‌گویم در حق فتح‌ا...‌‌زاده و مجموعه استقلال بی‌انصافی شده و این درست نیست. او همراه اعضای هیأت‌مدیره که سیاست‌های کلان را طراحی و در اختیار مدیرعامل به عنوان‌ فرد اجرایی گذاشتند، واقعاً تحت فشار بودند و حیف است زیر بار این فشار حذف شوند.


* واقعاً شما هم قصد رفتن از استقلال را دارید؟
- من قرارداد دوساله با استقلال دارم و قبلاً هم گفتم و دوباره تکرار می‌کنم وقتی دیدم استقلال پول ندارد، احساس تکلیف کردم که بمانم تا نگویند قلعه‌نویی پولکی است اما واقعاً اگر احساس کنم داستان مار و پله شروع شده، ممکن است تصمیمم عوض شود چون دوست ندارم به خاطر امیر قلعه‌نویی، استقلال و طرفدارانش لطمه بخورند و ناراحت باشند.


* چطور؟
- یادتان که هست در سپاهان هم در چنین شرایطی که تیم می‌رفت برای قهرمانی در آسیا، بازی مار و پله شروع شد و تاوانش را هم تیم بزرگ سپاهان و طرفدارانش دادند. برخی‌ها آمدند و گفتند می‌خواهند با سقف قرارداد تیم ببندند اما همین که من از تیم جدا شدم، پول‌های کلانی به تیم تزریق شد و دو بار سال قبل هم قرارداد بستند که خود محرم نویدکیا هم این موضوع را تأیید کرد تا مشخص شود دوستان فقط امیر قلعه‌نویی را زیادی دیده بودند. الان هم اعتراف می‌کنم اگر بگویند برو تا استقلال و طرفدارانش لطمه نخورند، مثل بچه‌های خوب چمدان‌هایم را جمع می‌کنم و می‌روم تا مردم و استقلالی‌ها لطمه‌‌اش را نخورند در غیر این صورت کاری کنند که بتوانیم استقلال را قهرمان آسیا کنیم چون این ظرفیت را دارد.


* واقعاً ظرفیت قهرمانی در آسیا را دارید؟
- استقلال الان راه خودش را پیدا کرده و شخصاً اعتقاد دارم ما پتانسیل این کار را داریم، به شرطی که اسکلت اصلی تیم حفظ شود و تیم را تقویت کنیم نه اینکه دوباره سناریوها آغاز شود تا یک تیم قهرمان که به جمع هشت تیم‌برتر آسیا رسیده، نابود شود!


* از تیم‌ملی گفتید، فکرش را می‌کردید از استقلال شش بازیکن در ترکیب اصلی مقابل قطر قرار بگیرند؟
- خیلی جاهای دنیا شاکله اصلی تیم‌های ملی‌شان را روی قهرمان می‌بندند، قهرمانی که هم خوب بازی کرده و هم خوب نتیجه گرفته است. این از باهوشی کی روش و دستیارانش بود که چنین تصمیم خوبی گرفتند و نتیجه‌‌اش هم این بود که دوباره برای رسیدن به جام‌جهانی‌ امیدوار شدیم. من روی اعتقاداتم برای استفاده از برخی بازیکنان با وجود تمام مخالفت‌ها ایستادم و انتقاداتش را به جان خریدم تا سودش به جیب کی روش و تیم‌ملی برود!


* منظورتان استفاده از بازیکنانی همچون هاشم بیک‌‌زاده و نکونام است؟
- بله، واقعاً برای هاشم بیک‌‌زاده خوشحالم، چون این بچه یک سال تمام غیرمنصفانه مورد توهین قرار گرفت اما آمد و در تیم‌ملی قابلیت‌هایش را ‌نشان داد. البته نه تنها هاشم، من روی تک‌تک بازیکنانم اعتقادات خاصی داشتم و براساس همان اعتقاداتم هم استقلال را ساختم و خدا را شکر می‌کنم که شرمنده طرفداران نشدم.


* تیم‌ملی به جام‌جهانی‌ می‌رود؟
- راه ما خیلی هموار شد و مثل همه ایرانی‌ها امیدوارم در دو بازی باقی‌مانده هم شرایط طوری رقم بخورد که بتوانیم به برزیل سفر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها