کد خبر: ۵۷۰۱۳۹
چشم انداز استقلال روشن نیست

علی فتح‌الله‌زاده در شرایطی از مدیر عاملی استقلال استعفاء کرده که پیش‌بینی می‌شد این کناره‌گیری، مانوری برای کسب امتیاز از وزارت ورزش و جوانان باشد، اما در شرایطی که این وزارتخانه تصمیم‌گیری در این رابطه را متوجه هیات مدیره استقلال کرده و به نوعی پیام داده است که حاضر به دادن هیچ امتیازی نیست، سر استقلال و علی‌فتح‌الله‌زاده بی‌کلاه مانده است.

هر چند یکی از دلایل کناره‌گیری فتح‌الله‌زاده به مشکلات و بدهی‌های مالی استقلال برمی‌گردد و مدیرعامل آبی‌ها انتظار داشت با قهرمانی استقلال در لیگ دوازدهم از یک سو و راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از سوی دیگر، مسئولان وزارت ورزش حساب مالی آبی‌ها را شارژ کنند، اما طبق اعلام مواضع رسمی مسئولان این وزارتخانه، استقلال بودجه فصل آینده‌اش را نیز به نوعی پیشخور کرده و در عین حال با توجه به بدهی 22‌میلیارد‌تومانی‌اش، شرایط بغرنجی را تجربه می‌کند.

همه این فعل و انفعال‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که جلسه عصر دیروز هیات مدیره استقلال لغو شد تا در شرایطی که مقداد نجف‌نژاد رئیس هیات مدیره استقلال و رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی امیدوار است فتح‌الله‌زاده را سر کارش باز گرداند، اما چشم‌انداز روزهای پیش‌رو با توجه به مواضع دو طرف روشن نیست. به‌طور طبیعی فتح‌الله‌زاده در شرایطی که هیچ حمایت مالی را متوجه خود نمی‌بیند، به نفع‌اش خواهد بود که در این شرایط سخت از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و چشم انتظار بنشیند تا بلکه در فرصتی دیگر و بویژه دولت آینده، شاهین بخت و اقبال دوباره روی دوش‌اش بنشیند.

طبق آنچه مسئولان وزارت ورزش تاکید دارند، استقلال و پرسپولیس از باشگاه‌های سودده هستند و بر این مبنا بودجه‌ای برای آنان در سال 92 در نظر گرفته نشده است و آنان باید بتوانند از محل جذب اسپانسر و تبلیغات و سایر موارد تجاری‌سازی باشگاه، برای خود درآمد ایجاد کنند. باید در نظر گرفت که همه این فعل و انفعالات در مجموعه مدیریتی دو باشگاه مورد طرفدار مردم در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش از این عنوان شده بود، برای استقلال و پرسپولیس ردیف بودجه‌ای ایجاد خواهد شد تا آنها هم بتوانند پس از سال‌ها دست در جیب خود کرده و دخل و خرجشان را سامان‌ببخشند.

به هر صورت و در شرایطی که امیدی به خصوصی شدن دو باشگاه حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد، باید به حال تیم استقلال و مجموعه طرفداران این تیم تاسف خورد که به خود امید داده بودند پس از سال‌ها می‌توانند در آسیا سر بر آورده و بعد از سال‌ها به ناکامی فوتبال باشگاهی ایران در کسب جام‌آسیایی پایان دهند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها