کد خبر: ۵۶۹۸۷۱
لیگ سیزدهم و آرزویی دیرینه

انتقاد درستی که همیشه مانند پتک بر سر دست‌اندرکاران برگزاری لیگ برتر فوتبال فرود می‌آید، نداشتن برنامه‌ریزی جامع و کامل برای تمام فصل است، نقطه ضعفی که به نظر می‌رسد در لیگ سیزدهم رفع می‌شود یا دست کم امیدواریم این طور بشود.

کارشناسان و مربیان فوتبال از بس در این 12 دوره گذشته لیگ برتر به دلیل نبود برنامه کلی برای طول فصل از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انتقاد کردند که زبانشان مو در آورد؛ وقتی تیمی تکلیف بازی ده روز دیگر خود را نمی‌داند و هر آن احتمال لغو یا تغییر برنامه بازی‌هایش را می‌دهد به طور طبیعی نمی‌تواند برنامه‌ریزی لازم برای آماده‌سازی بازیکنانش داشته باشد. کم نبوده موارد متعددی که در طول 12 دوره گذشته لیگ برتر روز و ساعت بازی‌ها تغییر کرده و صدای اعتراض مربیان و بازیکنان را به آسمان رسانده است.

آخر لیگی که اسم حرفه‌ای بودن را یدک می‌کشد از ب بسم الله یعنی برنامه‌ریزیش باید همچون لیگ‌های حرفه‌ای و معتبر دنیا باشد. لیگ‌های چون لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، بوندس‌لیگای آلمان، سری آ ایتالیا و ...که همگی از ابتدای فصل برنامه کامل خود را اعلام کرده تا هم تکلیف باشگاه‌های و بازیکنان برای برنامه‌ریزی تمرینی مشخص باشد و هم تماشاگران آنها بلیت بازی‌های مورد علاقه‌شان را پیش خرید کنند.

پس این انتظار نابجایی نیست که همواره بر آن تاکید شده است. در شرایطی که بعضا پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر وعده ارائه برنامه کامل فصل از سوی دست‌اندرکاران داده شده است به زحمت این وعده هفت هفته دوام داشته است. با وجود این دیروز مهدی تاج، سرپرست سازمان لیگ فدراسیون فوتبال که اواخر فصل گذشته سکاندار این مسئولیت شد، تاکید کرد که دیگر خبری از برنامه‌ریزی مقطعی و اعلام هر از گاهی برنامه بازی‌های نخواهد بود. به دو دلیل می‌توانیم به این وعده دل ببندیم اول این‌که تاج می‌خواهد توان مدیریتی خود را به رخ بکشد و دوم با توجه به این‌که بارقه‌های امید برای صعود مستقیم به جام‌جهانی زنده شده است، پس دست‌کم تا پایان لیگ سیزدهم سکاندار تیم ملی کارلوس کرش خواهد بود.

یک مربی حرفه‌ای که دیروز در نشست با مسئولان سازمان لیگ از برنامه جامع لیگ استقبال کرد و دیگر او هم بهانه‌ای برای تعطیلی دل‌بخواهی لیگ و جام حذفی ندارد؛ چرا که از همین حالا همه برنامه‌ها با او هماهنگ شده است و او نمی‌خواهد چوب لای چرخ فوتبال ملی ما و تیم تحت هدایتش که متاثر از لیگ برتر است، بگذارد.

امید توفیقی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها