اتفاق جالب در جلسه رسیدگی به تخلف بازیکن سپاهان؛

دهنوی حمایت هم شد!

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: با توجه به اینکه قاسم دهنوی در فصل جاری با دو تیم قرارداد امضا کرده او باید طبق قانون جدید یک سال محروم شود.
کد خبر: ۵۶۹۴۱۲
نصیرزاده ، دهنوی را یک سال محروم کرد

هوشنگ نصیرزاده در خصوص حواشی به وجود آمده در ارتباط با قرارداد قاسم دهنوی با دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: اگر این موضوع صحت داشته باشد که دهنوی با پرسپولیس و سپاهان برای فصل ۹۲ و ۹۳ قراردادی امضا کرده او برای یک سال ورزشی به طور کامل از فوتبال محروم است.
وی افزود: مگر اینکه یکی از این دو باشگاه از ماجرا کنار بکشد و با دیگری کنار بیاید. به نظر می‌رسد اشتباه را کارگزار قاسم دهنوی انجام داده که آئین‌نامه جدید نقل و انتقالات مصوب اردیبهشت ۹۳ را مطالعه نکرده است.
به گزارش فارس ، نصیرزاده ادامه داد: اگر در آئین‌نامه‌های قبلی رسمیت قراردادها ثبت در هیئت استان‌ها احراز می‌شد اما در آئین‌نامه جدید به محض امضا و مهر باشگاه حتی در قرارداد داخلی قرارداد دارای اعتبار قانونی می‌شود و ثبت در جای دیگر نمی‌تواند اعتبار قرارداد را کم یا زیاد کند.
وی خاطرنشان کرد: موضوع مهمتر اینکه تا سال‌های گذشته هر کس دو جا قرارداد امضا می‌کرد برای قرارداد دومی که در هیئت به ثبت رسیده بود مشکلی نداشت ولی برای قرارداد اول باید برای ۵۰ درصد مبلغ قرارداد جریمه می‌شد که نیمی از این پول را فدراسیون به نفع خود رد می‌کرد اما چون این موضوع برای بازیکنان و تیم‌ها بازدارنده نبود و تیم‌ها ممکن بود خودشان نسبت به پرداخت جریمه و حمایت از بازیکن اقدام کنند، بنابراین به همین دلیل این تنبیه هست و به جای آن محرومیت کامل یک فصل برای بازیکنی در نظر گرفتیم که در یک فصل با دو تیم قرارداد امضا کند.
نصیرزاده تاکید کرد: ما به این دلیل این تنبیه را در دستور کار خود قرار دادیم که اولا این موضوع یک تنبیه بین‌المللی است و ثانیا می‌تواند بازدارنده باشد. باز هم تاکید می‌کنم اگر دهنوی هم با رویانیان هم با رحیمی قرارداد امضا کرده باشد باید سال ۹۲ تا سال ۹۳ منتظر محرومیتش از فوتبال باشد مگر اینکه یک تیم با دیگری کنار بیاید و این موضوع ختم به خیر شود. در غیر این صورت طبق قانون جدید باید این اتفاق بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها