برد قهرمان المپیک دور از دسترس نیست

معدنی: دوست داشتم کنار تیم باشم ولی ناراحت نیستم!

ولاسکو: خوشحالم همه بازیکنانم را در اختیار دارم

تمجید FIVB از تلاش والیبال ایران

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به تلاش ایران برای حضور شایسته در بیست و چهارمین دور لیگ جهانی والیبال پرداخت و این تلاش را ستود.
کد خبر: ۵۶۷۷۷۳

به گزارش سایت جام جم ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون والیبال،  در این گزارش آمده است: وزیر ورزش و جوانان ایران قبل از اعزام تیم ملی والیبال ایران به اردوی بلغارستان با بازیکنان این تیم دیدار و گفت گو کرد.

تیم ملی والیبال ایران برای برگزاری اروی تدارکاتی و دیدار دوستانه با بلغارستان هشتم خرداماه بار سفر را بست و عازم صوفیه بلغارستان شد.

ایران بعد از شکست ژاپن در دور پلی آف برای اولین بار در تاریخ والیبال توانست به عنوان بیست و ششمین کشور به لیگ جهانی راه یابد. ایران در گروه B با تیم های قدرتمندی چون روسیه، ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان دیدار خواهد کرد.

ایران در دو ماه اخیر قبل از شروع لیگ جهانی تمرینات فشرده و سختی را پشت سر گذاشت و خولیو ولاسکوی آرژانتینی تمام هدفش را به کار بست تا اعتماد به نفس تیم را در رویارویی با تیم های بزرگ بپروراند.

ولاسکو در باره تیم ملی ایران می گوید: "خوشحالم که همه بازیکنانم را در اختیار دارم و تاکنون کسی مصدوم نشده است. ایران اولین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه می کند که البته بسیار مفید خواهد بود. حقیقت ماجرا این است که لیگ جهانی تفاوت عمده ای با سایر مسابقات دارد. تیم ها فواصل زیادی را طی می کنند تا به عنوان میزبان و میهمان به مصاف یکدیگر بروند".

در ادامه این گزارش آمده است: ایران در شروع مسابقات 7 و 8 ژوئن (17 و 18 خردادماه) به مصاف روسیه قهرمان المپیک خواهد رفت. سپس به تهران باز خواهد گشت تا میزبان قهرمان اروپا صربستان شود.

ولاسکو خاطر نشان کرد: "ما در گروه B رقبای قدرتمندی داریم، در چنین شرایطی به آنچه که می اندیشیم ارائه بازی خوب و کسب تجربه است".

تیم های لیگ جهانی از از 16 به 18 افزایش یافته و به سه گروه شش تیمه تقسیم شده است. این اولین باری است که 18 تیم در لیگ جهانی با هم به رقابت می پردازند.

در سال شروع این مسابقات در سال 1990 هشت تیم و در سال 1991 ده تیم و در سپس دوازده تیم از سال های 1992 تا 2000 و 2004 و 2005 در این رقابت ها وارد شدند.

گروه های A و B بصورت ضربدری بر اساس رنکینگشان که در 13 آگوست 2012  اعلام شده با هم مسابقه می دهند. گروه C هم شامل تیم هایی است که دوازده تیم گروه های A و B چهار تیم برتر بعدی هستند به اضافه ژاپن و پرتغال که به عنوان تیم های جایگزین وارد مسابقات شدند.
سه تیم برتر جهان در هر گروه سه مسابقه در خانه و دو مسابقه خارج از خانه خواهند داشت در حالیکه سه تیم آخر جدول رنکینگ جهانی در دو مسابقه میزبان هستند و در سه مسابقه به مصاف تیم میزبان خواهند رفت.

دور نهائی لیگ جهانی در ماردل پلاتای آرژانتین از 17 تا 21 جولای برگزار خواهد شد و شامل شش تیم نهائی خواهد بود: تیم کشور میزبان، 2 تیم برتر گروهA  و B و برترین تیم گروه C خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها