کد خبر: ۵۶۷۴۶۱
قلب حدادی در ایران می تپد

برای من حامد حدادی دوران NBAبا حدادی زمانی که در ایران بازی می‌کرد از نظر اخلاقی هیچ فرقی نکرده است.همان بازیکنی که در ایران شور و اشتیاق داشت در NBA این شور و اشتیاق را حفظ کرده است. با قامت 2 متر و 18 سانتی‌متر همیشه تلاش صادقانه‌ای دارد تا در بهترین نقطه زمین قرار بگیرد و تیمش را به بالاترین سطح ممکن برساند.

حامد اخلاق ستاره‌بودن ندارد که همه در اختیار او باشند. می‌خواهد دیگران را در جریان پیشرفت‌های خود قرار دهد و از طرفی کمک کند بازیکنان تیم ملی پیشرفت مناسبی داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های حامد حدادی برتری جویی اوست که در همه بازی‌ها می‌خواهد برنده از زمین بازی خارج شود. این نکته به او کمک کرده در این سال‌ها که خارج از ایران بوده با تنهایی و دوری از خانواده و دوستان بسازد و همچنان راه پیشرفت را طی کند. او در روابط با ما تغییری ندارد و مثلا بازیکنی نیست که خودش را برای بقیه بگیرد.

شاید برای برخی بازیکنان که صاحب موقعیت حدادی می‌شدند این مسائل پذیرفته شدنی نبود و آنها خود را تافته جدابافته از سایرین می‌دانستند اما درباره حدادی این مساله صدق نمی‌کند. حامد تا قبل از ورود بهNBA گاهی وقت‌ها تنبلی می‌کرد چون در ایران و حتی آسیا رقیب نداشت، اما وقتی به NBA رسید و بازیکنانی مانند خود را دید تلاش‌اش را چند برابر کرد و اکنون یکی از برترین بازیکنان آسیاست که واقعا در قاره کهن رقیب و همتا ندارد. امروز در NBA تنها حامد حدادی است که از آسیا در این لیگ بازی می‌کند. مشکل حامد در این چند سال بازی نکردن در تیم ممفیس بود که خیلی اذیتش می‌کرد و گاهی وقت‌ها باعث می‌شد سرخورده شود اما با این حال به مبارزه در NBA برای اثبات حضورش ادامه ‌داده است. او بسیار صادق و رک و راست و بدون رودربایستی است که بخشی از این شخصیت، از بازی کردن او در NBA نشات می‌گیرد.

ایران و تیم ملی بسکتبال را خیلی دوست دارد و در مصاحبه‌هایی که می‌کند همیشه به فکر بازیکنان تیم ملی و امکانات مناسب برای تیم ملی است. با این‌که پنج، شش سال در ایران نبوده اما ریز مسائل را دنبال می‌کند و درباره مسائل روز بسکتبال به مسئولان تذکر می‌دهد. این‌که چرا میزبانی رویدادهای مهم بسکتبال را نمی‌گیریم یا امکاناتی شایسته قهرمان آسیا نداریم. پیگیری‌هایش به حدی است که انگار جسمش آمریکاست اما قلبش در ایران می‌تپد. من با حامد حدادی در بازی‌های مختلف تیم ملی بودم و فکر می‌کنم اگر شرایط دستش مناسب بود می‌توانست زمان بیشتری در بازی‌های NBA بگیرد. هر چند حضور یک ایرانی در این رقابت‌ها برای همه ما افتخار بزرگی است.

صمد نیکخواه‌بهرامی ‌/‌ کاپیتان تیم ملی بسکتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها