با وجود بازنشستگی از منچستر یونایتد؛

فرگوسن همچنان دخالت می کند

کد خبر: ۵۶۴۹۹۹
آدامس جویده فرگوسن

یک کوچولو فکر خلاق که باشد، از بی‌اهمیت‌ترین چیزها هم می‌توان پول هنگفت به جیب زد؛ حتی از یک آدامس جویده!

شاید باورش سخت باشد، اما به هر حال آخرین آدامس جویده شده سر آلکس فرگوسن در دوران مربیگری‌اش در مزایده‌ای بیش از 150 هزار پوند قیمت‌گذاری شده است. این آدامس یکشنبه شب در دهان فرگوسن بود، شبی که پیرمرد اسکاتلندی برای آخرین بار در عمر خود روی نیمکت منچستریونایتد نشست و بعد برای همیشه از دنیای مربیگری خداحافظی کرد، اما حالا در یک محفظه شیشه‌ای است تا به بالاترین قیمت ممکن به یکی از آنها که این مربی را با تمام وجود دوست دارند، فروخته شود. فرگوسن را همه فوتبالی‌ها به آدامس جویدن‌هایش در حین بازی‌های منچستر می‌شناسند. او 27 سال تمام برای غلبه بر استرس روی نیمکت قرمزها آدامس جوید، اما حتی یک بار هم به فکر خودش نرسید این آدامس به ظاهر بی‌ارزش روزی می‌تواند قیمتی بیش از 150 هزار پوند پیدا کند.

اتفاقا چه استرسی هم داشت فرگوسن در آخرین بازی عمرش. منچستریونایتد یکشنبه شب در هفته پایانی لیگ برتر تا دقیقه 80، با نتیجه 5 بر 2 از وست‌برومویچ پیش بود، اما در یک دقیقه دو گل خورد تا بازی 5 بر 4 شود. چند دقیقه بعد هم بازی مساوی شد. فرگوسن که دوست داشت آخرین بازی عمرش را با پیروزی به پایان برساند، در کمتر از پنج دقیقه شاهد خوردن سه گل بود. اتفاقی که در این 27 سال بی‌سابقه بود و باعث شد او با استرس بیشتری آدامس را بین دندان‌هایش فشار دهد.

این بازی در نهایت مساوی تمام شد، اما عجیب‌تر از نتیجه برای فرگوسن، درخواست یک هوادار جوان منچستر بود که به سمتش رفت و آدامس جویده شده او را به یادگار گرفت. این جوان دیروز آدامس را در یکی از شبکه‌های فروش اینترنتی به مزایده گذاشت تا در همان روز اول بیش از 150 هزار پوند قیمت پیدا کند؛ یعنی چیزی در حدود 800میلیون تومان برای یک آدامس جویده! البته برای عملی کردن افکار خلاقانه و پول درآوردن باید به فرهنگ کشورها هم توجه داشت. یعنی اگر فکر کنید اینجا در ایران کسی بابت آدامس جویده شده فلان چهره معروف ده تا یک تومنی می‌دهد، سخت در اشتباهید.

رضا پورعالی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها