مسابقات قهرمانی 2013 جهان- پائوبلا مکزیک

قربانی 8 اخطاره شد

کد خبر: ۵۶۴۳۶۲
افسوس برای مربی پرافتخار تکواندو

تکواندوی ایران در شرایطی دوران گذار خود را سپری می‌کند و گام در عرصه جوانگرایی گذاشته که امروز شاهد کوچ بهترین مربی جهان از تهران به تایوان خواهد بود؛ سرمایه‌ای که براحتی بار سفر بست.

رضا مهماندوست کسی که تیم ملی تکواندوی ایران تحت هدایت او به سلطه سی‌وشش ساله کره‌جنوبی بر تکواندوی آسیا و دنیا پایان داد، پیش از بازی‌های المپیک آن‌گونه که خود گفت، برکنار شد و فدراسیون آن را استعفا خواند و در ماه‌های گذشته دور از تکواندو تنها به نقد فنی تیم ملی پرداخت، اما این مربی که پس از قهرمانی در رقابت‌های جهانی از سوی فدراسیون بین‌المللی به‌عنوان بهترین مربی دنیا شناخته شد، سرانجام از بین پیشنهادهای خارجی‌اش تایوان را برگزید، همان کشوری که در المپیک آتن با هدایت او یک مدال طلا و یک نقره کسب کرده بود.

کوچ مهماندوست هم باعث غرور است و هم تاسف؛ غرور از این جهت که تکواندوی ایران چنان ظرفیتی دارد که می‌تواند مربی خود را در قالب یک ل‍ژیونر موفق و باکارنامه درخشان راهی شرق آسیا کند و تاسف از این نظر که چرا باید چنین سرمایه‌هایی براحتی ماه‌ها گوشه‌نشین شده و سرانجام جلای وطن را به لقایش ترجیح دهند. گرچه منتقدان عملکرد فنی رضا مهماندوست در راس تیم ملی را با وجود افتخارات زیاد، خالی از ایراد ندانسته و تهی شدن تیم ملی از ستاره‌های نامدار را حاصل رویکرد گلخانه‌ای او می‌دانند.

با این حال چه این رویکرد جدید فدراسیون تکواندو را ناشی از دوراندیشی و چه آن را اجتناب‌ناپذیر بدانیم، باید گفت چه خوب بود در آغاز راه پشتوانه‌سازی و برنامه‌ریزی برای المپیک برزیل، تکواندو از همه داشته‌های خود از جمله بهترین مربی دنیا در گوشه‌ای از کار بهره می‌برد و این ظرفیت خوب براحتی بار سفر نمی‌بست.

به هر ترتیب آفرین به مهماندوست که می‌خواهد بار دیگر توان ایرانی را در آن سوی آسیا به دنیا نشان دهد و افسوس که کسی نبود اختلاف نظر این مربی توانمند با مدیر فدراسیون تکواندو را به همدلی تبدیل کند.

امید توفیقی‌ /‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها