کد خبر: ۵۶۲۶۹۰
پیروانی:حاشیه ها پرسپولیس را زمین زد

غلامحسین پیروانی بدون شک غایب بزرگ نیمکت داغ مربیان لیگ دوازدهم بود. مربی با دانش، فهیم و دوست‌داشتنی شیرازی‌ها که در یازده دوره گذشته لیگ، با ده بار حضور، رکورددار دیگر مربیان بود، در لیگ دوازدهم جایی در میان مربیان نداشت تا حالا امیر قلعه‌نویی و محمود یاوری را هم با ده بار حضور در لیگ برتر در کنار خود ببیند. پیروانی که تاکنون در 260 بازی تیم‌های فجرسپاسی و صنعت نفت را در ادوار مختلف لیگ هدایت کرده است، نبود حاشیه امنیت برای مدیران و نتیجه‌گرایی مربیان را بزرگ‌ترین عامل بازدارنده در ارتقای سطح کیفی لیگ می‌داند.

کیفیت فصل دوازدهم لیگ برتر را چطور دیدید؟

لیگ امسال بد نبود، اما تعطیلی‌های زیادی داشت. الان سال‌هاست که در اروپا تیم‌ها در هفته‌ دو بازی انجام می‌دهند و ما هم باید به این سمت برویم و حرفه‌ای شویم. البته لازمه حرفه‌ای‌شدن این است که زمین‌های خوب و استاندارد داشته باشیم.

عملکرد کدام تیم از نظر شما بهتر بود؟

طبیعتا تیم‌هایی که سرمایه‌گذاری کلان داشتند خوب کار کردند، ولی بین همه تیم‌ها، عملکرد تیم‌های نفت تهران و فولاد را با هدایت ابراهیم‌زاده و فرکی از همه بهتر دیدم.

البته پرسپولیس یکی از همان تیم‌هایی بود که سرمایه‌گذاری زیادی انجام داد، ولی موفق نشد. دلیل ناکامی قرمزها در لیگ دوازدهم چه بود؟

حاشیه زیاد باعث شد این تیم به مشکل بخورد. حاشیه‌های داخل تیم و مدیریت و این مسائل برای هر تیمی مخرب است. از طرفی هر کسی در پرسپولیس مربی باشد اگر حمایت نشود موفق نمی‌شود. این مساله پیر و جوان هم نمی‌شناسد.

در پایان فکر می‌کنید چرا لیگ فوتبال ایران بازیکن‌سازی نمی‌کند؟

مربیان و مدیران حاشیه امنیت ندارند و نتیجه‌گرا شده‌اند. مثلا خود من هرگز از اخراج شدن نمی‌ترسم و به جوان‌ها میدان می‌دهم. مدیران باشگاه‌ها پس از برد ، کلی تعریف و تمجید می‌کنند، ولی پس از باخت، زمین و آسمان و ببر و پلنگ کوهستان را مقصر می‌شمرند!

خود من زمانی که در فجر سپاسی بودم، هر سال شش بازیکن از تیم امید و جوانان جذب می‌کردم.

خدا و مسئولان باشگاه هم کمک می‌کردند که نتیجه‌ بگیریم، اما الان ترس از شکست و اخراج‌شدن مانع این کار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها