پیشنهاد 7 میلیاردی پرسپولیس شایعه است

قلعه‌نویی : دراین 34 سال برای ورزش چه کرده اند؟

کد خبر: ۵۶۱۹۵۲
دلخوری یا بهانه جویی قلعه نویی

امیر قلعه‌نویی بدجوری از هواداران استقلال دلخور است. او برای این‌که دلخوری خود را نشان دهد، در‌بازی با داماش از روی نیمکت تکان نخورد و در جشن قهرمانی تیمش نیز شرکت نکرد تا شایعه‌ها پیرامون جدایی‌اش از جمع آبی‌ها قوی‌تر شود.

سرمربی موفق آبی‌ها در شرایطی چنین در‌برابر هواداران استقلال دست به واکنش زده که تماشاگران تیمش در این بازی بارها با شعار امیر بامعرفت معذرت، معذرت، درصدد دلجویی از او برآمدند تا قلعه‌نویی را از تصمیمش برای جدایی از استقلال منصرف کنند، اما امیر که دل خوشی از بعضی واکنش‌ها ندارد، در جشن قهرمانی استقلال شرکت نکرد تا چنین گفته شود که وی بعد از دو بازی رفت و برگشت با تیم «الشباب» امارات در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از جمع آبی‌ها جدا خواهد شد.

هرچند قلعه‌نویی مختار است راجع به آینده‌اش هر تصمیمی را اتخاذ کند، اما یقینا او نباید هواداران استقلال را عامل این جدایی احتمالی بخواند؛ چراکه واکنش‌های هوادارجماعت روی سکوها بیش از آن‌که تابع عقل و منطق باشد، از احساسات آنها ناشی می‌شود. در این باره هوادار آبی و قرمز نیز ندارد و اگر غیر از این بود در جناح مقابل هواداران سرخ آن همه علی دایی و حمید استیلی را در دو فصل گذشته به‌لحاظ روحی و روانی روی سکوها اذیت نمی‌کردند. بنابراین وقتی یک روز امیر قلعه‌نویی و علی دایی مغضوب هواداران می‌شوند و در روز دیگر فرشته نجات لقب می‌گیرند، چندان نباید از آنان کینه به دل گرفت، بویژه آن‌که در فضای احساسی ورزشگاه‌ها، یک شعار انحرافی از سوی یک هوادار و لیدر، کافی است تا عده‌ای ناخواسته در مسیری بیفتند که منفعت تیمی و باشگاهی در آن جایی ندارد. از سوی دیگر نباید انتظار داشت که فرهنگ‌سازی بین تماشاگران فوتبال یکشبه اتفاق بیفتد، بویژه آن‌که امکانات لازم در محیط ورزشگاه‌ها برای آنان فراهم نیست و نمی‌توان انتظار داشت هواداری که از ساعت‌ها قبل از شروع بازی به ورزشگاه رفته و سرما و گرما را به‌جان خریده، از دقیقه یک تا 90، رفتاری بهنجار و تعریف شده از خود بروز دهد.

به‌طور مسلم هیچ عقل سلیمی در شرایط امروز فرهنگ تماشاگری فوتبال ایران را نمی‌پسندد، اما راه مبارزه با این ناهنجاری‌های رفتاری قهر با آنان نیست، بویژه آن‌که اگر فوتبال ایران را منهای تماشاگرانش در نظر بگیریم، دیگر چیز خاصی از آن باقی‌نمی‌ماند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها