شرط باشگاه پرسپولیس برای درخشان و پیروانی؛

فقط در کنار هم شانس سرمربیگری دارید

کد خبر: ۵۶۱۴۰۵
پرسپولیس مربی داخلی می خواهد

 

حجت اله اکبرآبادی

در شرایطی که با استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری پرسپولیس موافقت شده ، باید با تاکید گفت که سرخ ها به مربی داخلی نیاز دارند تا خارجی .

پرسپولیس برای فصل دوازدهم این اشتباه را کرده و سراغ مانوئل ژوزه رفت ، اما این پیرمرد پرتغالی که دیر وقت به مجموعه پرسپولیس اضافه شده بود ؛ طی 17 بازی نیم فصل نتوانست تیم پرسپولیس را با بازیکنان بزرگ و اسمی اش جمع و جور کند تا به دنبال از هم گسیختگی ایجاد شده و از بین رفتن وحدت و همدلی موجود در تیم ، پرسپولیس ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره خود حس کرده و تا پایان فصل نیز نتواند از زیر بار آن کمر راست کند .

این درست که یحیی گل محمدی در نیم فصل دوم عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشت ، اما این مربی جوان و فهیم ، سر بزنگاهی که می توانست در فینال جام حذفی موجودیت حقیقی خود را عرضه کند ، مغلوب شد تا با سرازیر شدن سیل انتقادها به سوی او ، مجبور به استعفا شود . هر چند استعفای یحیی با توجه به حمایت های محمد رویانیان تا حدودی برای کارشناسان غیر مترقبه بود ، اما به نظر رسید که برای این کناره گیری، هماهنگی لازم از قبل صورت گرفته بود تا در جلسه ضرب الاجل رویانیان و مالکی ( رییس هیات مدیره پرسپولیس ) ضمن موافقت با استعفای گل محمدی اعلام شود که ظرف 48 ساعت آینده ، سرمربی جدید سرخ پوشان معرفی خواهد شد .

هر چند معمولا مدیران پرسپولیس کار خود را بدون نیاز به مشورت های فنی و تخصصی انجام داده اند و شاید توصیه ما چندان نتواند در تصمیم گیری تازه آنان دخیل باشد ، اما وظیفه خود می دانیم که در این برهه یک بار دیگر تاکید کنیم که پرسپولیس برای تجدید سازمان و قد علم کردن دوباره ، نیازی به مربی خارجی ندارد . بنابراین در شرایط حاضر بهترین گرزینه انتخاب یک مربی ایرانی است که بتواند با توجه به مقبولیت و دایره نفوذش به لحاظ فنی ، پرسپولیس را در کوتاهترین زمان ممکن جمع و جور سازد .

سه گزینه برای سرمربیگری پرسپولیس از بین گزینه های داخلی موجود را می توان به قرار ذیل بر شمرد :

1-   محمد مایلی کهن : مربی با تعصب و اصولگرای پرسپولیس که می تواند با برقراری نظم و دیسپلین خاص بر تمرینات ، به آرزوی دیرینش برای سرمربیگری پرسپولیس برسد . خودش می گوید وقتی این همه به دیگران فرصت داده شده ، نوبتی هم باشد حالا نوبت اوست که در راس فنی سرخ ها قرار بگیرد .

2-   حمید درخشان : همیشه نامش در بین گزینه های مربیگری پرسپولیس بوده و این بار نیز خیلی دوست دارد که بعد از سالها دوری از نیمکت پرسپولیس ،دوباره  هدایت تیم محبوبش را تجربه کند .

3-   مجید جلالی : او هر چند پرسپولیسی نبوده ، اما با توجه به متانت و شخصیت در خور تحسین اش و از همه مهمتر بار فنی و علمی اش در نزد فوتبالی ها ، می تواند در این مقطع حساس ، عصای دست سرخ ها شود . آقا مجید طی این سالها به مانند درخشان تا آستانه سرمربیگری پرسپولیس پیش رفته و باید دید ، آیا مورد اعتماد قرار خواهد گرفت یا خیر . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها