حمزه زرینی برای چهارمین‌بار جایزه ارزشمندترین بازیکن جام باشگاه‌های والیبال آسیا را کسب کرد. محبوب‌ترین بازیکن والیبال ایران که سیمایش آدمی را به یاد فیلم تاراس بولبا می‌اندازد، در بیست و چهارمین دوره جام باشگاه‌های آسیا تولدی دیگر داشت و جایزه ارزشمند ترین بازیکن را دریافت کرد.
کد خبر: ۵۶۱۳۶۰
آماده ایم به المپیک سلام کنیم

از بین کاپ‌هایی که در والیبال گرفته‌اید کدام یک برایتان ارزش بیشتری دارد؟

اولین کاپی که در جام باشگاه‌های آسیا در تایلند به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن گرفتم بسیار با ارزش بود، چون تا آن زمان هیچ‌کدام از تیم‌های ایرانی قهرمان نشده بودند. دو سال پیش هم با تیم ملی قهرمان جام ملت‌ها شدم که کاپ ارزشمندترین بازیکن را دریافت کردم که این یکی هم برایم بسیار باارزش بود.

این دوره از جام باشگاه‌های آسیا را چطور دیدید؟ برخی می‌گویند نسبت به دوره گذشته سطح پایین‌تری داشت.

خیر این‌طور نیست. همین رقیب اصلی ما هر چند قطر پاسور نداشت اما بازیکنان بزرگ و معروفی را با خود به تهران آورده بود. عراقی‌ها هم از بازیکنان ترک، لهستانی و روسی در ترکیب خود استفاده می‌کردند. چینی‌ها نیز با سه ملی‌پوش مطرح و اصلی خود به جام باشگاه‌های آسیا آمده بودند. با این اوصاف اصلا نمی‌توان گفت رقابت‌ها سطح پایین و ضعیفی داشت. والیبال ما پیشرفت کرده است و به همین دلیل همه فکر می‌کنند اگر ما بازی‌هایمان را مقتدرانه می‌بریم از ضعف دیگر تیم هاست نه قدرت ما.

جام باشگاه‌های جهان چقدر فکر شما را به خود مشغول کرده است؟

جام باشگاه‌های جهان برای ما خیلی مهم است و باید حساسیت زیادی روی این موضوع داشته باشیم. خیلی زود است که پیش‌بینی کنیم کاله چه عملکردی در این رقابت‌ها خواهد داشت. در مورد خودم هم باید بگویم معلوم نیست می‌مانم یا خیر. شاید خودم نخواهم بمانم شاید هم باشگاه مرا نخواهد. کاله برای حضور موفقیت‌آمیز درجام باشگاه‌های جهان به تغییرات اساسی نیاز دارد و اگر در کنار این تغییرات، خوب تمرین کند می‌تواند افتخار بزرگ پیکان را که سال 2010 به مقام سوم جام باشگاه‌های جهان رسید، تکرار کند. من از این‌که در کاله هستم راضی‌ام و اولویت اول من همیشه این تیم خواهد بود، اما باید ببینم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

این اتفاق می‌تواند به پیشنهاد تیم‌های خارجی و بازی کردن شما در این تیم‌ها مربوط باشد؟

بله، من از چند تیم ترکیه‌ای پیشنهاد دارم و خیلی علاقه‌مندم بازی کردن در یک فضای جدید را تجربه کنم.

به نظرتان چه کسانی بهترین بازیکنان این دوره از جام باشگاه‌های جهان بودند؟

بازیکن خوب که زیاد دیدیم، بخصوص در تیم ایران که همه خوب بودند، اما در میان دیگر تیم‌ها من بازی شماره 11 تیم چین تایپه، یعنی هوان را پسندیدم.

عادل غلامی، سرعتی زن کاله در این رقابت‌ها خوب بود و جایزه بهترین زننده سرویس را دریافت کرد، او می‌تواند جای علیرضا نادی را در تیم ملی پر کند؟

محمد موسوی از تمام سرعتی زن‌های ایران و آسیا از جمله عادل غلامی بالاتر است و فکر می‌کنم او جایگزینی در پست سرعتی ندارد. البته باید دید که در آینده بین عادل غلامی و هومن تشکری کدام یک می‌توانند عملکرد بهتری در تیم ملی داشته باشند. امیدوارم با کمک آنها جای خالی نادی پر شود.

رضا قرا هم در این رقابت‌ها بسیار خوب بود، درباره او چه نظری دارید؟

او فراتر از حد انتظار بود، اما با این حال به تجربه بیشتری نیاز دارد. او پدیده جام بود.

جریان پاداش‌هایی که باید به بازیکنان تیم ملی داده می‌شد به کجا رسید؟

ما واقعا خسته شده‌ایم اینقدر در این باره گله و شکایت کردیم. فوتبال و کشتی هر موفقیت کوچکی که به دست بیاورند هنوز عرق تن شان خشک نشده، پاداش خود را می‌گیرند اما برای ما که سهمیه حضور در لیگ جهانی را به‌دست آورده‌ایم، تبعیض قائل می‌شوند. اختصاص دادن پاداش‌های 10 یا 15 میلیون تومانی به بازیکنان تیم ملی چندان اهمیت ندارد،چون همه بازیکنان تامین هستند، چیزی که ناراحتمان می‌کند نادیده گرفتن ماست.

جام ملت‌های آسیا مهرماه در تهران برگزار می‌شود و قهرمان این رقابت‌ها به المپیک می‌رود، به نظرتان تیم ایران می‌تواند قهرمان این رقابت‌ها شود؟

به نظر من امسال، سال خوبی برای والیبال است. ولاسکو، سرمربی تیم ملی بازیکنانش را برای مدت زمان بیشتری در اختیار خواهد داشت. از طرفی بازیکنان آسیب دیده هم بهبود یافته‌اند و بازیکنان مشمول سربازی تیم ملی نیز مشکلات خود را حل کرده‌اند که مجموعه این عوامل شرایط خوبی را برای والیبال به وجود خواهد آورد. هیچ تیمی جلودار ما نیست و ما آماده‌ایم به المپیک سلام کنیم.

جمشید حمیدی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها