برخی پارامترهای حضور در پرسپولیس فنی نیست

جلالی: ۲۴ ساعت آینده تکلیفم نهایی می‌شود

برخورد با متخلفان، خواسته اهالی فوتبال

جلالی: اعتماد در لیگ یک کاملا از بین رفته است

کارشناس فوتبال معتقد است باید در لیگ یک فضای اعتمادسازی انجام شود تا دیگر بحث هایی پیرامون تبانی شکل نگیرد. اگر مربیان بدبین باشند بازیکنان هم بدبین می شوند و ممکن است در آینده وضع از این هم بدتر شود.
کد خبر: ۵۵۸۹۸۲
جلالی: اعتماد در لیگ یک کاملا از بین رفته است

مجید جلالی  درباره پرونده‌ تبانی در لیگ یک و لزوم برخورد با اتفاقاتی که در این لیگ افتاده، اظهار کرد: من در نظرسنجی یکی از سایت‌ها دیدم که 96 درصد مربیانی که مورد پرسش قرار گرفته بودند، وجود تبانی در لیگ یک را تایید کرده بودند. به نظر من این یک آمار بسیار وحشتناک است و بدین معنی است که فضای اعتماد در لیگ یک کاملا از بین رفته است و این موضوع خطرناکی است.

وی ادامه داد: اگر شما در اجتماعی زندگی کنید که اعتماد وجود نداشته باشد، زندگی خیلی سخت می‌شود. در لیگ یک هم اعتمادی وجود ندارد و این تبدیل به یک باور شده که اگر می‌خواهید نتیجه‌ بگیرید باید به پارامترهای خارج از زمین و ناسالم رو بیاورید. الان این موضوع یک هشدار خیلی جدی است. تا به حال هم اهمال کاری ‌کرده‌ایم که جامعه فوتبال به این باور رسیده است.

جلالی در ادامه گفت: باید فضای اعتمادسازی مخصوصا بین مربیان رفته‌رفته به وجود بیاید ، چرا که اگر مربیان بدبین باشند بازیکنان هم بدبین می‌شوند. این مربیان هستند که بازیکنان را می‌سازند. آینده ممکن است از این هم بدتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تایید تبانی از سوی اکثر مربیان لیگ یک می‌شود این طور برداشت کرد که این مربیان یا در تبانی سهیم هستند یا زورشان نمی رسد که جلوی آن را بگیرند؟ گفت: ما باید به سمت اعتمادسازی پیش رویم. من در خیلی از شهرستان‌ها تیم نداشته‌ام، اما تقریبا به 23 شهر رفتم و کلاس برگزار کردم. این فضای بی اعتمادی بین مربیان جوان هم به وجود آمده است. مثلا می‌گویند که اگر تلاش کنیم به جایی نمی‌رسیم و باید رابطه برقرار کنیم یا می‌گویند که چرا فلان کس آن منصب را در تیم ملی گرفته است، اما من که سال‌هاست در زمین‌ها کار می‌کنم جایی را نگرفته‌ام.

این کارشناس فوتبال در ادامه درباره این که راه حل پاک کردن لیگ یک از این مسائل چیست، به ایسنا گفت: این بی اعتمادی‌ها در لیگ یک حاصل اشتباهاتی است که در گذشته داشته‌ایم. به نظر من برای پاک کردن لیگ یک از این مسائل باید یک دسته اقدامات کوتاه مدت و یکسری کارهای بلند مدت انجام دهیم. موارد تنبیهی جزو اقدامات کوتاه مدت است و فرهنگسازی و تغییر نگاه مدیران در میان کارهای بلند مدت است. یک مدیر به مربی‌اش می‌گوید هر طوری شده باید نتیجه‌ بگیری و قهرمان شوی، همین باعث می‌شود مربی به سمت کارهای ناصواب برود. زمانی آرژانتینی‌ها می‌گفتند که خیلی از مردم جهان، آرژانتین را با مارادونا می‌شناسند . همین مارادونا کارهایی کرد که خود آرژانتینی‌ها گفتد مردم جهان به خاطر او از ما متنفر شده‌اند. آنها زمانی به کودکان خود در آکادمی‌های فوتبال، فقط فوتبال یاد می‌دادند. اما بعد از آن فهمیدند که باید به مسائل فرهنگی و اخلاقی هم توجه کنند. 10 – 12 سال بعد مشاهده شد که واقعا بازیکنان آرژانتینی از لحاظ اخلاقی پیشرفت زیادی داشته‌اند.

مجید جلالی در پایان به ایسنا  گفت: من چند سال پیش همه این مسائل را گفتم اما سریعا به من حمله کردند. الان یکی، یکی این مسائل در فوتبال ما وجودشان محرز شده است. همان طور که گفتم باید با انجام اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت جلوی این مسائل را بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها