پیشنهاد 180 میلیاردی به صداوسیما برای کمک به فوتبال

عزیزمحمدی: باشگاه‌ها اصرار به 18 تیمی ماندن لیگ‌برتر دارند

رییس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران مبلغ پیشنهادی برای حق پخش تلویزیونی را 180 میلیارد تومان در سال اعلام کرد و عنوان داشت که سال آینده نیمی از این بودجه کمتر هم می شود تا بدین طریق وابستگی باشگاه ها به دولت کمتر شود.
کد خبر: ۵۵۸۳۰۶
عزیزمحمدی: باشگاه‌ها اصرار به 18 تیمی ماندن لیگ‌برتر دارند


عزیزالله محمدی پیش از آغاز نشست شورای مرکزی اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران در جمع خبرنگاران، درباره پیشنهاد باشگاه‌ها برای حق پخش تلویزیونی لیگ برتر گفت: نظام جام باشگاهداری مصوب شده و قرار است تا یک هفته‌ آینده نظر باشگاه‌ها به مجلس فرستاده شود تا بودجه لازم را به تصویب برساند. استدلال ما این است که صدا‌وسیما دولتی است و باید بودجه خوبی را برای حق پخش رقابت‌های فوتبال در نظر بگیرد. بر همین اساس پیشنهاد ما بوده که 90 میلیارد تومان به عنوان حق پخش و همچنین 90 میلیارد تومان دیگر هم به عنوان کمک دولت از طریق صدا‌وسیما به باشگاه‌ها داده شود.

وی در توضیح این مساله گفت: در 90 میلیارد تومان دوم نظر ما این است که به جای این که دستگاه‌های مختلف پولی را به باشگاه‌ها توزیع کنند، این 90 میلیارد تومان به فدراسیون و سازمان لیگ داده شود و آنها هم بر اساس آیین‌نامه خود این پول را بین باشگاه‌ها تقسیم کنند. همچنین بر اساس پیشنهادی که ارائه خواهد شد، هر سال 90 میلیارد تومان دوم کم خواهد شد تا به صورت تدریجی وابستگی باشگاه‌ها به کمک‌های دولتی هم کاهش یابد.

محمدی درباره جلسه امروز اتحادیه گفت: ماهی یک بار جلسه شورای مرکزی اتحادیه برگزار می‌شود اما یکی از موضوعات جلسه امروز درباره زمان و مکان برگزاری انتخابات ریاست، دبیرکل و خزانه اتحادیه باشگاه‌هاست. همچنین بر اساس ماموریت فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ، این سازمان موظف است که درباره استانداردسازی باشگاه‌ها فعالیت کند. بنابراین در جلسه امروز درباره این موضوع بحث خواهد شد و اگر ابهامی از سوی باشگاه‌ها وجود دارد، آنها را توجیه کنیم تا نهم تیر مدارک باشگاه به AFC ارسال شود.

رییس شورای مرکزی اتحادیه با تاکید بر اصرار باشگاه‌ها و هیات‌های فوتبال به 18 تیمی ماندن لیگ برتر گفت: 15 تیم لیگ برتری، 18 تیم دسته یکی و چندین هیات درخواست دادند که لیگ 18 تیمی بماند. بنابراین اتحادیه باشگاه‌ها از فدراسیون خواسته که اگر قصد کاهش تیم‌های لیگ را دارد، باید با کار کارشناسی و در زمانی دو، سه ساله این کار را انجام دهد. ضمن این که بر اساس گزارش‌هایی هم که کنفدراسیون آسیا ارسال می‌شود، امکانات فوتبال باشگاهی ایران روز به روز بیشتر شده و تیم‌های که در حال سقوط هستند و یا سقوط کرده‌اند، مانند آلومینیوم، ذوب‌آهن، صنعت نفت، پیکان و غیره از تیم‌های با امکانات ما هستند.

محمدی در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه‌ها یک سال پس از این مصوبه تازه یاد اعتراض افتاده‌اند، گفت: از زمان تصویب این مصوبه در سال 91 این اعتراض‌ها به صورت کم و بیش بوده و باشگاه‌ها معتقدند که بحث کاهش تیم‌ها باید در مجمع مصوب شود.

محمدی در پاسخ به این سوال که اما مجمع اختیار این مساله را به هیات رییسه تفویض کرده است، گفت: درست می‌گوید این مساله در اساسنامه جدید آمده، اما اکنون 15 تیم لیگ برتری 18 تیم دسته یکی و چندین هیات درخواست دارند که لیگ همان 18 تیمی بماند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود که جلسه وزیر ورزش و جوانان با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال که امروز در حال برگزاری است، درباره همین مساله است، گفت: من هم شنیده‌ام. ضمن این که تعدادی از نمایندگان مجلس مخالف کاهش تعداد تیم‌های لیگ هستند ولی ما اعتقاد داریم که یک مساله فوتبالی باید فوتبالی حل شود.

محمدی درباره این که اگر خود شما رییس سازمان لیگ بودید، یک سال پس از چنین مصوبه‌ای زیر بار فشارها حاضر به لغو مصوبه‌تان بودید، گفت: تا زمانی که در سازمان لیگ بودم، بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردم که باید حداقل در یک فصل فوتبالی هر تیم 33 بازی برگزار کند. اما پس از آن که AFC دید کشورهای عربی نمی‌توانند این کار را انجام دهند، متاسفانه از قانون عدول کرد. بنابراین آن زمان امکان کاهش تیم‌ها نبود.

رییس مرکزی اتحادیه باشگاه فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر لیگ 18 تیمی بماند، برنامه تیم ملی در صورت حضور در پلی‌آف دشوار خواهد شد، گفت: دو برنامه پیشنهادی به سازمان لیگ ارائه دادم که در صعود مستقیم یا حضور ایران در پلی‌آف به راحتی بازی‌های تیم ملی‌، رقابت‌های لیگ و جام‌حذفی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا ؛ محمدی همچنین درباره شایعه تبانی در لیگ یک هم گفت: فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا درباره تبانی حساس هستند و حتی کنفدراسیون هم برای فوتبال پاک 100 امتیاز در نظر گرفت و اگر فدراسیون و کمیته اخلاقی گزارش‌های مربوط به تبانی را در نظر نگیرد، این امتیاز به فوتبال ایران اختصاص نمی‌یابد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
۰
۰
تیم ملی ما با 18 تیم جایی نرسید به فكر چی هستند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها