پس از توافق نهایی با باشگاه راه آهن؛

دایی: تیم قدرتمندی آماده می‌کنم

دایی : دخترم من را با تجربه تر کرد

آرزوی دایی برا ی بازگشت به تیم ملی!

سرمربی تیم فوتبال راه آهن معتقد است سیستم فوتبال ایران تغییر کرده و ملی پوشان هجومی کار نمی‌کنند که این برای تیم ملی مشکل ساز شده است.علی دایی اکنون با تجربه تر شده و انکار نمی کند رفتار تندی داشته اما اعتراف می کند به کسی بی احترامی نکرده است.
کد خبر: ۵۵۷۹۹۷
آرزوی دایی برا ی بازگشت به تیم ملی!

علی دایی با بیان این مطلب که احتمال زیادی دارد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در گروهش سوم شود، به رابطه خود با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: همیشه سعی کرده‌ام که در فوتبالم رابطه‌ای با احترام با رسانه‌ها داشته باشم. البته باید قبول کنیم که با بالا رفتن سنم نگاهم به زندگی نیز عوض شده است. آن اتفاقی هم که برایم افتاد درس بزرگی بود که باعث شد جور دیگری به زندگی نگاه کنم.
به گزارش ایسنا ، وی ادامه داد: 10 سال قبل تجربه‌ام کمتر بود و انکار نمی‌کنم که رفتار تندی داشتم، اما همیشه ادعا کرده‌ام که همیشه مانند امروز به کسی بی احترامی نمی‌کنم. البته مطمئن باشید ورود دخترم به زندگی نیز در با تجربه شدن من و تغییر نگاه به زندگی تاثیرگذار بود.

بهترین گلزن بازی‌های ملی دنیا که در برنامه "ورزش از نگاه دو" صحبت می‌کرد درباره ناکامی تیم ملی فوتبال در گلزنی، تصریح کرد: در آن زمان که به عنوان ملی‌پوش به ایران خدمت می‌کردم، برخی دوستان خبرنگار لطف زیادی به من داشتند و اصرار می‌کردند که از فوتبال بروم. البته آنها بیش از اندازه لطف داشتند. اما امروز می بینیم که بازیکنانی با سن و سال بالاتر از من همچنان در تیم ملی حضور دارند.

وی افزود: در آن زمان سیستم‌ بازی ما به گونه‌ای بود که بیش از تاکید بر دفاع، هجومی کار می‌کردیم. بازیکنان پیرامونی نیز به گونه‌ای بودند که در گلزنی موفق می‌شدیم. امروز نیز فورواردهای خوبی داریم که قدر خودشان را نمی‌دانند. بزرگ‌ترین مشکل ما کار نکردن در رده پایه و باشگاه است. زمانی که ما در تیم ملی بودیم، تنها علی دایی گل نمی‌زد، بازیکنی چون کریم باقری به عنوان هافبک گلزنی می‌کرد و در بین سه هافبک گلزن جهان قرار می‌گرفت.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال با بیان این مطلب که سیستم‌ فوتبال ایران تغییر کرده است؟ گفت: سیستم‌ فوتبال ایران نسبت به گذشته عوض شده است. هم اکنون در اکثر بازی‌ها می‌بینیم که ملی‌پوشان یا گل نمی‌زنند یا حداکثر دو گل می‌زنند که این نشان می‌دهد مربی ما کمی محتاط است. البته این تفکر سرمربی محترم تیم ملی است. اما تمام این نتایج نشان می‌دهد که ما در گلزنی مشکل داریم و نمی‌توانیم به راحتی دروازه‌ حریفان را باز کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر این جاست که گل زدن تنها وظیفه فوروارد نیست. اگر علی دایی گل می‌زد، به این معنی بود که کل تیم فعال بود و تلاش می‌کرد. همیشه یک تیم است که موفق می‌شود، هم اکنون در برخی از مسابقه‌های تیم ملی شاهد هستیم که یک فوروارد سرزن در ترکیب وجود ندارد، اما بازیکنان پشت سر هم سانتر می‌کنند که این یک ایراد برای فوتبال ما محسوب می‌شود.

دایی در پاسخ به این سوال که مشکل فوتبال ایران چیست؟ بیان کرد: عدم استقلال اصلی‌ترین مشکل فوتبال ایران است. فوتبالی که باشگاه‌هایش از دولت ارتزاق می‌کنند تا زمانی که استقلال به دست نیاورند، مشکلش حل نمی‌شود. زمانی که خودم در فدراسیون بودم می دیدم که استقلال کاری نداریم. نمی‌شود خیلی چیزها را توضیح داد، اما اگر مدیریت درست باشد و سرمایه نیز در راه صحیح هزینه شود نتیجه‌ خواهیم گرفت. باید توجه کنیم که باشگاه‌های ما از نظر سخت‌افزار در حد صفر هستند.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن درباره طلبش از باشگاه پرسپولیس گفت: نمی‌خواهم وارد این ماجرا شوم، اما باید یک نکته‌ای را بازگو کنم. باشگاه پرسپولیس دستمزد و مالیاتی که باید پرداخت می‌کرد را باید بپردازد. پنج درصد از حق الزحمه من را به عنوان مالیات کم کردند، اما به اداره مالیات ندادند که این کار غیر قانونی است. در کمیته‌ انضباطی سعی کردم این موضوع مسالمت آمیز حل شود. دو سال پیش در ماه آذر به مدیرعامل پرسپولیس نامه نوشتم که از آن موقع به امروز رسیده‌ایم و من مجبور شدم با وجود میل باطنی‌ام شکایت کنم.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه اینجاست که باشگاه پرسپولیس من را 10 درصد جریمه کرده است. قرارداد من با این باشگاه 500 میلیون تومان بود که 10 درصد آن می‌شود 50 میلیون تومان . نمی‌دانم که کدام ریاضی‌دان برای پرسپولیس حساب کتاب کرده که جریمه من 60 میلیون تومان شده است.

دایی همچنین گفت: متاسفم برای باشگاهی به این بزرگی که برخی رفتارها را انجام می‌دهد. اداره مالیات در باره این باشگاه از دستمزد من استعلام گرفت، آنها اعلام کردند که من 635 میلیون پول گرفتم که بر این اساس مالیات این مبلغ را پرداخت کنم. این در حالی است که من 300 میلیون از پرسپولیس طلب دارم و به جای این که اداره مالیات 200 میلیون را از من بگیرد، می‌خواهد مالیات 635 میلیون را بگیرد.

کاپیتان پیشین فوتبال ایران درباره عملکرد نماینده‌های کشور در قهرمانی باشگاه‌های آسیا نیز، گفت: عملکرد و نتایجی که سه تیم ایرانی گرفتند، نشان می‌دهد که آنها چه کار کرده‌اند. واقعا فکر نمی‌کردم سپاهان و تراکتورسازی اینقدر ساده از رقابت‌ها حذف شوند. از طرف دیگر استقلال در حالی که گروه دشواری داشت، به خوبی مبارزه کرد و امیدوارم که در مسابقه آخرش نیز برنده باشد. در کل آن طور که شایسته بود نتیجه‌ نگرفتیم.

دایی درباره حذف شدن نامش از کمیته‌ جوانان فدراسیون جهانی فوتبال نیز گفت: دی ماه سال قبل فیفا ایمیلی به من زد و اعلام کرد که باید در تمام جلسه‌های کمیته‌ شرکت کنم. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال نیز در فیفا هست، اما همانند من که کار اجرایی می‌کند نمی‌تواند در تمام جلسات حضور داشته باشد، به همین دلیل نام ما از این کمیته‌ خارج شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سودای ریاست AFC را در سر دارد؟ گفت: فعلا تنها به کار فنی و مربیگری فکر می‌کنم، اما شاید در آینده دیدگاهم تغییر کند و وارد مدیریت شوم.

دایی درباره تعداد تیم‌های لیگ برتر در فصل آینده نیز گفت: به خاطر بسیاری از مسایل علاقه دارم که لیگ 18 تیمی باشد، اما حالا که همه چیز مشخص شده می‌خواهم تصمیم غلط یا درست گرفته شده انجام شود و لیگ 16 تیمی باشد. در مجموع با لیگ 18 تیمی موافقم، اما احتمال دارد در این شرایط فشار از بیرون به فوتبال وارد شود.

دایی درباره اهداف راه‌آهن در فصل آینده نیز گفت: چشم انداز ما در یکی، دو سال آینده کسب قهرمانی ایران است و برای این فصل نیز در اندیشه حضور بین چهار تیم نخست لیگ و کسب سهمیه آسیا هستیم. اولویت ما کسب سهمیه است، اما قهرمانی نیز دور از دسترس نخواهد بود.

سرمربی راه‌آهن درباره تبانی در فوتبال نیز، گفت: این مسایل در فوتبال کشور وجود دارد و نمی‌توانیم آن را منکر شویم. اما به این دلیل که اطلاعات دقیقی ندارم نباید اظهار نظر کنم. خیلی از اتفاقات رخ می‌دهد که نمی‌توان آنها را ثابت کرد. اما توجه کنیم که این شرایط در تمام فوتبال دنیا وجود دارد ، اما مراجعی هستند که با شدت با آنها برخورد می‌کنند که ما تنها شعار دادن آنها را یاد گرفته‌ایم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا علاقه دارد دوباره هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد؟ بیان کرد: هم اکنون به تیم ملی فکر نمی‌کنم، اما آرزویم است که دوباره هدایت تیم ملی کشورم را بر عهده بگیرم، اما در آن زمان تجربه‌ام زیاد است و قراردادم را آنقدر محکم می‌بندم که با 10 شکست نیز برکنار نشوم.

به گزارش ایسنا ؛ دایی در پایان افزود: فوتبال بزرگ‌ترین دلخوشی مردم ایران است و امیدوارم که قوی باشیم و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها