کد خبر: ۵۵۷۶۶۰
تراکتورسازی از درون ضربه خورد

در شرایطی که تیم فوتبال تراکتورسازی با پشتوانه عظیم مردمی‌اش، لیگ قهرمانان آسیا را خوب و امیدبخش آغاز کرده بود، اما در ادامه با دو شکستی که برابر نماینده عربستان متحمل شد، اعتماد به نفس خود را از دست داد تا چهارشنبه هم با شکست از تیم الجزیره امارات، حذفش از گردونه رقابت‌های آسیایی محرز شود.

براستی چرا تراکتورسازی با وجود سرمایه‌های خوبی که به لحاظ بازیکن و هوادار دارد و مهم‌تر از آن حضور یک مربی شناخته شده پرتغالی به نام تونی اولیویرا، نمی‌تواند از دور اول لیگ قهرمانان صعود کند؟ هرچند شاید عده‌ای در نگاه اول، تجربه کم آسیایی این تیم پرطرفدار تبریزی را دلیل این ناکامی بدانند، اما واقعیت این است که تراکتورسازی بیش از آن‌که به تجربه کم خود ببازد، از جایی ضربه خورد که همدلی کادر فنی و بازیکنانش خدشه‌دار شد و اولیویرا به لحاظ انضباطی مجبور شد بازیکن تاثیرگذاری چون قاسم دهنوی را از ترکیب ثابت تیمش دور کند. جدا از مشکلات مالی و عقب افتادن دستمزد قرارداد بازیکنان و کادر فنی، این بحث که مدیران تراکتور برای جانشینی اولیویرا و انتخاب سرمربی فصل بعد خود نیز به تکاپو افتاده‌اند، بیش از همه بین بازیکنان و کادر فنی فاصله انداخت تا این مساله به نوعی تراکتورسازی را از موجودیت حقیقی‌اش دور سازد؛ هرچند که اصولا امسال جدا از استقلال که بین بازیکنان اصلی و ذخیره‌اش فاصله چندانی نبود و می‌توانست در شرایط مختلف بازی با تغییر تاکتیک و آهنگ بازی، بازیکنان تازه‌نفس و جایگزین خوبی را به زمین گسیل دارد، اما تراکتورسازی و سپاهان به این لحاظ در مضیقه بودند و دستشان چندان روی نیمکت ذخیره‌ها باز نبود.

قرمزپوشان تراکتورسازی نیز از این ضعف حسابی در لیگ قهرمانان آسیا متضرر شدند تا در گام نخست تجربه بین‌المللی‌شان، ‌نتوانند به خواست و هدف خویش دست یابند. هرچند دیروز اعلام شد که مسئولان باشگاه تراکتورسازی برای فصل بعد از تونی اولیویرا برنامه خواسته‌اند، اما به طور طبیعی با توجه به نوسانات قیمت دلار، تراکتورسازان قادر به حفظ این مربی پرتغالی نیستند و شاید فقط از طریق این طلب برنامه کردن، خواسته‌اند مربی خارجی‌شان را برای دو بازی پایانی لیگ، با انگیزه لازم روی نیمکت حفظ کنند، چه در غیر این صورت از مدت‌ها قبل با انداختن این حرف بر سر زبان‌ها که با شماری از مربیان وارد مذاکره شده‌اند، به نوعی دست به خودزنی نمی‌زدند. به هر حال برای نتیجه‌گیری در میدان فوتبال، تیم بیرونی و داخل زمین هر باشگاهی باید خوب عمل کند، در غیر این صورت شرایط به گونه‌ای می‌شود که امروز برای تراکتور رقم خورده و از جاده آسیایی خارج شده است.

حجت‌اله اکبرآبادی/ دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها