روزهای سرنوشت‌ساز و حساس تیم ملی از راه می‌رسد؛ روزهایی که چشم همه علاقه‌مندان به فوتبال کشورمان و تیم ملی به آنها خیره می‌شود، به این امید که تیم ملی با صعود به جام جهانی، موجی از شور و شعف برای کشورمان به ارمغان بیاورد. در این خصوص چند نکته را که به نظر اینجانب در راه نیل به این هدف بزرگ می‌تواند فوق‌العاده موثر باشند، یادآور می‌شوم:
کد خبر: ۵۵۶۵۹۷
روزهای همدلی برای موفقیت تیم ملی

1ـ بدیهی است حضور مداوم و مستمر سرمربی تیم ملی علاوه بر این‌که بیانگر عزم جدی او برای موفقیت است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. متاسفانه در ماه‌های گذشته شاهد بودیم کارلوس کرش هرازگاهی به مرخصی‌های طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت رفته و از تیم ملی غافل شده است. بویژه در هفته‌های گذشته و در حالی که لیگ برتر روزهای پراضطراب و حساسی را پشت سر می‌گذاشت، کرش لیگ و بالطبع تیم ملی را به حال خود رها کرده بود و انگار نه انگار حدود دوماه دیگر سه بازی فوق‌العاده مهم در پیش داریم. به هرحال اکنون که کرش به ایران بازگشته ضروری است فدراسیون فوتبال مانع تداوم غیبت‌های او بشود، هرچند معتقدم برای این کار دیر شده است!

2ـ فدراسیون فوتبال که تا به حال همه گونه امکانات برای سرمربی تیم ملی تهیه و همه جوره خواسته‌های این مربی را فراهم کرده است، دست‌کم در این هفته‌های باقیمانده در برخورد با این مربی باید تحکم به خرج بدهد، چراکه او پول خوبی گرفته و هیچ گاه پاسخگوی عملکرد ضعیف خود نبوده است. این تحکم می‌تواند سرمربی تیم ملی را در کارش جدی‌تر از قبل کرده و انگیزه موفقیت را در او و شاگردانش تقویت کند.

3ـ مردم خوب کشورمان، رسانه‌ها و مطبوعات همواره در روزهای حساس یاریگر فوتبال ملی ما بوده‌اند و نمونه بارز آن را پیش از دیدار با کره جنوبی در ورزشگاه آزادی بخوبی شاهد بودیم، لذا انتظار این است به حمایت از تیم ملی بپردازند.

4ـ فدراسیون فوتبال این نکته را مد نظر داشته باشد که صرف‌نظر از عملکرد خوب یا بد مربیان خارجی، به هرحال آنها چندصباحی در فوتبال ما کار کرده و بابت این کارکردن خود دستمزد بالایی گرفته‌اند، بعد هم که به کشورشان برگشته‌اند، ما مانده‌ایم و انبوه مشکلات فوتبالمان. از طرفی رخداد جام جهانی اتفاق کوچکی نیست و نباید دچار سهل‌انگاری شویم و چهار سال دیگر زانوی غم بغل بگیریم که کاش چنین نکرده و چنان می‌کردیم.

بر کسی پوشیده نیست که مربیان اسبق تیم ملی و دیگر مربیان کارکشته و دلسوز فوتبال کشورمان به مراتب بیش از کارلوس کرش آرزوی موفقیت تیم ملی را دارند و برای این موفقیت آماده‌اند تجربیات و افکار خود را در اختیار مربی تیم ملی قرار داده و از این نظر کمک فکری به کارلوس کرش ارائه کنند. معتقدم دیگر مدارا با کرش بس است و در این هفته‌ها فارغ از هر گونه مساله حاشیه‌ای و صرفا برای موفقیت تیم ملی باید کرش را توجیه و متقاعد کرد که در یک نشست همفکری از دیدگاه مربیان ایرانی برای موفقیت تیمش بهره ببرد.

5ـ تیم ملی بازی‌های بسیار سخت و دشواری پیش رو دارد، مبادا دچار ساده‌انگاری شده و گمان کنیم می‌توانیم قطر را براحتی در دوحه شکست داده و با پیروزی بر لبنان در تهران و کسب یک تساوی مقابل کره جنوبی در سئول جشن صعود به جام جهانی بگیریم.

مهدی مناجاتی ‌/‌ سرمربی پیشین تیم ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها