وعده حضور ستاره های بزرگ دنیا در تیم های آسیایی محقق نشد؛

ستاره های قلابی در جام باشگاه های والیبال آسیا !

پیش از آغاز رقابتهای جام باشگاه های آسیا اخبار زیادی از تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها به گوش می رسید از جمله اینکه تیم های شرکت کننده از عراق و تایوان گرفته تا چین و الریان قرار است با بازیکنان مطرح اروپایی و آمریکای جنوبی گام به این دوره از رقابتها بگذارند .
کد خبر: ۵۵۶۳۸۷
ستاره های قلابی در جام باشگاه های والیبال آسیا !


به گزارش سایت جام جم؛  در حالی که هر روز اخبار متعددی در رابطه با پیوستن فلان بازیکن ملی پوش برزیلی و یا فرانسوی به تیم هایی نظیر قطر و امارات و یا چین به گوش می رسید پس از آغاز رقابتها مشخص شد که این تیم ها ستاره هایی قلابی را با خود به تهران آورده اند و اخباری که قبلا درباره حضور بازیکنان مطرح و ملی پوش اروپایی در این تیم ها به گوش می رسید فقط برای ترساندن کاله آمل بوده است! البته حضور بازیکنان نامدار و ملی پوش اروپایی جذابیت رقابتها را چند برابر می کرد اما به هر حال در این دوره از رقابت ها قرار نیست بازیکن چندان مطرحی به میدان برود.  در ادامه بررسی کوتاهی در رابطه با بازیکنان خارجی حاضر در تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت های جام باشگاه های والیبال آسیا خواهیم داشت:
فرانسوی های گمنام الریان قطر
شایعات زیادی در مورد حضور چند بازیکن ملی پوش و مطرح فرانسوی در تیم  الریان قطر به گوش می رسید . این تیم بالاخره با دو بازیکن فرانسوی به تهران آمد اما مشخص شد تمام اخبار مربوط به حضور ستاره های فرانسوی در این تیم قطری به دو بازیکن گمنام ختم شده است. این تیم دو بازیکن فرانسوی به نام های فیلیپ برابکار و تیم اورشاک در ترکیب خود دارد ، اولی سال گذشته برای  تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر به میدان رفت و عملکردش چندان چنگی به دل نزد و دومی هم نام و نشانی ندارد و هرگز برای تیم ملی فرانسه به میدان نرفته است. در واقع ستاره های فرانسوی تیم الریان فقط ملیت فرانسوی داشتند وگرنه کوچک ترین شباهتی به یک ستاره و یا یک بازیکن بزرگ نداشتند. در عوض این دو فرانسوی گمنام ، تیم قطری یک مربی پرآوازه صربستانی را کنار خود دارد، این مربی کراویسکا نام دارد و شاید آوازه ای همانند ولاسکو ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران ، داشته باشد.
تاریخ مصرف گذشته های العین امارات
شایعه حضور ستاره های درجه یک و مطرح والیبال دنیا در تیم العین امارات هم به واقعیت تبدیل نشد. این تیم اماراتی با دو بازیکن ایتالیایی و برزیلی به تهران سفر کرد، هر دو بازیکن مطرح و شناخته شده هستند اما بر خلاف بزرگنمایی های باشگاه اماراتی نه ملی پوش هستند و نه در حال حاضر از بهترین های والیبال دنیا و اروپا محسوب می شوند. این دو دوران طلایی خود را پشت سر گذاشته اند و در واقع تاریخ مصرف گذشته هستند! بازیکن برزیلی این تیم زانوتو نام دارد و نام  بازیکن ایتالیایی هم شوتیل پاشکال است.
وعده چینی ها هم محقق نشد
تیم لیوئینگ چین نیز قرار بود دو بازیکن اروپایی با خود بیاورد که یکی از ملی پوش تیم لهستان بود و دیگری در تیم ملی صربستان عضویت داشت اما اثری از این دو بازیکن در تیم چینی مشاهده نمی شود. البته چینی ها ملی پوش های متعددی در ترکیب خود دارند از جمله گردونگ و لونگ که از لیوئینگ یک تیم مدعی ساخته اند. به نظر می آید لیوئینگ چین در کنار تیم قزاقستانی  تنها رقیبان کاله در جام باشگاه های آسیا باشد.
ستاره های عراق هم گمنام هستند
تیم عراق دیگر تیمی بود که گفته می شود چند ستاره مطرح با خود می آورد. با توجه به وضعیت والیبال عراق و درآمد ناچیز و غیر قابل ذکری که در این کشور به والیبالیست ها می دهند بعید بود که بازیکن تیم ملی لهستان و یا ایتالیا به این تیم پیوسته باشد اما خود آنها اصرار داشتند که  می خواهند در جام باشگاه های آسیا از این بازیکنان استفاده کنند! عراقی ها بالاخره به تهران آمدند و اتفاقا یک بازیکن لهستانی هم با خود آوردند اما کاشف به عمل آمد که این لهستانی ملی پوش نیست و سابقه حضور او در تیم ملی کشورش به چند سال پیش برمی گردد. این بازیکن گروسکی نام دارد و مسلما یک ستاره نیست.
ژاپنی ها هم ستاره ندارند
از تیم ژاپنی هم خبر می رسید که چند بازیکن اروپایی به خدمت گرفته است اما همه ستاره های این تیم هم فقط به سافاکی ، ملی پوش سابق ژاپن خلاصه شد. ژاپنی ها هم در ترکیب خود بازیکن چندان شناخته شده و مطرحی ندارند و به نظر نمی رسد که بتوانند رقیب کاله در جام باشگاه های آسیا باشند.
با اوضاعی که تیم های شرکت کننده در جام باشگاه های آسیا دارند باید شاهد صعود کاله به دور بعدی این رقابت ها و حتی قهرمانی باشیم البته به این شرط که بازیکنان کاله در حد و نام خود ظاهر شوند.

با وجود این در بین این تیم ها داسیلوا یکی از برترین های والیبال دنیا با تیم عمان به رقابت های نهران آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها