مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس خبر داد؛

ارسال لایحه 150 صفحه‌ای پرسپولیس علیه ژوزه به فیفا

حسین عبدی یکی از کاپیتان های با سابقه پرسپولیس است که سال ها در این تیم به عنوان بازیکن و دو سال هم در کسوت مربی فعالیت کرده است.
کد خبر: ۵۵۶۲۵۹
حسین عبدی: حاشیه ها، پرسپولیس را از زمان ژوزه بدتر کرده است

در میانه فصل دوازدهم لیگ برتر قرار بود که وی به جمع کادر فنی تغییر کرده سرخ پوشان اضافه شود اما به یکباره وینکو بگوویچ جای او را گرفت.

عبدی اما بیش از آن که از این اتفاق ناراحت باشد، از حرفی که درباره او زده شد ناراحت است؛ حرفی که وی مدعی است "یک دروغ محض" بوده است.

سرمربی و کاپیتان اسبق پرسپولیس پس از غیبت چهار ماهه از ایران در گفت‌وگو با ایسنا، از دلیل حضور نیافتنش در کادر فنی پرسپولیس ، "دروغ پرسپولیسی‌ها" ، وضعیت فوتبال ایران و آرزویش برای قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی سخن گفت.

* حدود چهار ماه ایران نبودید. در این مدت برای ادامه دوره‌های مربیگریتان رفته بودید؟

- زمانی که از من خواسته شد در کادر فنی پرسپولیس حضور پیدا کنم، تعهدات کاری در امارات و انگلیس داشتم که آنها را لغو کردم ، اما پس از آن که حضورم در پرسپولیس منتفی شد به امارات بازگشتم تا تعهداتم را انجام دهم. همچنین باید لطمه‌ای را که به دلیل لغو تعهداتم در انگلیس به کارم وارد شده بود، جبران می‌کردم.

* می‌خواستیم در خلال صحبت‌هایمان به مساله پرسپولیس و اضافه شدن شما به کادر فنی این تیم بپردازیم، اما گویی قسمت این بود که خیلی سریع به سراغ این بحث برویم. چه شد که صحبت از حضور شما در پرسپولیس مطرح شد؟

- همان طور که گفتم در آن مقطع قرارهای کاری در امارات و انگلیس داشتم ، اما مسئولان پرسپولیس از من خواستند که در هدایت پرسپولیس به گل محمدی کمک کنم. پرسپولیسی‌ها در آن زمان اصرار زیادی داشتند که این اتفاق بیفتد و به همین دلیل از آنها خواستم که دو هفته‌ به من وقت بدهند تا قرارهایم را لغو کنم و بازگردم.

* پس چه شد که وقتی از ایران رفتید، دیگر بازنگشتید؟

- قرار بود دو هفته‌ ایران نباشم تا کارهایم را مرتب کنم ، اما پس از گذشت تنها پنج یا شش روز شنیدم که پرسپولیس با یک مربی دیگر صحبت کرده و او را به خدمت گرفته است.

* آن وقت با مسئولان پرسپولیس تماس نگرفتید؟

- همان روز با آنها تماس گرفتم، اما کسی پاسخگو نبود. سپس از طریقی هماهنگ شد که با مسئولان باشگاه صحبت کنم. آنها گفتند که حضور بگوویچ خواسته گل محمدی بوده است. من هم گفتم که اگر این طور بود، پس چرا با من صحبت کردند؟ فکر نمی‌کنم این کار درست باشد. وقتی به خاطر پرسپولیس قول و قرارهایم را لغو کردم، تاثیر بدی روی اعتبارم گذاشت چون خارجی‌ها تغییرات آنی را هضم نمی‌کنند.

* همان وقت برخی رسانه‌ها اعلام کردند که چون حسین عبدی می‌خواست در پرسپولیس نفر اول باشد، حاضر نشد دستیار گل محمدی شود.

- این حرف، دروغ محض است! متاسفانه در این مدت هر کسی انتقادی از کار تیم کرد، سریع او را مقابل هواداران قرار دادند. من در طول دوران حضورم در پرسپولیس جزو کم حاشیه‌ترین‌ها بودم. وقتی گل محمدی به پرسپولیس آمد گفتند که باید از تیم حمایت کنیم. من هم این مساله را قبول دارم، اما در کنار حمایت از تیم ، مسئولان آن باید تحمل انتقاد را هم داشته باشند.

* پس هیچ حرفی از نفر اول بدون به میان نیاوردید؟

- حتی گفته بودم که حاضرم بدون هیچ چشمداشتی به تیم کمک کنم. تنها از باشگاه خواستم چند روز به من وقت دهد که تعهدات کاری‌ام را لغو کنم ، اما آنها حرف را به این کشاندند که می‌خواهم نفر اول باشم! مساله این است که اگر می خواستم نفر اول باشم خودم پیشنهاد حضور در پرسپولیس را می‌دادم در حالی که آنها از من دعوت کردند. ضمن این که همان وقت به آنها گفتم تیم که مربی دارد پس من چه کاری می‌توانم بکنم و آنها گفتند که هر کمکی از دستت بر می‌آید انجام بده! حالا چه شد که حرف‌ها تغییر پیدا کرد و در روزنامه‌های منتسب به خودشان حرف‌ها را طور دیگری جلوه دادند، نمی‌دانم.

* حالا که به ایران بازگشته‌اید، آیا برنامه‌ای برای حضور در فوتبال ایران دارید؟

- 100 درصد برنامه دارم، اما فعلا باید صبر کنم تا چه اتفاقی بیفتد ، امیدوارم اتفاق‌های خوبی رخ دهد.

* در این مدت فوتبال ایران را دنبال می‌کردید؟

- کم و بیش بله! البته فوتبال ایران در فصل جاری بیشتر حاشیه داشت تا مسایل فنی. مثلا یکی از حاشیه‌های برجسته آن خداحافظی مهدوی کیا به آن صورت بود. آن برنامه «90» را که مهدی در آن حاضر بود، ندیدم، اما شنیدم که چه اتفاقی افتاد و بعد هم استعفاهایی که مطرح شد. در همه جای دنیا اتفاقات زیادی می‌افتد، اما فقط در ایران حاشیه‌ها پررنگ‌تر می‌شوند.

* فکر می‌کنید دلیل این امر چیست؟

- فرهنگ فوتبال در ایران تغییر کرده است. این فرهنگ به یک بازنگری نیاز دارد. چیزهایی داشته‌ایم که کم‌کم آنها را از دست می‌دهیم . در کشورهای دیگر به کسوت افراد و جایگاه آنها احترام می‌گذراند و ارزش قائل هستند، اما در ایران متاسفانه اخلاق روز به روز عقب گرد می‌کند. باید سریع‌تر دست به کار شویم ، چون در غیر این صورت معلوم نیست که نسل بعدی فوتبال ما چطور رفتار خواهد کرد.

* کیفیت لیگ برتر را چطور دیدید؟ بازی‌هایش را تماشا می‌کردید؟

- به نظرم هر دو تیمی که اکنون برای قهرمانی می‌جنگند حق‌شان است ، چون نسبت به داشته‌هایشان عملکرد خوبی داشته‌اند. تراکتورسازی هم تیم بدی نیست. همچنین وقتی بازی‌های ذوب آهن و به ویژه نمایش خوب این تیم برابر پرسپولیس را دیدم، تعجب کردم که چرا این تیم در چنین جایگاه پایینی قرار دارد. ویژگی مثبت استقلال و سپاهان این است که از نفراتشان خوب استفاده می‌کنند.

* پرسپولیس را چطور دیدید؟

- پرسپولیس در مقطعی خیلی به دور از انتظارها نتیجه‌ گرفت، پس از تغییر کادر فنی نتایج تیم خیلی خوب شد، اما باز هم رفته‌رفته حاشیه‌های تیم غیر قابل کنترل شد و اوضاع از زمان ژوزه هم بدتر شد. شاید نتایج خوب ابتدای کار گل محمدی فقط یک جرقه بوده است.

* اما پرسپولیس در جام حذفی موفق بود و حالا در فینال حضور دارد.

- در جام حذفی نتایج خوبی برای پرسپولیس رقم خورد، ولی معتقدم تیم در این جام هم نزول داشته است. امیدوارم که پرسپولیس در جام حذفی قهرمان شود. به عقیده من این افتخار متعلق به باشگاه است نه افراد، چون افراد به باشگاه وابسته هستند به باشگاه به افراد.

* در مجموع فکر می‌کنید کدام تیم عملکرد بهتری در لیگ برتر داشته است؟

- ابتدا باید هزینه تیم‌ها را نسبت به امتیازهایشان بسنجیم و بررسی کنیم که تیم‌ها برای هر امتیاز خود چقدر هزینه کرده‌اند. با این حساب می‌توان دریافت که کدام تیم نسبت به هزینه اش عملکرد مقبول‌تری داشته است.

* حالا که بازگشته‌اید اگر از سوی پرسپولیس پیشنهادی داشته باشید، می‌پذیرید؟

- همان زمان هم که از من دعوت شد فلسفه‌ام کمک به پرسپولیس بود. از مسئولان باشگاه پرسیدم که فلسفه‌شان چیست که آنها پاسخ دادند می‌خواهند کمک کنند. گفتم اگر این است که همه کمک می‌کنند ، اما اگر فلسفه این باشد که یک صندلی خالی پر شود تا یک فرد مطرح شود، نمی‌توانم کمک کنم. امیدوارم در پرسپولیس کمیته‌ای از دلسوزان واقعی تیم تشکیل شود و روی تصمیم‌های کلان باشگاه اثر بگذارد. کسانی بهتر می‌توانند در تیم نقش ایفا کنند که عمرشان را در آن صرف کرده‌اند و دلشان بیشتر از همه می‌سوزد.

* پرسپولیس چند روز دیگر در فینال جام حذفی به مصاف سپاهان می‌رود. این حرف‌های شما ممکن است، تیم را به حاشیه ببرد.

امیدوارم از حرف‌هایم سوء برداشت نشود. واقعیت این است که قهرمانی در جام حذفی باعث تسکین خاطر هواداران می‌شود. پس از آن باید برای آینده تصمیم‌های بهتری گرفته شود.

* هنوز هم از ماجرای جایگزینی بگوویچ با خودتان ناراحت هستید؟

- نمی‌خواهم بازگشت به گذشته کنم، اما همان وقت هم گفتم که اگر پرسپولیس نیاز داشته باشد و مربی بزرگی در راس آن باشد به تیم کمک می‌کنم. حرف‌هایی که درباره من زده شد به شخصیت من مربوط می‌شد. شخصیت فاکتورهایی دارد که مهم‌ترین آن صداقت است. آقایان چطور از شخصیت حرف می‌زنند در حالی که صداقت ندارند؟ من با وجود این که 20 سال و اندی در پرسپولیس بودم، تبلیغ نمی‌کنم، اما برخی که فقط از کنار تیم رد شده‌اند مدعی هستند! البته اگر توانمندی داشته باشند اشکالی ندارد، ولی اگر توانمندی بود، تیم شاداب‌تر از حالا بود.

* وضعیت فوتبال ایران را در حال حاضر چطور می‌دانید؟

- مثل این که بخواهید یک تراکتور را در مسابقات فرمول یک شرکت دهید و با فراری بخواهید زمین را شخم بزنید! شرایط کار باید فراهم باشد. نتایج دور از انتظار فوتبال ما به همین دلیل است. همچنین ورزش از اخلاق جدا نیست. ورزش باید از دروغ و ظاهر سازی جدا باشد. نباید نفس ورزش را فراموش کنیم. اخلاق در ورزش ما در حال کم رنگ شدن است. در همه جای دنیا ، باشگاه‌های بزرگ فلسفه خود را دارند، اما اینجا باشگاه‌ها در فلسفه افراد غرق می‌شوند. نباید برای ارزیابی خود یک سال و دو سال گذشته را در نظر بگیریم، بلکه باید ببینیم که در 10 سال اخیر از کجا به کجا رسیده‌ایم.

* راه حل شما چیست؟

- فوتبال ایران به افراد متخصص و متعهد نیاز دارد. از کمیته‌ آموزشی فدراسیون فوتبال می‌خواهم که برای تربیت بازیکنان و مربیان از کسانی استفاده کنند که دانا باشند. اگر معلم و مربی خوب و صادق نداشته باشیم، یقینا شاگردهای خوبی هم نخواهیم داشت. در همه جای دنیا کسی حق ندارد از باخت تیمش خوشحال یا از پیروزی آن ناراحت شود.

* این گفت و گو را آن طور که می‌خواهید به پایان ببرید.

- سال نو را با تاخیر به همه تبریک می‌گویم و درگذشت مادر مهدی مهدوی کیا را به وی تسلیت می‌گویم، چون هنوز فرصت نشده با او حرف بزنم. البته با هادی صحبت کرده‌ام. همچنین برای کسانی که در چند روز اخیر دچار زلزله شدند، طول عمر و برای درگذشتگان این حادثه‌ها رحمت و آمرزش را از خداوند خواستارم. امیدوارم که مردم کشورم همیشه شاد باشند و هرگز غم نبینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها