احسان روزبهانی حریفش را ناک اوت کرد تا تاریخ ساز شود

اولین بوکسور ایرانی در فینال بوکس نیمه حرفه ای جهان

احسان روزبهانی با مبارزه های خوبش در رقابتهای بوکس نیمه حرفه ای جهان این روزها به شدت مورد قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۶۰۴۱
اولین بوکسور ایرانی در فینال بوکس نیمه حرفه ای جهان

نماینده بوکس ایران در المپیک لندن که تا یک قدمی کسب نخستین مدال تاریخ بوکس ایران در این رقابتها پیش رفت، حالا در بوکس نیمه حرفه ای هم توانمندی های خود را به رخ حریفان می کشد. او در آخرین مبارزه خود بویان میسکوویچ اش را ناک اوت کرد تا در پیروزی پنج بر صفر تیمش مقابل نماندیه مکزیک نقش داشته باشد.

آستانا آرلانز قزاقستان که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی با نتیجه سه بر دو مغلوب تیم مکزیکی شده بود در بازی برگشت، در هر پنج مبارزه صاحب برتری شد تا به عنوان دومین تیم راهی فینال بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان شود. در این میان بهترین پیروزی را احسان روزبهانی در دسته 85 کیلوگرم به دست آورد، چراکه داور در اواسط این مبارزه تشخیص داد حریف دیگر قادر به دادن نیست.

سایت فدراسیون جهانی بوئکس نیمه حرفه ای در توضیح این مبارزه نوشت: احسان روزبهانی در مبارزه چهارم تیمش عملکرد خوبی داشت و پیروز از میدان خارج شد. این بوکسور خوب ایرانی قبل از پایان راند اول می توانست پیروز شود، اما زمان تمام شد و این پیروزی و موفقیت به تاخیر افتاد. در ادامه این مبارزه روزبهانی خیلی سریع توانست موفق شود و حریف خود را ناک اوت کرد تا مانند مبارزه های قبل اش پیروز شود.

با توجه به راهیابی تیم آستانا آرلانز به دیدار فینال بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان احسان روزبهانی نخستین بوکسور تاریخ ایران لقب گرفت که حضور در این رقابت‌ها را در کارنامه ثبت می‌کند. تیم آستانا باید دو هفته‌ دیگر در دیدار اول مرحله فینال به مصاف نماینده اکراین برود.

پس از  پایان مرحله نیمه نهایی رقابتهای بوکس نیمه حرفه ای جهان، فدراسیون رده بندی بهترین بوکسورها را اعلام کرد که احسان روزبهانی با 871 امتیاز در میان 46 بوکسور سنگین وزن در مکان سوم ایستاد. روزبهانی تنها لژیونر بوکس ایران است که به چنین افتخاراتی در بوکس جهان دست یافته است. او تا این مرحله از مسابقات بوکس نیمه حرفه‌ای شش مبارزه انجام داده که حاصل آن پنج پیروزی و یک شکست است.

البته با توجه به راهیابی تیم آستانا آرلانز  به دیدار فینال بوکس نیمه حرفه‌ای جهان، روزبهانی این شانس دارد که به صدر جدول برسد، چرا که تیم های دو بوکسور آرژانتینی و ایتالیایی که در رده های اول و دوم این رنکینگ قرار دارند از دور مسابقات حذف شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن قادری
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
۰
۰
احسان كارت حرف نداره ولی اون خال كوبی چیه رو بدنت ،تو ایرانی و مسلمانی و این كارها در شان تو نیست .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها